MuscleMeat

Apple stelt iPad voor (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Over idioot gesproken, gemiddelde, niet gemmiddelde. Maar dit terzijde.

Apple gebruikers kopen, anders dan PC gebruikers, nooit blindelings, maar juist zeer bewust. Ze weten door ervaring dat Apple producten hun geld waard zijn, anders dan Microsoft producten.

De meeste Apple producten zijn dubbel en dik hun geld waard, omdat ze gewoon beter en aangenamer zijn. Als je je die 'luxe' kan permitteren dan moet je dat gewoon doen. Net zoals wanneer je een auto gaat kopen en kan kiezen tussen een Citroën en een BMW.

Windows en PC gebruikers maken zichzelf nog steeds wijs dat ze goedkoper kopen, terwijl ze eigenlijk duur kopen. Maar dat beseffen ze niet, omdat ze slaafjes zijn van Gates en co.


En stop met liegen;)

Ik care niet over spellingsregels op een forum, sorry, zolang alles grammaticaal beetje juist lijkt en er geen betekenis verloren gaat of onduidelijk wordt, is er niets mis toch? Ik zal me ook even focussen op hun mac-aanbod, omdat jij daar ook het vooral over hebt.

Je vergelijking met autos gaat zeker niet op, omdat dat een zeer verouderd beeld is, de periode dat Microsoft slechte OSes aanbood, is zeer lang geleden. De tijd dat velen dit argument gebruikten was eigenlijk al een moment dat Microsoft een héle goede OS aanbood, maar deze gewoon niet idiotproof was. Sinds XP en misschien zelf al vroeger zijn ze zeker ook idiotproof, het enige voordeel dat Apple ooit heeft gehad. Apple is voor de average(zodat ik geen fout maak in het engels!) pc gebruiker inderdaad veiliger omdat je er niet veel mee kan (mis)doen. Ik zal even een image posten die mijn mening perfect verwoord, werkt beter zo dan als ik het zou verwoorden, en speelt mooi in op jou auto-vergelijking.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het blijft echter een feit dat de Mac nooit evenveel zal kunnen doen als een Windows, je kan zeggen "ik heb al die shit niet nodig!" ok, neemt niet weg dat het op dat vlak zowiezo een minderwaardig product is.

Verder snap ik niet echt wat er meer luxe is aan een Mac, en als ik dit vraag aan Apple gebruikers hoor ik ook niet veel nuttigs uit hun mond komen, het is gewoon typisch dat de Apple-sectie(of hun producten) van een winkel veel mooier(en duurder) is ingericht om mensen die niet echt weten waar ze mee bezig zijn er door beïnvloed worden. Dure autos zien er ook mooier uit dan goedkope, maar waar je voor betaalt gaat dieper dan dat bij autos, bij een Mac niet. Misschien kan jij mij nu vertellen wat er zoveel beter is als een Mac? Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord.

En 10x was misschien een overdrijving, maar het zou je verbazen hoe crimineel Apple hun prijzen soms zet, het werkt voor hun dus er is niks mis mee, maar je moet niet doen of Apple heel bewuste klanten heeft, het overgrote deel zijn idioten die hoe hard iets blinkt een belangerijke factor vinden in hun beslissing.

Om maar een voorbeeld te geven, dit is een prijsvergelijking van een dik jaar terug geloof ik.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik vind het persoonlijk een totaal overbodigproduct, maar Apple zal wel weten waar ze mee bezig zijn zeker?
 
Je vergelijking met autos gaat zeker niet op, omdat dat een zeer verouderd beeld is, de periode dat Microsoft slechte OSes aanbood, is zeer lang geleden.
Integendeel. Vista was slechter dan XP op vele vlakken. Windows 7 vind ik nog steeds minderwaardig aan alle mogelijke varianten op Linux, inclusief OS X. Ik vind Windows een uiterst slecht OS, ik heb het 10 jaar lang gebruikt, ken het van binnen en van buiten, gebruik het af en toe nog steeds (puur voor tests) en hoe langer ik Mac gebruik hoe beter ik besef hoe slecht Windows al die tijd was en is. Zeker als je weet welk kapitaal en personeel ze hebben.

De tijd dat velen dit argument gebruikten was eigenlijk al een moment dat Microsoft een héle goede OS aanbood, maar deze gewoon niet idiotproof was. Sinds XP en misschien zelf al vroeger zijn ze zeker ook idiotproof, het enige voordeel dat Apple ooit heeft gehad.
Idiot proof, pfff. Mac was vroeger de computer voor de professionele grafische gebruikers (nog steeds trouwens). Later kwam Apple met meer gebruiksvriendelijke computers omdat de anderen niet echt slaagden in het maken van een gebruiksvriendelijke computer.

Gebruiksvriendelijkheid was niet het enige voordeel van de oude macs.

- Macs waren en zijn stabieler dan Windows computers
- Macs leven langer / zijn duurzamer (veel van de allereerste macs werken nog steeds)
- Macs hebben nauwelijks last van virussen, spyware, software crashes, enz.
- Macs zijn altijd zeer degelijk gebouwd geweest (duurzamer dan PC's)
- Macs zijn altijd innovatiever geweest dan PC's
- Macs leverden over het algemeen gewoon een betere kwaliteit

Voordelen van de nieuwe Macs vs nieuwe PC's:

- Op een Mac kan je legaal zowel OS X als Windows draaien
- Degelijkere hardware (duurzaamheid)
- Interne en externe hardware werkt gewoon altijd prima samen, ook van andere merken
- Zeer weinig bugs
- Nauwelijks (eigenlijk geen) virussen, spyware, software crashes enz.
- Veel stabieler dan PC's door de verschillen van het OS
- Veel innovatiever qua externe hardware, wat het handiger en aangenamer in gebruik maakt
- Beter design
- Zeer sterke prijs/kwaliteit verhouding (zie tests van o.a. tijdschrift Test Aankoop)
- Veel beter ontworpen apps dan bij Windows, veel handiger en prettiger in gebruik
- De beste laptops (betere levensduur batterij, geweldig design, handig in gebruik...)
- iMac (do I need to say more?)
- Prachtige, super goede beeldschermen aan een goede prijs/kwaliteit

Ik kan zo blijven doorgaan man.


Apple is voor de average(zodat ik geen fout maak in het engels!) pc gebruiker inderdaad veiliger omdat je er niet veel mee kan (mis)doen.
Met misdoen heeft het volgens mij niets te maken. Macs zijn in de eerste plaats gewoon veiliger. Er wordt veel meer troep geschreven voor Windows dan voor OS X. Wat niet wegneemt dat het een computer blijft waar aan geprutst kan worden, dus je moet wel degelijk weten waarmee je bezig bent. Maar uiteindelijk heb je op een mac gewoon geen problemen omdat het OS anders in elkaar zit. Ik zie niet in wat dat te maken heeft met "idiot proof" of om het even wat. Veiliger is veiliger en minder problemen zijn minder problemen, punt andere lijn.

Ik zal even een image posten die mijn mening perfect verwoord, werkt beter zo dan als ik het zou verwoorden, en speelt mooi in op jou auto-vergelijking.
Die afbeelding slaat echt totaal nergens op en klopt voor geen meter.

Het blijft echter een feit dat de Mac nooit evenveel zal kunnen doen als een Windows, je kan zeggen "ik heb al die shit niet nodig!" ok, neemt niet weg dat het op dat vlak zowiezo een minderwaardig product is.
WTF man. Ik kan alles, maar dan ook echt alles op een mac wat ik op een pc kan. Ik kan zelfs wat meer, want ik kan Windows draaien en een PC kan geen OS X draaien, tenzij je gaat lopen knoeien, wat ook niet altijd perfect werkt naar wat ik heb horen zeggen, en het is nog illegaal ook. Bovendien heb ik Mac apps, die imo gewoon beter zijn dan hun Windows tegenhangers, en ik heb ze beiden gebruikt.

Verder snap ik niet echt wat er meer luxe is aan een Mac, en als ik dit vraag aan Apple gebruikers hoor ik ook niet veel nuttigs uit hun mond komen, het is gewoon typisch dat de Apple-sectie(of hun producten) van een winkel veel mooier(en duurder) is ingericht om mensen die niet echt weten waar ze mee bezig zijn er door beïnvloed worden. Dure autos zien er ook mooier uit dan goedkope, maar waar je voor betaalt gaat dieper dan dat bij autos, bij een Mac niet. Misschien kan jij mij nu vertellen wat er zoveel beter is als een Mac? Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord.
Als Mac's geen voordelen hadden tegenover PC's dan was er niemand die meer zou betalen om ze te kopen. Simple as that.

Ik heb professioneel en thuis jarenlang met PC's gewerkt, sowieso gaat mijn kennis iets verder dan de gemiddelde gebruiker. Werk nu een goed jaar met Apple en heb sindsdien nooit omgekeken. Ik ken de beperkingen en verschillen van beiden, en ik heb gemerkt dat iets meer betalen op termijn zichzelf terugbetaald. Je gaat zorgelozer werken, je verliest minder tijd en geld op termijn, je werkt prettiger en aangenamer, je hebt altijd nog de mogelijkheid om games te spelen via Bootcamp. Het enige nadeel is dat je je constant moet verdedigen tegen Microsoft slaafjes die nog vasthangen in de 'Microsoft Matrix' en niet beter weten :D


En 10x was misschien een overdrijving, maar het zou je verbazen hoe crimineel Apple hun prijzen soms zet, het werkt voor hun dus er is niks mis mee, maar je moet niet doen of Apple heel bewuste klanten heeft, het overgrote deel zijn idioten die hoe hard iets blinkt een belangerijke factor vinden in hun beslissing.

Om maar een voorbeeld te geven, dit is een prijsvergelijking van een dik jaar terug geloof ik.
Ik ga even niet controleren wat er allemaal niet klopt aan deze foto, maar de haters zullen er alles aan doen om een fout beeld te geven. Een Mac Pro vergelijken met een game PC is sowieso al lachwekkend. Mac Pro's zijn de duurste Macs en louter bestemd voor professioneel gebruik in bedrijven. Games PC's zijn gewoon PC's voor gamers thuis. Twee verschillende doelgroepen, twee totaal verschillende machines. Appelen en peren vergelijken dus.

Ik vind dat iemand die beiden heeft gebruikt (en geloof me ik was op een bepaald moment ook geen fan van Apple, ik snapte het vroeger ook allemaal niet) toch beter geplaatst is om een mening te geven dan iemand die maar één van beiden gebruikt en de andere alleen nog maar van ver in een Apple store of reclame blaadje heeft gezien.

Maar weet je, waarschijnlijk niets wat ik zeg zal je kunnen overtuigen, want je moet het echt zelf ondervinden.
 
ik heb nog nooit iets met apple gehad
dit lijkt me wel wat
 
Ik heb ook met Mac en PC gewerkt. Mij maakt het geen drol uit waarmee ik werk. Mac is een stuk stabieler en dat was erg fijn. De lange batterijduur is inderdaad ook erg relaxed. Meer verschillen waren voor mij niet noemenswaardig. Design is voor mij een non-factor.

Programma's die ik gebruik zijn Eclipse, Dreamweaver, Indesign, Photoshop, Illustrator, Flash en soms wat videobewerking.

Ontopic: ik zie de meerwaarde van dit ding tov die Iphone echt niet in. Een groter beeldscherm. Oke. fijn. Dan kun je ook een Macbook kopen. Iets duurder, maar dan heb je wel de complete functionaliteit van een laptop.
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk speelt dat ook mee in het marketing verhaal. Maar de bottom line is dat mensen ook gewoon erg tevreden zijn, gewoonlijk méér tevreden dan over andere producten.

stel je voor ik zou een apple-pc willen aanschaffen
wat zou jij mij kunnen adviseren big t
heb je een aantal linkjes buiten de - apple site om
 
stel je voor ik zou een apple-pc willen aanschaffen
wat zou jij mij kunnen adviseren big t
heb je een aantal linkjes buiten de - apple site om
Ik raad je aan gewoon eens rustig na te denken. Stel jezelf praktische vragen. Wat wil je gaan doen? Wat heb je nodig? Hoe belangrijk vind je snelheid of een groot scherm. Hoe hoog kan je gaan qua budget. Al dat soort dingen. Maak een lijst van de mogelijkheden en jouw wensen en ga vergelijken. Wat je niet nodig hebt moet je ook niet kopen.
 
Ik raad je aan gewoon eens rustig na te denken. Stel jezelf praktische vragen. Wat wil je gaan doen? Wat heb je nodig? Hoe belangrijk vind je snelheid of een groot scherm. Hoe hoog kan je gaan qua budget. Al dat soort dingen. Maak een lijst van de mogelijkheden en jouw wensen en ga vergelijken. Wat je niet nodig hebt moet je ook niet kopen.

thx
 
hmmm...

What the iPad does not offer:

Connectivity is bad. It does not have one USB port nor the possibility to use an adapter for better hardware support. That means no external hard drives (buy the more expensive devices if you need more space), no card readers to automatically upload the previous photos from your kid’s last birthday and no functionality for devices that can only be connected with wires (most printers for example).

No Flash. the iPad does not support flash much like the iPhone which makes it less usable for web surfing, especially for entertainment hungry folks

No Camera. No camera, no webcam means no video and webcam chat.

3G costs extra. If you want 3G you have to pay an extra fee of. To be precise it will cost $130 in the US

Fixed battery that cannot be replaced by the user

No optical drive which means no option to view movies or access files this way

No multitasking

en

The unknown

Which formats can be read by the iPad once they are on the hard drive. Are those the same formats that are supported to be viewed as mail attachments?

Will there be DRM?
 
hmmm...

What the iPad does not offer:

Connectivity is bad. It does not have one USB port nor the possibility to use an adapter for better hardware support. That means no external hard drives (buy the more expensive devices if you need more space), no card readers to automatically upload the previous photos from your kid’s last birthday and no functionality for devices that can only be connected with wires (most printers for example).

No Flash. the iPad does not support flash much like the iPhone which makes it less usable for web surfing, especially for entertainment hungry folks

No Camera. No camera, no webcam means no video and webcam chat.

3G costs extra. If you want 3G you have to pay an extra fee of. To be precise it will cost $130 in the US

Fixed battery that cannot be replaced by the user

No optical drive which means no option to view movies or access files this way

No multitasking

en

The unknown

Which formats can be read by the iPad once they are on the hard drive. Are those the same formats that are supported to be viewed as mail attachments?

Will there be DRM?
Denk dat mensen zich vergissen in waarvoor dit gemaakt is. Het is geen computer, het is vooral een ding om handig boeken of webpagina's mee te lezen. Alles wat erbij komt is eigenlijk al een extra. Wil je meer dan moet je maar een macbook kopen.
 
kansloos ding.

Ik denk niet dat dit iets gaat worden.
 
Vind de video toch wel overtuigen: http://www.apple.com/ipad/

Zitten weer enkele innovatieve dingen in. Prijs op zich is niet zo heel hoog, al zal men hier wel 499 euro gaan vragen ipv de waarde van 499 dollar. Maar om te zeggen dit heb ik echt nodig, nee dat niet. Dan zou ik meer boeken moeten lezen.
 
Integendeel. Vista was slechter dan XP op vele vlakken. Windows 7 vind ik nog steeds minderwaardig aan alle mogelijke varianten op Linux, inclusief OS X. Ik vind Windows een uiterst slecht OS, ik heb het 10 jaar lang gebruikt, ken het van binnen en van buiten, gebruik het af en toe nog steeds (puur voor tests) en hoe langer ik Mac gebruik hoe beter ik besef hoe slecht Windows al die tijd was en is. Zeker als je weet welk kapitaal en personeel ze hebben.

XP blijft all round de beste windows ja, maar daarom is Vista niet slecht. Ik heb weldegelijk al met Macs gewerkt, en ik vond het net onhandiger, al is er minder verschil als vaak beweerd wordt. Maar ik denk dat zoiets persoonlijke voorkeur inhoudt en wat je gewoon bent, als mac marginaal beter zou zijn, zou het niet voldoende zijn voor de windows klanten om daardoor gewend te raken aan de "iets betere" Mac OS. Cijfers spreken ook niet in jou voordeel, Windows blijft de overgrote leider en in elk groot bedrijf worden het gros van de functies op windows-pcs uitgevoerd. Tuurlijk zal Mac voor bepaalde functies beter zijn omdat de apparaten er speciaal voor ontworpen zijn, maar dat is voor een random consument zo goed als nooit het geval. De momenten waarop Mac OS beter presteert als windows, zijn veel lager als omgekeerd.

Ik werk/zit dagelijks meer dan 6 uur voor mijn pc en heb 1x per 6 maand een crash ofzo, waarna ik moet af en aanzetten en ik niks kwijt ben. En gebruik mijn pc vaak genoeg om zware taken uit te voeren, oa databasewerk etc.
Virussen en Spyware zijn ook iets dat niet meer van deze tijd is, als je retarted bent heb je daar last van ja, anders niet. De tijd dat virussen en spyware een vernietigend effect kunnen hebben op een computer liggen al lang achter ons, en even vermelden dat het feit dat Mac hier niet aan blootgesteld wordt gewoon is omdat niemand caret om Mac-virussen te maken.


Innovatiever vind ik echt bullshit-argument, Windows heeft duizend keer het aanbod van third party developpers dan Mac, voor Windows-platformen zal 99% van de nieuwe shit eerder verschijnen dan voor Mac, puur omdat dat logisch is gezien vanuit de markt. Windows hoeft niet perse innovatief te zijn(ook al zijn ze dat wel!) omdat de markt die behoefte kan invullen voor de klant.

Dat Mac hogere kwaliteit is, wil ik gerust geloven, maar het zou me verbazen dat daar tegenwoordig nog groot verschil opzit. De duurdere pc-merken met windows-software zullen zowiezo even hoogwaardig zijn als de Macs, en als dat niet het geval is zal op prijs-kwaliteit de Windows tegenhanger zowiezo nog winnen. Heb massas vrienden die een ICT-richting studeren en die over beide platformen moeten leren en leren mee werken enzo, en allen zeggen ze dat Windows op elk vlak hun voorkeur geniet en ze aan eender wie aanraden, zowel vanuit prijs als kwaliteitstandpunt, gewoon voor Windows te gaan. Mac kan in sommige situaties de voorkeur genieten, maar deze zijn over het algemeen zo klein dat in het totaalplaatje Windows zowiezo met de prijzen gaat lopen.



Nu weet ik ook wel dat een Mac-fan nooit een Windows-fan zal kunnen overtuigen en omgekeerd, toch blijf ik bij mijn mening, iemand die zich blindstaart over de zogezegd kwalitatieve verschillen tussen Apple en concurrentie en daardoor voor Apple blijft gaan, is iemand die voor het marketingapperaat valt en teveel geld heeft :).
 
Ik ga ff kort reageren scrained anders blijven we toch aan de gang en het is al wat off-topic: de eerste weken moest ik het ook leren en gewoon worden. Veel apps vond ik onhandiger lijken in begin. Maar je hebt Windows ook niet vlot leren gebruiken na enkele keren. De tijd die ik nodig had om OS X en mac apps gewoon te worden was voor mij in elk geval veel korter. Daarna wil je niets anders meer. Je kan pas eerlijk oordelen na 3 maanden intensief gebruik, als je daarna nog steeds terug wilt naar Windows zou ik erg verbaast zijn :)
 
De ipad kan niet multitasken ... Sterker nog je kan geen muziek luisteren terwijl je internet of een ebook leest. Heel vaag... Eigenlijk dus een kindle+ waar je geen extrne datacarriers op kan aansluiten.

Grappig, maar geen toegevoegde waarde
 
Ik heb voor het eerst een Apple Macintosh gebruikt in 1984... een teken-programma... Ik was meteen verkocht. Man wat heeft het lang geduurd (20 jaar !) voordat windows daar bij in de buurt kon komen. (ik mis mcDraw nog regelmatig, hypercard is nog zo'n uniek programma (van later) waar nooit iets vergelijkbaars voor gekomen is). Eerste zelf gekochte computer was dan ook een Mac Classic (die door mijn vriendin in elkaar en opgestart is (hoezo iets moeten installeren) zonder dat ze ooit ook maar meer achter een computer gezeten had dan achter een DOS-terminal in de bibliotheek om een boek op te zoeken)

Maar goed, de sad truth is dat voor de helft van wat een ipad kost ik een netbook MET toetsenbord kan kopen waarmee ik tenminste filmpjes kan kijken, of iets van youtube. Boeken lezen op een scherm bevalt me toch niet, ik kan er maar niet aan wennen geen idee te hebben waar ik ben in een groot document (het zal de leeftijd zijn), en ik mis ook de mogelijkheid om aantekeningen te maken en post-its en what not. Zal niet voor mij zijn dus.
 
Het pad is alweer geeffend voor een verbeterde versie van de Ipad. Breng eerst een kale versie uit en na een half jaar of een jaar breng je de verbeterde versie uit met functies die ontbraken op het origineel. Oldest trick in the book en Apple flikt het telkens weer.
 
Het pad is alweer geeffend voor een verbeterde versie van de Ipad. Breng eerst een kale versie uit en na een half jaar of een jaar breng je de verbeterde versie uit met functies die ontbraken op het origineel. Oldest trick in the book en Apple flikt het telkens weer.
Denk ik ook, niet dat andere bedrijven dat niet doen. De technologie om 1TB externe schijven te produceren bestond al lang voor de eerste 40GB versies op de markt kwamen. Allemaal strategie om zoveel mogelijk te blijven verkopen.
 
Hoop dat ze steeds echte boeken blijven drukken, dan moet ik zo'n ding nooit aanschaffen.
 
Back
Naar boven