XXL Nutrition

Aradev's langzame weg naar verbetering (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ben heel benieuwd hoe het schema je gaat bevallen.
 
Krachttoename krijg je meestal als je meer eet
Probleem is dan meestal dat je ook wat meer vetjes krijgt :)
Maar is het belangrijk die kracht? Is je doel een mooi lichaam of dat je meer kg kan liften?
Ben toevallig gisteren naar een nieuwe sportschool geweest (De kneet in Den Haag)
Was ff wennen met mijn 1.72 tussen de grote jongens maar het beviel me ook wel weer.
Viel me wel op dat de grote jongens vaak ook een grote buik hebben.... waarschijnlijk is de kracht belangrijker voor ze en gaan ze die buik pas wegtrainen als ze voor een wedstrijd moeten gaan.
 
Interessant schema...ben ook benieuwd hoe je dit gaat bevallen.
Kracht heb je maybe niet nodig voor wedstrijden ofzo, maar ik vind het zelf ook altijd wel fijn wanneer niet alleen je lichaam maar ook je kracht vooruit gaat!
 
Ik heb lang nagedacht over een nieuw schema:)..Voor mijn werkt het gewoon niet om na een grote spiergroep nog een kleinen spiergroep te trainen. Mijn kracht en vooral ook concentratie is dan helemaal weg. En om dan maar snel op de automatische piloot 2 armen oefeningen te doen maakt mij ongelukkig. Dus ik doe toch gewoon 5 daags splitschema maar wel met om de 2 dagen een rust dag. Dus dit komt dan neer op 4,5 x trainen per week..
Verder ga ik deadlift, squat, benchpress en military press op kracht trainen ( wat meer setjes met weinig herhalingen en veel rust tussen de reps...opbouw 8/5/5/5/3/3/3 ) en de rest van de oefeningen op volume (5x8 of 4 x 10).

Afgelopen week wel lekker getraind, maar wel teleurgesteld over mij nog steeds niet toenemende kracht:(. Maar verder helemaal niets te klagen:D

wij willen niet dat je ongelukkig word hoor A ;) verstandig besluit t.a.v de grote vier

ik ben benieuwd
 
Goed doordacht schema! :) Succes!

Door omstandigheden heb ik zelf mijn aantal trainingsdagen per week moeten terugschroeven. Doe nu een 2 dagen split en 2 on 1 off:

Dag 1: Benen + Borst
Dag 2: Rug + Schouders
Dag 3: Rust

Echt slopend! :grumble:
 
kijk een even naar 5/3/1 van Jim Wendler als je echt sterker wilt worden ;)
 
Ik ben heel benieuwd hoe het schema je gaat bevallen.
Het bevalt heel goed!:D

Krachttoename krijg je meestal als je meer eet
Probleem is dan meestal dat je ook wat meer vetjes krijgt :)
Maar is het belangrijk die kracht? Is je doel een mooi lichaam of dat je meer kg kan liften?
Ben toevallig gisteren naar een nieuwe sportschool geweest (De kneet in Den Haag)
Was ff wennen met mijn 1.72 tussen de grote jongens maar het beviel me ook wel weer.
Viel me wel op dat de grote jongens vaak ook een grote buik hebben.... waarschijnlijk is de kracht belangrijker voor ze en gaan ze die buik pas wegtrainen als ze voor een wedstrijd moeten gaan.

Op krachttraining is juist mijn motivatie om goed te trainen:)..ik heb niet echt heel erg achterlopende spiergroepen, mijn gewicht heb ik goed onder controle, dus tsja een ander doel kan ik zo snel niet bedenken.
Als ik in Nederland ben wil ik ook graag eens in een hardcore sportschool trainen, lijkt me echt gaaf. Ga dan ook op zoek naar een ervaren powerlifter die eens naar mijn techniek wil kijken. En ja, een megabuik vinden veel mannen bij zichzelf niet echt een probleem;)

Interessant schema...ben ook benieuwd hoe je dit gaat bevallen.
Kracht heb je maybe niet nodig voor wedstrijden ofzo, maar ik vind het zelf ook altijd wel fijn wanneer niet alleen je lichaam maar ook je kracht vooruit gaat!

Ja klopt, maar toch hangt spiermassa ook een beetje samen met kracht. Zeker als naturel.

wij willen niet dat je ongelukkig word hoor A ;) verstandig besluit t.a.v de grote vier

ik ben benieuwd

Nee, dat is ook mijn belangrijkste streven om niet ongelukkig te worden:D..daarom sport ik ook om de veroudering tegen te gaan;)

Goed doordacht schema! :) Succes!

Door omstandigheden heb ik zelf mijn aantal trainingsdagen per week moeten terugschroeven. Doe nu een 2 dagen split en 2 on 1 off:

Dag 1: Benen + Borst
Dag 2: Rug + Schouders
Dag 3: Rust

Echt slopend! :grumble:
Woh, dat klinkt echt heftig. Vooral benen En borst samen..hoe lang train je dan?

kijk een even naar 5/3/1 van Jim Wendler als je echt sterker wilt worden ;)
ja ik heb van stuiterbal al de inleiding gekregen..ik ga 1 januari daarmee starten! Eerst moet ik iets meer in BW aankomen om een mooie basis te hebben.
 
Eerst moet ik iets meer in BW aankomen om een mooie basis te hebben.

Is helemaal niet nodig ;) Gewoon flink blijven eten en dan komt dat BW vanzelf wel ;)
Zonder onnodige aanzet van BF
 
Is helemaal niet nodig ;) Gewoon flink blijven eten en dan komt dat BW vanzelf wel ;)
Zonder onnodige aanzet van BF

Hmmm, mijn ervaring is anders:(..bulken begin dit jaar heeft buiten vet niets gebracht..doe nu heeeel voorzichtig.
 
Goed doordacht schema! :) Succes!

Door omstandigheden heb ik zelf mijn aantal trainingsdagen per week moeten terugschroeven. Doe nu een 2 dagen split en 2 on 1 off:

Dag 1: Benen + Borst
Dag 2: Rug + Schouders
Dag 3: Rust

Echt slopend! :grumble:

Woh, dat klinkt echt heftig. Vooral benen En borst samen..hoe lang train je dan?

Benen + Borst duurt, afhankelijk van de oefening selectie en hoeveelheid rust anderhalf tot twee uur. Op zich is dat het probleem niet, mits je KH binnenkrijgt tijdens je training. Zit nu godzijdank in een bulkje. Het is vooral zwaar voor je CNS omdat je vrijwel alle zware compounds op die dag pakt.

Rug + Schouders duurt niet noodzakelijk minder lang omdat ik dan wel tot 15 verschillende oefeningen doe. Om alle spieren in je rug en schouders (Trapezius incluus) goed te stimuleren werken veel verschillende oefeningen met verschillende hoeken op basis van mijn ervaring het beste.

Heb trouwens nog steeds wat van je tegoed... ;):p
 
Hmmm, mijn ervaring is anders:(..bulken begin dit jaar heeft buiten vet niets gebracht..doe nu heeeel voorzichtig.

Moet niet zo voorzicht doen hoor ;) Als je merkt dat het te snel gaat, ga je toch
even wat op de stepper ofzo staan ;)
 
Benen + Borst duurt, afhankelijk van de oefening selectie en hoeveelheid rust anderhalf tot twee uur. Op zich is dat het probleem niet, mits je KH binnenkrijgt tijdens je training. Zit nu godzijdank in een bulkje. Het is vooral zwaar voor je CNS omdat je vrijwel alle zware compounds op die dag pakt.

Rug + Schouders duurt niet noodzakelijk minder lang omdat ik dan wel tot 15 verschillende oefeningen doe. Om alle spieren in je rug en schouders (Trapezius incluus) goed te stimuleren werken veel verschillende oefeningen met verschillende hoeken op basis van mijn ervaring het beste.

Heb trouwens nog steeds wat van je tegoed... ;):p

Doe je bulk en IF? En hoeveel boven onderhoud? Ja ik had ook wel verwacht dat je trainingstijd met zo'n 2 daags split programma wel behoorlijk zou zijn. Voor mij werkt zoiets alleen als ik tussendoor wat eet.. En aangezien ik tijd genoeg heb en tegenwoordig in een gym train met hele sociale vriendelijke onsportieve mensen (die mij dus niet in de weg lopen of zitten), ga ik graag wat meer dagen een uurtje trainen.

En het tegoed zal ik binnenkort inlossen;)

Moet niet zo voorzicht doen hoor ;) Als je merkt dat het te snel gaat, ga je toch
even wat op de stepper ofzo staan ;)

Ik heb voorzichtig gebulkt:eek:!! Zo'n 500 kcal dagelijks boven onderhoud in super clean strikt voedingsschema. Gewichttoename ca 1 tot 1,5 kg per maand..maarrrrrrr dit bleek toch echt allleen maar vet te zijn:(..
En wat si daarop jouw antwoord?;)..
Ik eet nu op onderhoud trouwens met 1 echte junkavond in de week..
 
tja dat bulken heeft bij mij ongeveer het zelfde efect :(
 
UPDATE:)
Afgelopen week heb ik echt super lekker getraind. Met bijna alles wat gewicht erbij, dus ik droom alweer van mooie doelen!
Dit jaar wil ik heel graag 5 x 35 kg MP, 5 x 80 squat, 5 x 85 deadlift en 5 x 55 kg BP...bench press is echt heel erg achteruit gegaan zonder echte aanwijsbare reden..ooitndroomde ik van 70 kg, maar dat lijkt nu wel een echte illusie:eek:

Voeding: ik eet echt super clean:D..ik wist niet dat ik dat zo goed kon volhouden! Bb technisch misschien niet helemaal verantwoord aangezien ik mijn maaltijden niet goed spreid en rondom training ook niet optimaal eet. Maar zoals ik nu leef kan ik het goed volhouden en eet ik erg lekker. Dus dat is ook wel erg belangrijk. In deze wintermaanden doe ik het nu zo dat ik 1000 kcal 'spaar' om te eten in de avond. Dit betekent een erg lekker avondeten van 700 kcal en dan nog een avondinvulling van 300 kcal. Zonder whey en zuivel lukt het me trouwens maar net om 80 tot 100 gr eiwit per dag te eten. Maar tot nu toe ondervind ik daarvan niet echt een nadeel.
 
Doe je bulk en IF? En hoeveel boven onderhoud? Ja ik had ook wel verwacht dat je trainingstijd met zo'n 2 daags split programma wel behoorlijk zou zijn. Voor mij werkt zoiets alleen als ik tussendoor wat eet.. En aangezien ik tijd genoeg heb en tegenwoordig in een gym train met hele sociale vriendelijke onsportieve mensen (die mij dus niet in de weg lopen of zitten), ga ik graag wat meer dagen een uurtje trainen.

En het tegoed zal ik binnenkort inlossen;)

Ik heb voorzichtig gebulkt!! Zo'n 500 kcal dagelijks boven onderhoud in super clean strikt voedingsschema. Gewichttoename ca 1 tot 1,5 kg per maand..maarrrrrrr dit bleek toch echt allleen maar vet te zijn..
En wat si daarop jouw antwoord?..
Ik eet nu op onderhoud trouwens met 1 echte junkavond in de week..
:)
Begin deze maand heb ik 3 weken geexperimenteerd met IF bulken. Ik had last van een heftig fluctuerend gewicht. Ten opzichte van de cut was ik op mijn refeed niveau gaan eten en heb ik de cardio vaarwel gezegd. In eerste instantie nam mijn gewicht uiteraard toe als gevolg van het vullen van mijn glycogeenvoorraad. Na 3 weken was ik echter een kilo lichter geworden!:eek: Dat was niet de bedoeling :(

Nu ben ik overgestapt op 'The Biorhythm Diet' van Børge Fagerli.
http://reactivetrainingsystems.com/a...biorhythm-diet
Wat betreft macro's hetzelfde als leangains en cheatmode, maar met ontbijt. Dit bevalt me een stuk beter. Mijn gewicht is veel stabieler en mijn gewicht neemt toe met een klein pondje per week. Ook de prestaties in de gym nemen toe. Misschien ook iets voor jou?

Vanaf januari weer verder met de leangains /cheatmode cut.

Hoe zat het met jouw macroverhoudingen tijdens je bulkpoging? Met dat afgetrainde lijf van je zal je waarschijnlijk een hoge stofwisseling en insulinegevoeligheid hebben. Dan zou alleen een high-carb, low-fat bulk voor jou geschikt zijn.

UPDATE:)
Afgelopen week heb ik echt super lekker getraind. Met bijna alles wat gewicht erbij, dus ik droom alweer van mooie doelen!
Dit jaar wil ik heel graag 5 x 35 kg MP, 5 x 80 squat, 5 x 85 deadlift en 5 x 55 kg BP...bench press is echt heel erg achteruit gegaan zonder echte aanwijsbare reden..ooitndroomde ik van 70 kg, maar dat lijkt nu wel een echte illusie:eek:

Voeding: ik eet echt super clean:D..ik wist niet dat ik dat zo goed kon volhouden! Bb technisch misschien niet helemaal verantwoord aangezien ik mijn maaltijden niet goed spreid en rondom training ook niet optimaal eet. Maar zoals ik nu leef kan ik het goed volhouden en eet ik erg lekker. Dus dat is ook wel erg belangrijk. In deze wintermaanden doe ik het nu zo dat ik 1000 kcal 'spaar' om te eten in de avond. Dit betekent een erg lekker avondeten van 700 kcal en dan nog een avondinvulling van 300 kcal. Zonder whey en zuivel lukt het me trouwens maar net om 80 tot 100 gr eiwit per dag te eten. Maar tot nu toe ondervind ik daarvan niet echt een nadeel.

Het komt vast wel goed met die benchpress van jou! :D
80 tot 100 gr eiwit per dag is echt weinig!:eek: Op basis van de literatuur die ik gelezen heb raad ik altijd tussen de 2,5 tot 3 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht aan.

Daar is vanwege je allergie waarschijnlijk lastig een mouw aan te passen?
 
mijn antwoord daarop is dat 500 in surplus teveel is voor jou :)

dus als je wat cardio erbij doet zodat je 300kcal kwijt bent, komt het wel goed :p
 
:)
Begin deze maand heb ik 3 weken geexperimenteerd met IF bulken. Ik had last van een heftig fluctuerend gewicht. Ten opzichte van de cut was ik op mijn refeed niveau gaan eten en heb ik de cardio vaarwel gezegd. In eerste instantie nam mijn gewicht uiteraard toe als gevolg van het vullen van mijn glycogeenvoorraad. Na 3 weken was ik echter een kilo lichter geworden!:eek: Dat was niet de bedoeling :(

Nu ben ik overgestapt op 'The Biorhythm Diet' van Børge Fagerli.
http://reactivetrainingsystems.com/a...biorhythm-diet
Wat betreft macro's hetzelfde als leangains en cheatmode, maar met ontbijt. Dit bevalt me een stuk beter. Mijn gewicht is veel stabieler en mijn gewicht neemt toe met een klein pondje per week. Ook de prestaties in de gym nemen toe. Misschien ook iets voor jou?

Vanaf januari weer verder met de leangains /cheatmode cut.

Hoe zat het met jouw macroverhoudingen tijdens je bulkpoging? Met dat afgetrainde lijf van je zal je waarschijnlijk een hoge stofwisseling en insulinegevoeligheid hebben. Dan zou alleen een high-carb, low-fat bulk voor jou geschikt zijn.



Het komt vast wel goed met die benchpress van jou! :D
80 tot 100 gr eiwit per dag is echt weinig!:eek: Op basis van de literatuur die ik gelezen heb raad ik altijd tussen de 2,5 tot 3 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht aan.

Daar is vanwege je allergie waarschijnlijk lastig een mouw aan te passen?

De link die je geeft werkt niet, maar waarschijnlijk vind ik hier wel iets van op de leangain site?... Inderdaad ben ik zeer insuline gevoelig en begin ik de dag helaas altijd met een hele lage bloedsuiker spiegel. Op een high carb - low fat schema voel ik me zeer goed en ligt mijn onderhoud ook iets hoger. Mijn ervaring leert dat ik hierbij super goed op gewicht blijf alleen niet in spiermassa toeneem. Nadeel is ook dat ik dan totaal geen zin meer heb in vlees of vis.
In mijn bulk tijd heb ik de extra kcal voornamelijk gehaald uit noten en extra koolhydraten bij mijn lunch en kokosolie bij mijn ontbijt. Vetten zijn het denk ik niet voor mij.

mijn antwoord daarop is dat 500 in surplus teveel is voor jou :)

dus als je wat cardio erbij doet zodat je 300kcal kwijt bent, komt het wel goed :p

Extra cardio:eek:... Mijn lichaam is een beetje imuun voor cardio;). Geen grapje..:(..ik durf het vaak hier niet te vermelden, maar een uurtje cardio doe ik wel per dag..met als gevolg dat nu de dagen dat ik het niet doe wel voor gewichtstoename zorgen maar de dagen met geen verschil maken:o


Update!!
Mijn trainingen gaan echt super goed!!..langzaam kom ik weer in de buurt van mijn oude PR's:).Heb nu wel echt mijn rustdagen nodig omdat ik veel spierpijn heb. Ik verander dus voorlopig niets.

Afgelopen weken heb ik wat verschillende supplementen gebruikt. Echt super leuk om eens wat uit te proberen. Eennkort overzicht van mijj bevindingen:
Agmatine: zorgt voor een enorme pomp. Aders springen eruit. Voor de rest doet het merkbaar weinig. Werking werd ook steeds iets minder. Ik Gebruik de rest van het potje voor af en toe en zal het in de toekomst niet kopen.
Magic EAA: ik neem 10 gram tijdens de training met 400ml water. Smaak was eerst om te kotsen, maar nu vind ik het het verslavend lekker. Voel me na een training duidelijk minder moe. Aanrader!
Citrupure tabs: werkt minder dan de agmatine bij mij maar in combinatie met de beta aline precies voldoende.
Beta aline: de grootste verrassing! Ik neem ze aan het begin van de training icm de citrupure. Na 15/20 min voel ik de tinteling beginnen. Dit vind ik echt een super lekker gevoel!! Ik merk duidelijk dat ik langer kan blijven trainen. Moet mezelf nu vaak echt dwingen om te stoppen. Ga ik bijbestellen!
Dexaprine: na een vreselijke sinterklaas junk week, besloot ik 1/3 pilletje te nemen met de hoop dat mijn honger/snaai gevoel hierdoor zou afnemen en ik mijn cleane eetschema weer kon oppakken. Echter voelde ik me erdoor ipv super fit extreem moe (en heel extreem geeuwen). Training heb ik zelfs afgebroken. Omdat ik nog niet gelijk de schuld aan de dexaprine wilde geven heb ik de volgende dag de resterende 2/3 pil genomen. Nu wel na mijn training. Weer die gigantisch slaap en geeuw aanval die bijna de hele dag duurde. Vreselijk!! Wel enorme vochtafdrijver. Woog gelijk een halve kilo minder.

In januari ga ik beginnen met creatine. Wordt vervolgd:D

Voeding: na maanden lang echt super streng voor mezelf te zijn geweest, doe ik deze maand ff gewoon;). Even geen schema, even niets afwegen, geen zorgen om macro verhoudingen en gewoon genieten van een koekje, chocolade, chips...ik heb het gewoon ff helemaal gehad. Nou ja, de motivatie ontbreekt even om te dieten. De weegschaal wordt de komende weken even mijn maatstaf hoeveel ik per dag mag eten.
 
Ben ook weer begonnen met crea en extra eiwitten
Ik zelf probeer toch ook maar weer wat meer te eten train nu ook ergens anders en merk dat de spierpijn veel erger is.
Die creatine kan net even een zetje in de juiste richting geven
Ben benieuwt hoe je er van de zomer bij staat
 
Lekker bezig!! Ik vind dat gekriebel van de beta-alanine ook best lekker, hihi.

En ff niet al je eten afwegen kan echt geen kwaad, zeker niet met jou lichaam en trainingsschema!! Lekker genieten!!
 
Back
Naar boven