XXL Nutrition

APW´S Powerbuilding Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Thor van 204cm kan wel normaal conv deadliften maar jij bent te lang met 1.85 lol.
Heeft met meer dingen dan alleen je lengte te maken toch, heup mobiliteit speelt ook een belangrijke rol
 
Thor van 204cm kan wel normaal conv deadliften maar jij bent te lang met 1.85 lol.

Het zal vast niet alleen met lichaamslengte te maken hebben hoor. Ik denk dat de verhouding tussen de lengte van je UB en LB een rol speelt, lengte van je armen en benen, de flexibiliteit/mobiliteit in bepaalde spieren en gewrichten (heup, enkels) en waarschijnlijk nog veel meer dingen.
Voor mij voelen deadlifts vanaf de grond gewoon nooit helemaal goed, for whatever reason. En mijn observatie is dat langere mensen doorgaans vaker hetzelfde ervaren.

Dat jij Thor aanhaalt als argument is een beetje hetzelfde als dat de langste mens op aarde een Chinees is.
 
Apw heeft een relatief korte torso en lange armen. Dan is conventioneel echt gunstiger. Voordeel van sumo is dan je geen hefboom van je rug maakt, maar met een korte torso is dat voordeel klein. De ROM is ook korter maar als je lange armen hebt is dat ook niet nodig. Bij conventioneel maak je het moment van je benen groter, waardoor dit bij lange benen minder gunstig is.

De meeste lange mensen hebben ook relatief lange armen en benen. Daarom is conventioneel vaak optimaal voor lange mensen.Thor is een prima voorbeeld.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ik geloof zelf dat dit vooral op korte termijn werkt. Iemand kan slechte mobiliteit hebben en daardoor op korte termijn sterk zijn op sumo. Maar ik geloof dat die persoon op lange termijn meer trekt door mobiliteit te verbeteren en de techniek te kiezen die leverages beter benut.
 
Toevallig heeft larry ook geprobeerd sumo te liften deze week
 
Toevallig heeft larry ook geprobeerd sumo te liften deze week
En zijn mobiliteit suckt volledig voor sumo. Dus snap niet hoe mensen doen alsof je meer mobiliteit nodig hebt bij conventional dan sumo.
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Toevallig heeft larry ook geprobeerd sumo te liften deze week
Ja hij postte op zn insta dat ie t helemaal kut vond hahaha
 
  • Like
Waarderingen: Apw
En zijn mobiliteit suckt volledig voor sumo. Dus snap niet hoe mensen doen alsof je meer mobiliteit nodig hebt bij conventional dan sumo.
Best raar, zijn squat stance is ook vrij wijd, wijder dan zijn stance in deze video
 
Jow
Push 1 van deze week net gedaan. Bench rep range van het schema was 4-6
Bench
1x10x20
1x5x60
1x80
1x90
1x95
3x6x97,5
Cable Row 4 sets
Overhead press 3 sets
Lat pulldown 3 sets
Tricep pushdown 3 sets
Cable hammer curl 3 sets
Zo, bench was best easy. Ben niet zo'n fan van 4 dagen per week trainen, heb het ook nog nooit gedaan maar merk wel dat de rust mijn prestaties ten goede kwam. Toch train ik liever 6/7 x pw, ik herstel erg snel en mijn zenuwstelsel kan veel hebben heb ik gemerkt.
 
yooo
net de 2e lowerbody training gehad van week 3. Stelde weinig voor dus heb even de tijd genomen om wat lichte setjes conventional te proberen. Resultaat staat onderaan.
Skwats
1x10x20
1x5x60
1x100
1x140
1x160
5x180
Conventional deadlift
2x2x60
2x100
1x140
1x180
Bicep pump gepakt, was eig de bedoeling dat ik maar 1 set zou deadliften maar wilde gewoon even een klein beetje heavy weight aanvoelen met mijn shitty conv form.
Hier de filmpjes, graag wat tips van jullie, dit is eig de eerste echte keer dat ik boven de 120 conventional heb gedaan dus is vrij nieuw voor mij.
 
Yoo
Net 2e ub sessie, niks bijzonders.
Bench
1x10x20
1x5x40
1x60
1x80
1x90
3x4x100
OHP 3 sets
BB row 3 sets
Lat pulldown 3 sets
Biceps 5 sets
Triceps 5 sets
Buik 2 heavy sets
Prima training zo. Morgen rustdag en vanaf maandag echt knallen met lagere reprange. Hungry to kill some heavy plates
 
yooo
Gisteren lowerbody getraind. Warm up en toen moest ik triples draaien. Eindelijk low reps, die high reps zijn helemaal kut.
Skwats
1x10x20
1x5x60
1x100
1x140
1x160
1x180
3x182,5
3x185
3x187,5 RPE 8
SLDL 2 sets
Leg extensions 3 sets
Leg curls 3 sets
Lekkere training. Squats voelde easy aan, moest even goed hypen maar met name de laatste set ging vrij makkelijk, zaten nog wel 1 of 2 reps in denk ik.
Vanavond upperbody, morgen rustdag
 
Lekker jongen! Wat een gewichten :D
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Ben ik weer
Net upperbody training 1 van week 4. Bench was ez, voor de rest heavy rows en lat pulldowns + armpompje
bench
1x10x20
1x5x60
1x80
1x90
3x95
3x97,5
3x102,5
BB row 3 sets
Ohp 3 sets
Lat pulldown 3 sets
Armen totaal 10 sets
Buik 3 sets
Zo, prima treen. Morgen rustdag, donderdag of vrijdag heavy squats
 
Dikke.

Goeie squats
 
  • Love
Waarderingen: Apw
Heb maandag avond een bestelling bij sbd gedaan, die kutzooi is nu nog niet verzonden. Goede kwali die spullen maar dat verzenden bij hun is echt helemaal kut.
Oja zo niet alleen heavy squats maar ook deadlifts
 
Back
Naar boven