AndroidHealthClinic

Arimidex of aromasin voor tren gyno tijdens de kuur

Bezoekers in dit topic

spitfire01

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
750
Waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom arimidex of aromasin tijdens de kuur mee laten lopen met test tren? En welke hoeveelheid om mee te beginnen?

Ik was erg nieuwsgierig om eens tren te gebruiken dus heb daar voldoende van besteld. Ik kreeg al erg snel best erge gyno wat volledig is verdwenen door netjes nolva te gebruiken.

Nu zit ik met voldoende tren en wil ik voor de volgende keer arimidex of aromasin mee laten lopen om die reden want ik vind het zonde om alles weg te gooien....

Heb je je oestrogeen en prolactine gemeten?
Prolactine meten is achterhaald met tren voor zover ik gelezen heb. En heb estro in die 3 weken niet gemeten. Ben aan de slag gegaan met nolva om het zo snel mogelijk te bestrijden.

Maar de vraag is of ik beter aromasin of arimidex zal gebruiken? Het is estrogeen gerelateerd.

Laatst bewerkt:
Maar de vraag is of ik beter aromasin of arimidex zal gebruiken? Het is estrogeen gerelateerd.
Daar kan je over discussiëren. Ik weet niet hoeveel test je ernaast gezet hebt? Krijg je doorgaans van die dosering ook gyno? Dan beter test verlagen.

Als je normaal geen gyno krijgt op die dosering testosteron dan kun je je afvragen hoe real die tren is die je ernaast zet. Aangezien tren niet omzet naar oestradiol.

Bovenstaande is wel er van uitgaande dat je prolactine niet verhoogd is*

Verder gewoon kiezen op basis van beschikbaarheid. Verlaagt beiden oestrogeen even goed als je dosis goed afstelt.

Daar kan je over discussiëren. Ik weet niet hoeveel test je ernaast gezet hebt? Krijg je doorgaans van die dosering ook gyno? Dan beter test verlagen.

Als je normaal geen gyno krijgt op die dosering testosteron dan kun je je afvragen hoe real die tren is die je ernaast zet. Aangezien tren niet omzet naar oestradiol.

Bovenstaande is wel er van uitgaande dat je prolactine niet verhoogd is*
Ik had de tren van 2 verschillende merken. Dacht dan probeer ik het van allebei of ze zijn allebei niet real. Zou inderdaad kunnen hoor, maar zijn wel van erg bekende merken.

Van alleen test krijg ik geen gyno of van andere middelen. Dit is de allereerste keer dat ik hiermee te maken heb gehad.

Ik dacht eens van bigcat gelezen te hebben dat het prolactine verhaal onzin is namelijk, maar dat is al lang geleden.

Ik had de tren van 2 verschillende merken. Dacht dan probeer ik het van allebei of ze zijn allebei niet real. Zou inderdaad kunnen hoor, maar zijn wel van erg bekende merken.

Van alleen test krijg ik geen gyno of van andere middelen. Dit is de allereerste keer dat ik hiermee te maken heb gehad.

Ik dacht eens van bigcat gelezen te hebben dat het prolactine verhaal onzin is namelijk, maar dat is al lang geleden.
Ach meten is weten uiteindelijk.
Als je het mij vraagt zou ik in het dit geval lekker doen wat voorheen ook werkte. Je verlies nemen en klaar.
Gaat alleen maar meer geld kosten en gezeik opleveren dit.
Experimenteren is leuk, maar allerlei ancillaries nemen om de sides van een middel dat van zichzelf ook al niet mild is te maskeren.. Zou niet mijn keuze zijn

Prolactine meten is achterhaald met tren voor zover ik gelezen heb. En heb estro in die 3 weken niet gemeten. Ben aan de slag gegaan met nolva om het zo snel mogelijk te bestrijden.

Eerst je oestrogeen meten. maar op welke dosis kuur je ?
Hoger oestrogeen heeft ook connectie met prolactine. vaak lager oestrogeen is ook prolactine lager. Prolactine bepaling via random bloedtest zegt niet veel. in het ziekenhuis is dit een behandeling die dik uur duurt, je krijgt 2-3 x bloed afgenomen over deze periode. (eigen ervaring) om oestrogeen te controleren is aromasin veiliger dan Arimidex.
IMG_0365.png

Eerst je oestrogeen meten. maar op welke dosis kuur je ?
Hoger oestrogeen heeft ook connectie met prolactine. vaak lager oestrogeen is ook prolactine lager. Prolactine bepaling via random bloedtest zegt niet veel. in het ziekenhuis is dit een behandeling die dik uur duurt, je krijgt 2-3 x bloed afgenomen over deze periode. (eigen ervaring) om oestrogeen te controleren is aromasin veiliger dan Arimidex.
IMG_0365.png
Ja, bedankt! De vraag was inderdaad waar de voorkeur naar uit gaat aromasin of arimidex voor de volgende kuur om het tegen te gaan. Aangezien de nolva direct werkte is t estrogeen gerelateerd. Vraag me af of wovano inhoudelijk met een reactie gaat komen in plaats van alleen de vraag voor een bloedtest. En dan 12,5 ed of eod de aromasin?

Ja, bedankt! De vraag was inderdaad waar de voorkeur naar uit gaat aromasin of arimidex voor de volgende kuur om het tegen te gaan. Aangezien de nolva direct werkte is t estrogeen gerelateerd. Vraag me af of wovano inhoudelijk met een reactie gaat komen in plaats van alleen de vraag voor een bloedtest. En dan 12,5 ed of eod de aromasin?
Meten = weten. Dat als eerste.

ALS je een AI gaat toevoegen zou ik aromasin toevoegen vanwege het plaatje wat Bullshark aanraadt. Dat is het mildste voor je gezondheid.

Wat is je vetpercentage eigenlijk?

Meten = weten. Dat als eerste.

ALS je een AI gaat toevoegen zou ik aromasin toevoegen vanwege het plaatje wat Bullshark aanraadt. Dat is het mildste voor je gezondheid.

Wat is je vetpercentage eigenlijk?
Oke, bedankt! Natuurlijk heb je gelijk met meten is weten en de reactie van IkWilGrootWorde is ook helemaal waar!

Maar ik wil het toch graag van iemand zoals jou horen wat jij aanraadt. En ik wil het toch nog een kans geven om het te nemen en anders houd het op voor mij.

Maar over dat prolactine verhaal las ik reacties van bigcat en ook Galen dat tren eerder prolactine verlaagd en er nooit met een bloedtest is aangetoond dat het prolactine verhoogd. Of is daar nieuwe informatie over beschikbaar?

6mg ed zou ik voor gaan, haal je mooie stabiele serumwaarde. Pharma is 25mg, daar dan kwartje van.

Geen idee of het wetenschappelijk bewezen is, maar zelf ( en meerdere ) ervaar ik een rebound met arimidex en met aromasin niet. Daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar aromasin.

Oke, bedankt! Natuurlijk heb je gelijk met meten is weten en de reactie van IkWilGrootWorde is ook helemaal waar!

Maar ik wil het toch graag van iemand zoals jou horen wat jij aanraadt. En ik wil het toch nog een kans geven om het te nemen en anders houd het op voor mij.

Maar over dat prolactine verhaal las ik reacties van bigcat en ook Galen dat tren eerder prolactine verlaagd en er nooit met een bloedtest is aangetoond dat het prolactine verhoogd. Of is daar nieuwe informatie over beschikbaar?
Maar het probleem is dat je eigenlijk helemaal niet weet of je gyno door tren komt. Vandaar het beste een bloedwaardetest doen en daarop actie ondernemen.

Geen idee of het wetenschappelijk bewezen is, maar zelf ( en meerdere ) ervaar ik een rebound met arimidex en met aromasin niet. Daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar aromasin.
Aromasin verandert de structuur van het aromatase waardoor dat molecuul daarna niet meer werkzaam is.
Als je dus stopt met aromasin dan is er daarna minder werkzaam aromatase dan daarvoor.

Arimidex laat op een gegeven moment het aromatase weer los, waarna er dus weer evenveel werkzaam aromatase is al daarvoor.

Ik heb overigens geen idee hoeveel tijd het kost om nieuwe aromatase aan te maken.

Die rebound komt volgens doordat er na staken van je AI nog te veel oestradiol aanwezig is. Als ik het me goed herinner loopt het dalen van oestradiol (door de langere halfwaardetijd) achter op het dalen van androgenen zoals testosteron.
Dat is volgens mij prima op te lossen door na je blast nog 1-2 weken je arimidex erin te houden.
Lijkt mij om die reden overigens wel makkelijker om dan voor aromasin te kiezen.

Gebruik gewoon een minimale dosering tamoxifen om je gyno buiten de deur te houden. Als gyno je enige oestrogeen-gerelateerde side is heb je toch nergens een AI voor nodig.
Dat zal iedereen zelf moeten ondervinden, maar ik krijg persoonlijk erg droge ogen op tamoxifen.
Liever een AI waar ik geen bijwerkingen van krijg

Dat zal iedereen zelf moeten ondervinden, maar ik krijg persoonlijk erg droge ogen op tamoxifen.
Liever een AI waar ik geen bijwerkingen van krijg
maar heeft Getxxl niet ooit een studie gepost over een verschil tussen oestrogeen verlagende middelen waarbij alleen Tamoxifen de gyno aanpakte? Het verlagen van je oestrogeen helpt niet perse je gyno ook weg te krijgen, dus dat is ook iets om rekening mee te houden misschien.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven