Fitness Seller

APW´S Powerbuilding Log

Bezoekers in dit topic

Draag je een horloge tijdens het trainen ??? hoe draag je dan wrist wraps?
Ja deze is heel klein, dus daar heb ik nooit last van. Hij is ook maar 15 euro ofzo, dus als hij een keer kapot valt is er ook niks aan de hand.

als ik squat draag ik eigenlijk nooit wrist wraps sinds september. Als ik bench en ze draag doe ik hem vaak even af ofzo.
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Joww
Net nog getraind, ub training 2 van week 2. Voelde me niet super (vroeg op en veel gevreten de hele dag) dus rustig aan gedaan op de amrap zodat ik zaterdag of zondag kan knallen.
Bench
2x10x20
1x5x40
1x5x60
1x70
10x82,5
8x90
6x95
BB rows 3 sets
Shoulder press 3 sets
Lat pulldown 3 sets
Bicep curls SS tricep pushdown 5 sets
Zo, prima training. Gewoon lekker schema gevolgd en niks geks. Zo rustig aan jaarwisseling en dan morgen vroeg op voor werk, in de middag schoolwerk en in de avond knallen op legday.
 
Ben btw wel tevreden met de resultaten in 2020. Mijn beste jaar ooit op lifting gebied. Eigenlijk vooral de laatste 6 maanden maximaal geknald. Geswitched in Juli naar powerlifting en tot nu toe geen spijt gehad.
Progress powerlifting
Juni 2020:
S 160
B 100
D 180
December 2020:
S 205
B 117,5
D 240
2021 wordt nog beter. We gaan alles op alles zetten om (hopelijk, mocht het door gaan) te knallen op het NK en records te zetten en/of kampioen te worden. Lets get serious
Fijne jaarwisseling allen
 
Waarom vergelijk je telkens met juni? In januari trainde je toch ook al?
 
Waarom vergelijk je telkens met juni? In januari trainde je toch ook al?
Omdat ik in juni/juli pas ben geswitched naar PL. Daarvoor trainde ik al maar gewoon bodybuilding style, s/b/d heb ik toen in maart gemaxt. Daarna ben ik gaan cutten, 15 kilo lichter geworden en toen bench + dl gemaxt, was hetzelfde gebleven. Squat niet meer gemaxt maar deed triples op 140 dus zal gelijk staan aan max in maart.
Toen dus in juli gaan PLen, toen pas eig progress gemaakt vandaar
 
Ben btw wel tevreden met de resultaten in 2020. Mijn beste jaar ooit op lifting gebied. Eigenlijk vooral de laatste 6 maanden maximaal geknald. Geswitched in Juli naar powerlifting en tot nu toe geen spijt gehad.
Progress powerlifting
Juni 2020:
S 160
B 100
D 180
December 2020:
S 205
B 117,5
D 240
2021 wordt nog beter. We gaan alles op alles zetten om (hopelijk, mocht het door gaan) te knallen op het NK en records te zetten en/of kampioen te worden. Lets get serious
Fijne jaarwisseling allen
Ik heb alle vertrouwen in jou ouwe, doet me goed dat gasten van jouw leeftijd ook serieus trainen ipv alleen maar zitten te kutten met voetballen in de gym ;)
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Hij zegt toch dat hij vanaf toen is begonnen met powerlifting achtige training.

Wil je soms een stoot?
Oke krullekop, dacht dat ie al eerder squat/bench/deadlifte.

Graag, als het niet te hard is
 
Lets go motherfuckers
Net de 2e lb training gehad en ik was on fire.
Squats
1x10x20
1x5x60
1x100
1x140
1x160
10x167,5
10x3x162,5
Semi blockpull deadlift
1x10x60
1x5x100
1x140
2x2x180
Leg extensions
Leg curls
Camelus het is gelukt hoor. Goede hype en moest mentaal echt door de barrière heen beuken de laatste 3 reps. Lets go
Oja en toen dubbels met lichte deadlifts gedaan want had geen zin in 8 reps.
Morgen 3e ub training, lets get it
 
Joww
Net laatste training van deze week gekilled, ging prima niks bijzonders.
Bench
2x10x20
1x5x40
1x5x60
1x80
10x90
BB row 3 sets
Lat pulldown 3 sets
OHP 3 sets
Bicep curls SS tricep pushdown 4 sets
Bench shirtless en met elastiek voor grip. Voelde erg chill, vaker doen op die manier. Voor de rest 10 reps op 90 kilo, prima voor nu. Het doel van deze trainingsweek was heavy weights terwijl je nog verzuurd ben van de voorgaande training en dat verschil merk je zeker wel.
 
200.gif
 
  • Like
Waarderingen: Apw
jowww
Net eerste LB training van week 3. squat moest liggen tussen de 4-6 reps en deadlift 3-6, heb het volgende gedaan:
squat
1x10x20
1x5x60
1x100
1x140
1x160
3x5x177,5
deadlift
1x5x60
1x100
1x140
1x180
1x200
5x210
4x210 -> slechte brace bij 4e rep waardoor 5e niet meer ging
Zeer blij mee, 2 oefeningen maar wel 2 uur zoet mee geweest. Wel klein beetje last van bovenrug tijdens squats (hele dag gezeten door school, rip upperback) maar niks ernstigs
Morgen rust, woensdag upperbody
hier nog filmpjes van de 180 single en 200
 

Bijlagen

VID-20210104-WA0006.mp4
2,7 MB · Weergaven: 0

VID-20210104-WA0009.mp4
3,2 MB · Weergaven: 0

Wel nice hoor, maar waarom doe je eigenlijk zo een wide stance homo deadlift? Is een conventionele deadlift niet beter ook voor je algehele fysiek ontwikkeling?
 
Wel nice hoor, maar waarom doe je eigenlijk zo een wide stance homo deadlift? Is een conventionele deadlift niet beter ook voor je algehele fysiek ontwikkeling?
Heb een tijdje conventional geprobeerd maar dat voelde helemaal ruk. Toen een poging sumo gewaagd en dat voelde goed, rug is rechter, minder beknopte positie etc dus vanaf dat moment sumo gedaan en heb geen spijt.
Ik denk dat er geen betere deadlift variant is voor iedereen, verschilt per persoon. Daarnaast ben ik sumo vele malen sterker dus zie geen reden om naar conv te gaan
Algehele fysiekontwikkeling maakt mij bij de deadlift squat en bench geen flikker uit als ik maar zo'n hoog mogelijk 1rm zet
 
Ja ik snap het wel. Je bent ook vrij lang natuurlijk. Ik ben 185cm ofzo en ik kan ook gewoon serieus niet normaal deadliften vanaf de grond. Ik kan niet lekker in die positie komen, ik voel me helemaal niet sterk / stabiel en mijn onderrug bolt snel, zelfs al is het gewicht helemaal niet zo zwaar.

Trap bar deadlifts en rack pulls daarentegen gaan wel goed.
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Ja ik snap het wel. Je bent ook vrij lang natuurlijk. Ik ben 185cm ofzo en ik kan ook gewoon serieus niet normaal deadliften vanaf de grond. Ik kan niet lekker in die positie komen, ik voel me helemaal niet sterk / stabiel en mijn onderrug bolt snel, zelfs al is het gewicht helemaal niet zo zwaar.

Trap bar deadlifts en rack pulls daarentegen gaan wel goed.
Exact, ik voelde me ook niet sterk conventional en dat was ik ook niet. Ik kon gwn niet goed bracen, ik kon ook niet "erin leunen" om spanning te creëren. Bij sumo had ik daar allemaal geen last van.
Ik heb ook een tijdje rack pulls gedaan, en doe nog steeds sldl, hierbij geen last van idd
 
Heb een tijdje conventional geprobeerd maar dat voelde helemaal ruk. Toen een poging sumo gewaagd en dat voelde goed, rug is rechter, minder beknopte positie etc dus vanaf dat moment sumo gedaan en heb geen spijt.
Ik denk dat er geen betere deadlift variant is voor iedereen, verschilt per persoon. Daarnaast ben ik sumo vele malen sterker dus zie geen reden om naar conv te gaan
Algehele fysiekontwikkeling maakt mij bij de deadlift squat en bench geen flikker uit als ik maar zo'n hoog mogelijk 1rm zet
Kan nog steeds dat je conventionele deadlift in potentie wel sterker is. Gezien je lichaamsbouw zou ik dat wel verwachten.

En algemene fysiekontwikkeling is op lange termijn natuurlijk ook belangrijk voor je 1rm.
 
Kan nog steeds dat je conventionele deadlift in potentie wel sterker is. Gezien je lichaamsbouw zou ik dat wel verwachten.

En algemene fysiekontwikkeling is op lange termijn natuurlijk ook belangrijk voor je 1rm.
Zou kunnen, als de techniek goed is. Destijds was de techniek klote, en voelde het klote dus ben ik overgestapt. Wil eig wel een keer in een deload conventional proberen onder de knie te krijgen, dan weten we het pas zeker.
 
Ja ik snap het wel. Je bent ook vrij lang natuurlijk. Ik ben 185cm ofzo en ik kan ook gewoon serieus niet normaal deadliften vanaf de grond. Ik kan niet lekker in die positie komen, ik voel me helemaal niet sterk / stabiel en mijn onderrug bolt snel, zelfs al is het gewicht helemaal niet zo zwaar.

Trap bar deadlifts en rack pulls daarentegen gaan wel goed.
Thor van 204cm kan wel normaal conv deadliften maar jij bent te lang met 1.85 lol.
 
Back
Naar boven