AndroidHealthClinic

APW´S Powerbuilding Log

Bezoekers in dit topic

Bij AIR jordans zit een lucht bel in de zool. Hierdoor kan vibratie onstaan van de zool als je bv squat en dat is niet zo goed voor je enkel gewricht, het staat dus minder stabiel. Dingen zoals vans en all stars hebben lekker platte zolen zonder demping erin dus die zijn goed. Waar kan je originele vinden dan, wist niet dat er een verschil was?
air max is nog steeds king voor squats :rolleyes: jordans klopt, maar zie je toch best vaak en hoor je goede verhalen over. originele all stars kan je volgens mij op hun eigen site vinden en misschien in een of andere budget winkel, maar niet veel vaker in Nederland. in andere landen zie je ze wel nog vaker
 
Bij AIR jordans zit een lucht bel in de zool. Hierdoor kan vibratie onstaan van de zool als je bv squat en dat is niet zo goed voor je enkel gewricht, het staat dus minder stabiel. Dingen zoals vans en all stars hebben lekker platte zolen zonder demping erin dus die zijn goed. Waar kan je originele vinden dan, wist niet dat er een verschil was?
Euhm, het ging niet over squats, daarvoor gebruik ik uiteraard squatschoenen (deadlifts zonder schoenen). Het ging juist om mensen die NIET squatten en daardoor GEEN noodzaak hebben voor squatschoenen en een verhoogde hak. Ik weet of of je überhaupt wel eens basketbalschoenen, zoals Air Jordans, aan hebt gehad, maar die demping is niet vergelijkbaar met hardloopschoenen of Nike Air Max. Basketbalschoen zijn juist stabiel en stevig voor je enkels, aangezien dat ESSENTIEEL is bij basketbal. Het beetje demping dat er in zit, is om de klappen op te vangen als je springt en er is zodanig goed over het ontwerp nagedacht dat je helemaal niet wankel of instabiel bent en het toch heel stevig aanvoelt en je erg stevig staat. Je wilt natuurlijk voorkomen dat je enkels naar binnen/buiten klappen bij een sport als basketbal, waar je veel springt, onverwachtse bewegingen maakt en heen en weer sprint en beweegt.

Wat bedoel je met vibratie?
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Apw
Euhm, het ging niet over squats, daarvoor gebruik ik uiteraard squatschoenen. Het ging juist om mensen die NIET squatten en daardoor GEEN noodzaak hebben voor squatschoenen en een verhoogde hak. Ik weet of of je überhaupt wel eens basketbalschoenen, zoals Air Jordans, aan hebt gehad, maar die demping is niet vergelijkbaar met hardloopschoenen of Nike Air Max. Basketbalschoen zijn juist stabiel en stevig voor je enkels, aangezien dat ESSENTIEEL is bij basketbal. Het beetje demping dat er in zit, is om de klappen op te vangen als je springt en er is zodanig goed over het ontwerp nagedacht dat je helemaal niet wankel of instabiel bent en het toch heel stevig aanvoelt en je erg stevig staat. Je wilt natuurlijk voorkomen dat je enkels naar binnen/buiten klappen bij een sport als basketbal, waar je veel springt, onverwachtse bewegingen maakt en heen en weer sprint en beweegt.

Wat bedoel je met vibratie?
De OG basketbalschoenen zijn all stars :roflol: :roflol:
 
Euhm, het ging niet over squats, daarvoor gebruik ik uiteraard squatschoenen. Het ging juist om mensen die NIET squatten en daardoor GEEN noodzaak hebben voor squatschoenen en een verhoogde hak. Ik weet of of je überhaupt wel eens basketbalschoenen, zoals Air Jordans, aan hebt gehad, maar die demping is niet vergelijkbaar met hardloopschoenen of Nike Air Max. Basketbalschoen zijn juist stabiel en stevig voor je enkels, aangezien dat ESSENTIEEL is bij basketbal. Het beetje demping dat er in zit, is om de klappen op te vangen als je springt en er is zodanig goed over het ontwerp nagedacht dat je helemaal niet wankel of instabiel bent en het toch heel stevig aanvoelt en je erg stevig staat. Je wilt natuurlijk voorkomen dat je enkels naar binnen/buiten klappen bij een sport als basketbal, waar je veel springt, onverwachtse bewegingen maakt en heen en weer sprint en beweegt.

Wat bedoel je met vibratie?
Oh sorry had niet voor jouw geciteerde bericht gelezen, dacht het ging over gym schoenen ofzo. Met vibratie bedoel ik dat je minder stabiel bent op dikkere en zachtere zolen omdat het dan meer gaat bewegen had ik een keer gelezen. Het trilt en je enkel kan dan om klappen of je staat gewoon minder stabiel
 
De OG basketbalschoenen zijn all stars :roflol: :roflol:
Ik weet niet wat OG is (original?), maar Converse was vroeger inderdaad HET basketbalschoenenmerk, dat klopt. :) Zelf was ik vroeger toen ik basketbalde meer fan van Nike. Ik denk dat de oorspronkelijke All Stars voornamelijk in de jaren 70/80 werden gebruikt in het basketbal. Toen ik in de jaren '90 basketbalde, hadden de meeste Converse b-balschoenen wat meer gedempte zolen dan de originele All Stars.

Bij nader inzien denk ik trouwens dat je op de klassieke All Stars ook best kunt basketballen. Wanneer je landt na het springen, zal je immers toch nooit op je hak/hiel landen.
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Oh sorry had niet voor jouw geciteerde bericht gelezen, dacht het ging over gym schoenen ofzo. Met vibratie bedoel ik dat je minder stabiel bent op dikkere en zachtere zolen omdat het dan meer gaat bewegen had ik een keer gelezen. Het trilt en je enkel kan dan om klappen of je staat gewoon minder stabiel
Als je minder stabiel staat, zouden pro's er niet op basketballen.
 
Als je minder stabiel staat, zouden pro's er niet op basketballen.
Ja misschien bij hoge basketbal schoenen zal je enkel wat stabieler staan, maar de lucht in de zool vibreert dus stel je hebt een lage af1 (waar niet in gebasketbald wordt) dan is dat zeker geen geschikte squat schoen. Bovendien loop je risico dat die bel kan klappen
 
Jongens dreamy1 squat ons de moer op airmax. Zolang je onder de 250 squat of onder 1 gram test zit ben je fag
 
Update in de ochtend: net gewogen en woog 89 kilo haha, natuurlijk een hoop waterweight, maaginhoud etc maar wil weer even wat stricter eten. Even rustig aan weer aankomende weken en wat cardio doen en abs doen 2/3 x in de week. Niet alleen om wat rust te creeëren rondom het gewicht maar dit keer wil ik cardio blijven doen voor overall gezondheid. Daarnaast zijn mijn ab genetics niet mega en zijn de blokken denk ik nog aardig dik te maken, eig nooit abs getraind alleen met compounds. Dus daar gaan we aan werken.
 
Ja misschien bij hoge basketbal schoenen zal je enkel wat stabieler staan, maar de lucht in de zool vibreert dus stel je hebt een lage af1 (waar niet in gebasketbald wordt) dan is dat zeker geen geschikte squat schoen. Bovendien loop je risico dat die bel kan klappen
\
Voor squats heb ik het ook niet geadviseerd.
 
Geen idee, nummers zijn niet belangrijk voor massa he
Nou ja progressive overload lijkt me wel handig. Of zijn alleen de test en tren nummers belangrijk en voor de rest beetje pompen
 
Nou ja progressive overload lijkt me wel handig. Of zijn alleen de test en tren nummers belangrijk en voor de rest beetje pompen
Ik zei niet dat je licht moest blijven trainen, ik ben sowieso een Dorian yates trainingstyle fan
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Ik zei niet dat je licht moest blijven trainen, ik ben sowieso een Dorian yates trainingstyle fan
Ben ik ook fan van hoor. Maar voor progressive overload hoef je niet zwaar te trainen, dat is voor iedereen anders. Wat pak je nu doorgaans op een sq bp en dl tijdens je training was ik gewoon benieuwd naar
 
Zo, klaar met werk om kwart over 3 dus kon nog even half uur gymmen. Van half 4 tot 4 uur het volgende gedaan:
Weighted cable crunches 5x15x60
Leg raises 3x10
Pull Ups 4x10
Fietsen 220 watt 15 min
Wat poses gedaan
Toen was de gym alweer dicht, wel nog ff getraind dus vindt het prima zo. Volgend weekend ben ik weer voor het eerst 2 dagen vrij maar dat wordt waarschijnlijk alleen zaterdag (te gretig voor geld haha). Aankomende week gewoon lekker in de avond knallen en dan zaterdagmiddag trainen en zondag cardio na werk.
Nog wat koude picca's
20200719_173016.jpg
20200719_172929.jpg
20200719_172954.jpg
 
Ben ik ook fan van hoor. Maar voor progressive overload hoef je niet zwaar te trainen, dat is voor iedereen anders. Wat pak je nu doorgaans op een sq bp en dl tijdens je training was ik gewoon benieuwd naar
Lastig te beantwoorden want ik begin nooit tijdens mijn training met sq, of bp en dl. Door verzuring pak ik minder gewicht en squeeze ik de spieren. Vorige week deed ik wel 2x130kg decline bench
 
  • Love
Waarderingen: Apw
Back
Naar boven