MuscleMeat

arachidonzuur

Bezoekers in dit topic

broekie

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
12 nov 2005
Berichten
168
Waardering
38
hallo allen,

is er iemand bekend met het supplement: arachidonzuur

heb namelijk een potje besteld en ben wel benieuwd of er hier iemand is die er al ervaringen mee heeft opgedaan?
 
Wat verwacht je dat het suppleren van één (essentieel) vetzuur je zal opleveren? En waarom kies je er niet voor om wat pinda’s of pindaolie tot je te nemen?
 
ter informatie:

Arachidonzuur (ARA) is het primaire vetzuur dat verantwoordelijk is voor ontsteking in spierweefsel. Het verhoogt de productie van eicosanoïden, wat leidt tot een verhoogde ontsteking. Zo wordt ARA ook aangetroffen in verschillende voedselbronnen zoals bijvoorbeeld kip en eieren. Onderzoek wijst uit dat het aanvullen van extra ARA gunstig kan zijn voor het verkrijgen van extra spieren. Dit product wordt veel gebruikt door bodybuilders en fitnessliefhebbers om extra ontstekingen te stimuleren, waardoor hun spieren gedwongen worden te groeien. Omdat, zoals u wellicht al weet, de ontsteking in de spier een zeer belangrijke rol speelt bij herstel en groei.

Kortom, ARA zorgt voor extra spierpijn na een intense training wat resulteert in extra spierwinst. Onthoud dat het belangrijk is om hard en zwaar te trainen, anders zul je niet het volledige potentieel van ARA ervaren. ARA wordt vaak gebruikt tijdens Post Cycle Therapy (PCT), Bulken (Spiermassa aankomen) en soms tijdens het Cutten (Afvallen).
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Wat verwacht je dat het suppleren van één (essentieel) vetzuur je zal opleveren? En waarom kies je er niet voor om wat pinda’s of pindaolie tot je te nemen?

ARA moet volgens sommigen een vrij goed supplement zijn voor naturals om nog wat spierwinst te behalen. Vind het zelf ook vrij interessant ga het alleen niet gebruiken aangezien het ook je oude blessures weer triggered (of naja, de pijntjes).
 
vandaag 1x genomen 1 tab voor de training en 1 erna ben benieuwd wat het gaat doen, ik probeer een plateau te door breken
 
Als je echt spierpijn wil na de training stel ik HNO3 voor. Das een niet-essentieel zuur maar veel potenter.
 
Als je echt spierpijn wil na de training stel ik HNO3 voor. Das een niet-essentieel zuur maar veel potenter.

is dat ook een supplement? nog nooit van gehoord
 
Verwacht er maar niet te veel van.
 
als ik het gevoel kan creëren van toen ik pas begon met trainen en de spierpijnen en lekkere gevoel na de trainen en dagen erna en ook nog is wat extra spierhypertrofie dan is broekie blij :D

ik ben gauw tevreden ik hoef niet zo extreem groot gespierd te worden als sommige hier ik hou het liever binnen normale proporties zodat het nog in de smaak valt bij de dames jwt :p

Verwacht er maar niet te veel van.
 
Het hele idee van het supplementeren van visolie is om de omzetting van arachidonzuur naar prostaglandine te inhiberen dmv COX saturatie en daarmee de inflammatie en pijn na training te verlagen.

En jij gaat juist arachidonzuur nemen om pijn te voelen en onsteking te krijgen? :roflol:

Het verhogen van de omega-6/omega-3 verhouding door het supplementeren van ARA kan misschien zelfs op lange termijn voor inflammatoire ziektes zorgen, waaronder alzheimer.

Het onderzoek waarop het idee dat arachidonzuur voor hypertrofie kan zorgen, is overigens gesponsord door Molecular Nutrition, een supplementenmaker. Ze hadden hiervoor ook een studie gesponsord waar geen significant verschil gevonden werd tussen ARA en placebo. Ze hebben vervolgens de onderzoeksopzet veranderd en een nieuwe studie laten doen, waarschijnlijk om zo wel een significant verschil af te dwingen.

Ze hadden de onderzoeksopzet slechter gemaakt in de nieuwe studie door geen foodlogs te gebruiken en een minder goed trainingsschema te gebruiken, zo kan je natuurlijk minder goed vergelijken en is de kans op toevallige bevindingen groter.

Ik zou er niet mee gaan kloten iig
 
bedankt voor je reactie het is slechts een experiment het is niet iets voor de lange termijn. bedankt voor je advies

Het hele idee van het supplementeren van visolie is om de omzetting van arachidonzuur naar prostaglandine te inhiberen dmv COX saturatie en daarmee de inflammatie en pijn na training te verlagen.

En jij gaat juist arachidonzuur nemen om pijn te voelen en onsteking te krijgen? :roflol:

Het verhogen van de omega-6/omega-3 verhouding door het supplementeren van ARA kan misschien zelfs op lange termijn voor inflammatoire ziektes zorgen, waaronder alzheimer.

Het onderzoek waarop het idee dat arachidonzuur voor hypertrofie kan zorgen, is overigens gesponsord door Molecular Nutrition, een supplementenmaker. Ze hadden hiervoor ook een studie gesponsord waar geen significant verschil gevonden werd tussen ARA en placebo. Ze hebben vervolgens de onderzoeksopzet veranderd en een nieuwe studie laten doen, waarschijnlijk om zo wel een significant verschil af te dwingen.

Ze hadden de onderzoeksopzet slechter gemaakt in de nieuwe studie door geen foodlogs te gebruiken en een minder goed trainingsschema te gebruiken, zo kan je natuurlijk minder goed vergelijken en is de kans op toevallige bevindingen groter.

Ik zou er niet mee gaan kloten iig
 
Back
Naar boven