MuscleMeat

Appelazijn (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Neutraliseren met baking soda en probleem opgelost. Of drinken met een rietje.
Dus je wil je maag boosten met iets met een hoge zuurgraad, je tanden kunden daar alleen niet tegen, dus neutraliseer je het zuur voor je tanden met baking soda? Hoe kan het dan nog nuttig zijn voor je maag? Kan zijn dat het scheikundig anders is, maar ik weet ook dat baking soda gedronken word om de zuurgraad te verlagen in de maag (natuurlijke rennie), dus het werkt elkaar tegen lijkt mij. Dit lijkt mij dus niet juist.

Rietje is wel een oplossing, zie dan wel een soort gans 'ge force feed' worden. Alle moeite doen om het niet door de rest van de mond te laten gaan. :D

Probleem voorkomen vind ik beter dan oplossen.
 
Het tast je tanden aan, dat doet eigenlijk al het zure.
Neutraliseren met baking soda en probleem opgelost. Of drinken met een rietje.
Gewoon spoelen met wat water helpt ook.

Het helpt trouwens wel tegen tandplak.

Dus je wil je maag boosten met iets met een hoge zuurgraad, je tanden kunden daar alleen niet tegen, dus neutraliseer je het zuur voor je tanden met baking soda? Hoe kan het dan nog nuttig zijn voor je maag?
Gewoon niet doorslikken maar uitspugen.
 
Gewoon niet doorslikken maar uitspugen.

Hoe kan het dan het maagzuur helpen in de maag? Lijkt mij dat het dan de maag moet bereiken.

Overigens krijg je sneller tandplak als je glazuur is aangetast
 
Veel van die claims die ik in dit topic lees, zouden dan toch ook opgaan bij rode grapefruit? Is een stuk beter weg te krijgen, en daar was nog een ander voordeel mee (vast niet het geheugen, want ik ben het ff kwijt:o)
 
Je moet gewoon dagelijks voldoende hydroxylzuur tot je nemen.
 
Dus je wil je maag boosten met iets met een hoge zuurgraad, je tanden kunden daar alleen niet tegen, dus neutraliseer je het zuur voor je tanden met baking soda? Hoe kan het dan nog nuttig zijn voor je maag?
Hoe kan het dan het maagzuur helpen in de maag? Lijkt mij dat het dan de maag moet bereiken.

Overigens krijg je sneller tandplak als je glazuur is aangetast
Hij bedoelt dat je spoelt met een basische oplossing (in dit geval baking soda) om het azijnzuur op je tanden te neutraliseren.

Het is een aanrader om te spoelen met water na het eten of drinken van zuren (jus d orange, fruit, frisdrank, etc). Om je glazuur te beschermen idd.
 
Hij bedoelt dat je spoelt met een basische oplossing (in dit geval baking soda) om het azijnzuur op je tanden te neutraliseren.

Het is een aanrader om te spoelen met water na het eten of drinken van zuren (jus d orange, fruit, frisdrank, etc). Om je glazuur te beschermen idd.
Vind mijn interpretatie net zo mogelijk, maar zoals jij het interpreteert is het een stuk logischer. Gvd goed gedaan man :D
 
Mensen maken zich vaak zorgen om hun glazuur als het gaat om azijn, maar frisdranken zoals bijv. coca cola zijn even zuur (of soms zelfs zuurder).

Aangezien ik tijd teveel heb:
20210310_151756.jpg

1. Appelazijn 5% zuur
2. Citroensap
3. Ginger Ale
4. Vocht uit een pot augurken.


Citroensap is overduidelijk het zuurst met een pH van rondt de 1,5. Appelazijn is ongeveer pH 2,5. De ginger ale is pH 3 en het vocht uit de pot augurken pH 3,5.

Die 2 eetlepels appelazijn zijn een stuk minder schadelijk voor je tandglazuur dan een glas frisdrank of fruitsap. Gezien je de appelazijn snel naar binnen werkt i.t.t. de frisdrank die je langzaam drinkt.


*In het echt zijn de kleuren iets lichter bij het vasthouden van het lakmoespapier.

Hier een tabel van het internet met wat pH waardes.
Screenshot_20210310-151358_Chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geweldig! Zeer informatief en weer wat geleerd, van Cola wist ik het nog niet.
 
Kan het zijn dat ik explosive :toilet: 💩 krijg van die appelcider? Ik ben het nu 5 dagen aan het gebruiken en ik voel me prima, maar moet opeens heel hard naar de plee rennen af en toe.
 
Kan het zijn dat ik explosive :toilet: 💩 krijg van die appelcider? Ik ben het nu 5 dagen aan het gebruiken en ik voel me prima, maar moet opeens heel hard naar de plee rennen af en toe.
Nee, dan was het wel eerder gebeurt, als de appelazijn de oorzaak zou zijn.
 
Kan het zijn dat ik explosive :toilet: 💩 krijg van die appelcider? Ik ben het nu 5 dagen aan het gebruiken en ik voel me prima, maar moet opeens heel hard naar de plee rennen af en toe.
poop sneezing GIF
 
Back
Naar boven