XXL Nutrition

APW´S Powerbuilding Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pfff wat een progressie in zo’n korte tijd, zie dit nu pas. Ik had echt meer moeten vreten toen ik begon op m’n 16e
Thanks man. Ben idd blij dat ik wat eerder begonnen ben, eten is idd ook belangrijk. Eerste bulk heb ik me helemaal volgestouwd haha
 
Thanks man. Ben idd blij dat ik wat eerder begonnen ben, eten is idd ook belangrijk. Eerste bulk heb ik me helemaal volgestouwd haha
Ja wat ik vaak zie is dat rond de 16 jaar die gasten in 1.5 jaar iets van 10/15kg aankomen en dan flink wat massa hebben en ik was een skinny fat ecto die niet wou bulken haha
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Ja wat ik vaak zie is dat rond de 16 jaar die gasten in 1.5 jaar iets van 10/15kg aankomen en dan flink wat massa hebben en ik was een skinny fat ecto die niet wou bulken haha

je bent nog in de groei hè, op die leeftijd ;) Ook is je metabolisme een Ferrari vergeleken met iemand die over de 30 is.
Maar desalniettemin, APW is zeer goed bezig!
 
Ja wat ik vaak zie is dat rond de 16 jaar die gasten in 1.5 jaar iets van 10/15kg aankomen en dan flink wat massa hebben en ik was een skinny fat ecto die niet wou bulken haha
Ja bulken is belangrijk. Snap wel wat je zegt, je wilt abs hebben en geen vet hebben. Maar toen zei iemand ooit tegen mij het volgende: wil je liever groot zijn in een t shirt met wat extra vet, of zo skinny blijven en zonder shirt een paar van die blokjes hebben. Toen d8 ik fuck it ik moet gaan bulken.
je bent nog in de groei hè, op die leeftijd ;) Ook is je metabolisme een Ferrari vergeleken met iemand die over de 30 is.
Maar desalniettemin, APW is zeer goed bezig!
Thanks man, doe mijn best. Mijn metabolisme is niet super en als ik bulk is buiten 3 uur training mijn verbruik niet mega.
Gewoon zoveel mogelijk massa aanzetten, als je onder de 10% komt als natty is het sws zonde. Eerst wat groter worden en dan een x droog gaan.
Ik vind het gewoon chill om wat minder lean te zijn en wel gewoon sterker en groter te worden.
 
Doelen voor volgende max is:
190 squat
112,5 bench
230 deadlift
Lijkt me goed te doen. Ook wel leuke cijfers
 
Back
Gisteravond push training, weer lichte 5x5 bench en voor de rest gewoon lekker pompen muv incline bench.
Bench
1x10x20
1x5x60
1x5x70
5x5x75
Back off 1x15x60
Incline bench
4x6x70
Cable fly high
4x12x18
Machine shoulder press
3x10x50
Side raises db
3x12x9
Side raises cable
2x12x9
Overhead extension
4x10x20
Tricep pushdown
4x12x30
Dat was em, prima training. Bench was ofc makkelijk en dit x ook keertje wat lagere reps op incline bench, ben ik niet mega fan van maar ik d8 give it a shot. Daarna cable flies gedaan, doe ik weinig eigenlijk. Pomp was gruwelijk in mijn chest, niet eens pwo op of iets. Voor de rest niks bijzonders.
Vanavond pull (5x5x160 dl)
 
kan me best voorstellen dat je sicke pomp had, je doet ongeveer evenveel sets op 1 training als ik in een maand XD
 
kan me best voorstellen dat je sicke pomp had, je doet ongeveer evenveel sets op 1 training als ik in een maand XD
Hahaha maar dit valt op zich nog wel mee of vind je van niet? Lijkt een redelijk normale push training
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Ja geen idee man, ik ben geen "bodybuilder", dus vanuit dat oogpunt kan ik niet oordelen. Persoonlijk zie ik niet zo in wat cable side raises bijv. nog voor je doen nadat je 3 presses en al db side raises hebt gedaan. Het zou best kunnen dat het meer nadruk legt op bepaalde gedeeltes hoor. Ik denk alleen niet dat dat een drol uitmaakt als je niet kneiterbuff en/of droog bent. Heb niet het idee dat als je hovert tussen skinny/fat en "een beetje buff", er ook maar iets van verschil te zien is of je je cable side raises/db side raises/whatever wel of niet doet. Ik ben absoluut niet tegen isolatie, maar persoonlijk richt ik die meer op weakness voor lifts en/of pre/rehab (bijv. rear delts, hamstrings) dan op dit soort dingen. Zelfde geld voor extentions; het zal best "meer nadruk leggen op de lange kop" of whatever, maar ik kan me niet voorstellen dat je na 9+ sets presses echt nog 2 oefeningen triceps nodig hebt.

Nou don't get me wrong again; bij iemand die moeilijk buff is (zoals bijv wovano of Camelus ) zal het vast wel nodig zijn om "balans te creeëren". Het probleem is alleen, dat de meesten hier ook sterk willen zijn. Dit is iets waar ik WEL verstand van heb en weet, dat als je iets "pushed" je ook iets moet "pullen". Oftewel, als je aan je "complete fysiek" wil werken door middel van veel volume op assistance, moet je niet tegelijk verwachten dikke pr's te zetten op de main lifts. Extra energie/recovery die je ergens insteekt, moet je ergens anders vandaan halen.

En ja er zijn zat gasten bruut sterk EN buff EN hebben een compleet fysiek. Maar die:
A) missen vaak andere "kernkwaliteiten" (conditie/mobility/etc.)
B) juicen 9/10x en/of hebben geweldige genen
C) zijn relatief jong of houden het iig niet erg lang vol

Mijn advies aan intermediates zou zijn om een solide krachtbasis te bouwen met veel compounds, eventueel aangevuld met minimale hoeveelheid assistance. Ik zal geen getallen erop plakken (want dat is voor iedereen individueel; naargelang bw/levers/etc.) en ik bedoel niet eens per sé dat je het op de "basics" moet doen. 10x 50 incline dumbell press of 20 wide grip pull ups is ook een solide krachtbasis; het gaat echt niet puur om de "powerlifts". Ik geloof alleen niet dat voor een (natty) beginner/intermediate meer dan 2/3 assistance lifts per training nodig zijn :)
 
Ja geen idee man, ik ben geen "bodybuilder", dus vanuit dat oogpunt kan ik niet oordelen. Persoonlijk zie ik niet zo in wat cable side raises bijv. nog voor je doen nadat je 3 presses en al db side raises hebt gedaan. Het zou best kunnen dat het meer nadruk legt op bepaalde gedeeltes hoor. Ik denk alleen niet dat dat een drol uitmaakt als je niet kneiterbuff en/of droog bent. Heb niet het idee dat als je hovert tussen skinny/fat en "een beetje buff", er ook maar iets van verschil te zien is of je je cable side raises/db side raises/whatever wel of niet doet. Ik ben absoluut niet tegen isolatie, maar persoonlijk richt ik die meer op weakness voor lifts en/of pre/rehab (bijv. rear delts, hamstrings) dan op dit soort dingen. Zelfde geld voor extentions; het zal best "meer nadruk leggen op de lange kop" of whatever, maar ik kan me niet voorstellen dat je na 9+ sets presses echt nog 2 oefeningen triceps nodig hebt.

Nou don't get me wrong again; bij iemand die moeilijk buff is (zoals bijv wovano of Camelus ) zal het vast wel nodig zijn om "balans te creeëren". Het probleem is alleen, dat de meesten hier ook sterk willen zijn. Dit is iets waar ik WEL verstand van heb en weet, dat als je iets "pushed" je ook iets moet "pullen". Oftewel, als je aan je "complete fysiek" wil werken door middel van veel volume op assistance, moet je niet tegelijk verwachten dikke pr's te zetten op de main lifts. Extra energie/recovery die je ergens insteekt, moet je ergens anders vandaan halen.

En ja er zijn zat gasten bruut sterk EN buff EN hebben een compleet fysiek. Maar die:
A) missen vaak andere "kernkwaliteiten" (conditie/mobility/etc.)
B) juicen 9/10x en/of hebben geweldige genen
C) zijn relatief jong of houden het iig niet erg lang vol

Mijn advies aan intermediates zou zijn om een solide krachtbasis te bouwen met veel compounds, eventueel aangevuld met minimale hoeveelheid assistance. Ik zal geen getallen erop plakken (want dat is voor iedereen individueel; naargelang bw/levers/etc.) en ik bedoel niet eens per sé dat je het op de "basics" moet doen. 10x 50 incline dumbell press of 20 wide grip pull ups is ook een solide krachtbasis; het gaat echt niet puur om de "powerlifts". Ik geloof alleen niet dat voor een (natty) beginner/intermediate meer dan 2/3 assistance lifts per training nodig zijn :)
Niks is nodig, ik weet dat dit overkill is voor sommige maar voor mij werkt het prettig. Zolang ik er plezier aan heb en het zorgt voor progressie, geen reden om iets te veranderen.
 
Niks is nodig, ik weet dat dit overkill is voor sommige maar voor mij werkt het prettig. Zolang ik er plezier aan heb en het zorgt voor progressie, geen reden om iets te veranderen.

Ik zeg niet dat je iets moet veranderen, maar waar ik je wel in wil verbeteren is de zin "zolang ik er plezier aan heb en het zorgt voor progressie, geen reden om iets te veranderen". Ik heb plenty of shit gedaan dat "werkte" (heeft me een 270 deadlift gebracht bijvoorbeeld en best een leuke strongman tijd), maar die shit had ik beter veranderd. Als je door het water kan lopen of er om heen, is het 2e ook al verstandiger. Je komt bij allebei wel waar je zijn wil, maar bij het ene krijg je natte voeten...
 
Yoo
GIsteren pull, niks bijzonders. Keertje gekozen voor een cable row ipv bb of db.
Biceps stelde niks voor, gym ging 9 dicht en had weinig tijd.
Deadlift
1x5x60
1x5x100
1x2x140
5x5x160
Cable row
3x10x45
1x40x45
Lat pulldown
4x12x55
Lat prayer
5x10x45
Smith shrugs
5x12x80
Face pulls SS rear delt raises
3x12x27 SS 2x12x8
Bicep curls db
3x12x14
Cable hammer curl
3x12x41
Dat was em, alles wel prima maar had beter wat minder tijd aan rug kunnen besteden en ietsjes meer biceps, maarja geen probleem.
Straks leg training, log ik vandaag nog even
 
Yoo
Net teruggekomen van legs, eerst gesloopt en tijdens kuiten veel gepraat dus was een kleine 3 uur weg. Opnieuw lichte squats en voor de rest finishers
Squats
1x10x20
1x5x60
1x5x100
1x3x140
5x5x145
Tom platz smith squats
1x15x60
1x12x70
2x12x80
Back off 1x15x70
Leg extensions
1x12x30 per been 1x12x50 2 benen
Totaal 3 sets
Leg curls
3x12x20
Calf press
8x15x100
Seated calf raise
2x15x40
Weighted crunches SS lying leg raises
3x12x73 SS 3x12xbw
Klaar. Prima legday, nu de squats wat minder zwaar zijn kan ik nog wegkomen met veel overige sets, straks miss iets minder.
Morgen na een lange tijd miss even voetballen, dus de nodige cardio ook weer gedaan dan haha. Is nog niet zeker dus ik zie t wel.
Nog foto van benen geprobeerd te nemen, niet mega goed maar kan ermee door.
relaxed
20201010_152937.jpg

beetje slecht geposeerd maarja
20201010_152919.jpg

Edit: misschien binnenkort even benen meten, laatste x zat ik volgens mij op 63cm, denk nu 64 of maybe 65
 
Back
Gisteren push day gehad, 5x5 gaat weer omhoog. Voor de rest pompen. Was fking druk, iedereen chest trainen dus moest op alles 15 min w8ten...
Bench
2x10x20
1x5x60
1x5x70
5x5x80
Incline bench
3x10x60
Db fly
3x8x18
Machine shoulder press
4x10x50
Side raises 5x12x10
Cgbp pause
4x5x70
Tricep pushdown
4x12x30
Weighted crunches
5x12x70
Done, goede treen. Niks bijzonders eigenlijk. Vanavond pull, eerst nog wat voor school doen en gamen haha
 
Die ligt hier wel maar speel ik niet echt, paar potjes gedaan maar ben zelf meer fan van oudere cod's. Speel nu ff black ops 2, maar heel veel game ik niet eig. Meestal heb ik 1x in de maand zin om iets van zombies te doen ofz en dan sluit ik ff de ps3 aan. Ps4 staat beneden maar is voornamelijk voor youtube, netflix of als mijn pa een potje wil spelen haha
 
Die ligt hier wel maar speel ik niet echt, paar potjes gedaan maar ben zelf meer fan van oudere cod's. Speel nu ff black ops 2, maar heel veel game ik niet eig. Meestal heb ik 1x in de maand zin om iets van zombies te doen ofz en dan sluit ik ff de ps3 aan. Ps4 staat beneden maar is voornamelijk voor youtube, netflix of als mijn pa een potje wil spelen haha
Ik ben de UFC master :P ufc 3 en 4 allebei geplatinummed op dit account :)
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Ik ben de UFC master :P ufc 3 en 4 allebei geplatinummed op dit account :)
Lekker man, UFC 3 heb ik ook wel is gespeeld. Vond het altijd wel lachen maar ook wel een beetje laggy. Daarnaast blijft het een game van EA dus was het er niet altijd mee eens, fifa heeft me best wat spullen gekost die kapot zijn gegaan dus ben blij dat ik geen fanatiek ufc'er was
 
Yoo
Net terug van pullday, had zin om te trainen. Deadlifts even knallen voor de rest rug training en wilde even high rep biceps doen, zag er zo uit:
Deadlift
2x10x60
1x5x100
1x3x140
1x160
5x5x170 waarvan 1 set speedreps
DB rows
3x10x36
Cable rows
3x12x50
Lat pulldown btn
4x12x60
Cable shrugs
5x15x77
Rear delt fly SS face pulls
3x12x73 SS 2x12x30
Db bicep curls
4x40x12
Ez bar curls strict
3x12x30
Cable curls unilateral
3x15x20
Klaar, lekkere treen. Deadlifts gingen easy, 1 set wat speedreps gedaan. Denk dat 5x5x180 wel haalbaar is iig. Voor de rest prima training, bicep pump was goed. Morgen legday, zin om te slopen.
 
je wilt abs hebben en geen vet hebben.
Jup, was eindelijk van mijn manboobs af en had zichtbare abs. Nu veel meer fuck die mentaliteit en gewoon eten, al blijft die shit elke dag in m'n achterhoofd bijv. dat ik nog steeds elke dag per se 5k steps wil(buiten de gym om) en mn avondeten soms bewust fucking hoog inschat qua kcal :roflol: :roflol:
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Back
Naar boven