MuscleMeat

Appelazijn

Bezoekers in dit topic

Gast 1737

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
10 feb 2019
Berichten
1.113
Waardering
2.991
Lengte
1m65
Hallo
Ik hoor van veel mensen dat coaches hun klanten appelazijn laten drinken net voor het ontbijt.

10gr glutamine , 2 soeplepels appelazijn, 500 ml water op nuchtere maag 30 min pre ontbijt

Het zou ook beter voor de vertering zijn en carb intake

Nou ik heb hier m'n bedenkingen bij ? Werkt het nou echt.. graag jullie mening/zelf geprobeerd?
 
Just found the proof on the interwebz :banana:
Als bonus krijg je er ook nog mooie witte tanden van. :D
 
Tja. Als oude man, heb ik al vaak van dit soort dingen getest. Ofwel is het zo minimaal dat het er niet aan toe doet, ofwel werkt het niet.
In het kort? Als het legaal is, werkt het niet :p
 
Tja. Als oude man, heb ik al vaak van dit soort dingen getest. Ofwel is het zo minimaal dat het er niet aan toe doet, ofwel werkt het niet.
In het kort? Als het legaal is, werkt het niet :p
Can confirm, ook vroeger de meest idiote dingen getest tijdens cut (appalazijn, kelp,..)
Als het legaal is en het en Het heeft geen voorschrift nodig, doet het weinig tot niks.
 
Can confirm, ook vroeger de meest idiote dingen getest tijdens cut (appalazijn, kelp,..)
Als het legaal is en het en Het heeft geen voorschrift nodig, doet het weinig tot niks.


Achterhaald dan een beetje
 
Ik doe op lege maar citroen- en limoensap (lage PH waarde = hoge zuurgraad) en sindsien werkt mijn vertering beter, zeker op hoge kcal. Neem ook probiotica.

appelazijn zou hetzelfde effect moeten hebben in principe

edit: meningen zijn verdeeld. Vanaf dag 3 dat ik het deed werkte mijn vertering een stuk beter en sindsdien eigenlijk nooit last meer van, dus draw your own conclusion
 
Ik doe op lege maar citroen- en limoensap (lage PH waarde = hoge zuurgraad) en sindsien werkt mijn vertering beter, zeker op hoge kcal. Neem ook probiotica.

appelazijn zou hetzelfde effect moeten hebben in principe

edit: meningen zijn verdeeld. Vanaf dag 3 dat ik het deed werkte mijn vertering een stuk beter en sindsdien eigenlijk nooit last meer van, dus draw your own conclusion

Voor mij werkte appelazijn beter dan citroensap. Maar het zou inderdaad ongeveer hetzelfde effect moeten geven. Ik drink die shit met elke meal trouwens, hehe.
 
Ik heb wel wat voordelen ervan gemerkt...
Geloof dat het ook invloed op invloed op bloodglucose heeft.

Ik moet t weer terug oppakken maar was wel een ochtendritueel ja.

1 citroen
2 eetlepels appelazijn
10 gr glutamine.
1500 mg hmb
 
Achterhaald dan een beetje
Nee, het moet bij je passen. Ik gebruik het soms, als ik niet veel heb gegeten maar wel een opgezette buik heb. 2 eetlepels met een glas water erachteraan en mijn buik is zo weer normaal. Neem ik het elke dag, krijg ik er vooral een zere buik van.
 
Enige wat appelazijn doet en citroensap ook is maagzuur productie aanzwengelen waardoor je voeding beter verteert. Vooral handig bij grotere maaltijden als je opgeblazen blijft.
Bij de een doet appelazijn voldoende en bij de ander citroensap.
Een eetlepel azijn over elke maaltijd werkt ook.
 
Nee, het moet bij je passen. Ik gebruik het soms, als ik niet veel heb gegeten maar wel een opgezette buik heb. 2 eetlepels met een glas water erachteraan en mijn buik is zo weer normaal. Neem ik het elke dag, krijg ik er vooral een zere buik van.

Ja hoor wel dit inderdaad vaak
 
Enige wat appelazijn doet en citroensap ook is maagzuur productie aanzwengelen waardoor je voeding beter verteert. Vooral handig bij grotere maaltijden als je opgeblazen blijft.
Bij de een doet appelazijn voldoende en bij de ander citroensap.
Een eetlepel azijn over elke maaltijd werkt ook.
Dan is een digestiefje na het eten toch lekkerder :)
 
Van een wetenschap website....
 

Bijlagen

IMG_20210310_064421.jpg
Waarom? Er worden toch naar de benefits gevraagd dus post ik die... Maar ben blij dat sommige hier op het forum nu zelf kunnen googlen... We gaan vooruit..

Maar je kan dus wel de moeite nemen het op te zoeken om iemand te corrigeren maar niet om een toegevoeging te geven aan deze post? 🤦🤦🤦
 
Laatst bewerkt:
Maar ben blij dat sommige hier op het forum nu zelf kunnen googlen... We gaan vooruit
Relax! Examine.com staat al jarenlang bij mijn favorieten, dus ik had het artikel gisteren al gelezen. :aai:
 
Ik heb het geprobeerd en kwam na wat extra research tot een andere conclusie.

- Het tast je tanden aan, dat doet eigenlijk al het zure.
- Het kan helpen bij vertering door de PH waarde omhoog te gooien, voelde voor mij persoonlijk meer placebo aan en tanderosie heb ik er niet voor over (Veel mensen hebben last van te weinig maagzuur, daarom zijn rennies etc. pure shit )

MAAR voorkomen is beter dan genezen

Bij teveel voedsel in de maag loopt elke maag over en krijg je sowieso last van maagzuur, puur door het volume. Als je hier last van hebt moet je dus of lang genoeg veel eten en je maag wordt vanzelf groter of gewoon meer maaltijden verspreid nemen.
Bij maaltijden waarvan jij opgeblazen, scheten, ander soort poep dan normaal of maagzuur krijgt zit er iets in wat dit veroorzaakt en dat is voor iedereen uniek. Ik ga bijv. niet lekker op rucola of heet voedsel, als ik dan volume voedsel erbij gooi dan lig ik nachts te rollen van het maagzuur.

Wat voor mij rucola is, is voor anderen weer champignon, tomaat of iets normaals zoals aardappelen. Iedereen is anders en je moet het dus zelf ontdekken.

Nu kun je de chinese geneeskunde of holistische dingen vanuit india allemaal crap vinden, vind ik ook voor het grootste gedeelte, maar het zegt wel dat het al eeuwenlang herkent word dat sommige mensen nou lekkerder gaan op een bepaald soort eten. Het volgende zette het voor mij in redelijk goede groeperingen; https://www.ayurveda.nl/content/ayurveda-en-gezondheid/ayurveda-tips/ayurvedische-voeding.

Ik doe er mijn voordeel mee tenminste en vind het een beetje net zoals dry needling al opgenomen is binnen de fysiotherapie, maar acupunctuur nog steeds alternatief is. Praktisch is het beiden triggerpoints prikken alleen het verhaal er rondom heen is anders ;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven