• Veel plezier! 💪🏋‍♂️

MuscleMeat

Ark van Noach

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die slinger gaat niet op.

* 60.000 soorten landslakken.

* 35.000 soorten spinnen.

* 8000 soorten vogels.

* 6000 soorten reptielen.

* 4000 soorten zoogdieren.

* 3200 soorten amfibieën.

Ik zou het even moeten opzoeken, maar van een diersoort ging niet elk subras mee.

Die man was niet gek, hij had zelf ook een plekje nodig. :)

Die slinger gaat niet op.

* 60.000 soorten landslakken.

* 35.000 soorten spinnen.

* 8000 soorten vogels.

* 6000 soorten reptielen.

* 4000 soorten zoogdieren.

* 3200 soorten amfibieën.

Ik zou het even moeten opzoeken, maar van een diersoort ging niet elk subras mee.

Die man was niet gek, hij had zelf ook een plekje nodig. :)

Dus dan zouden er 4500 jaar van een aantal hoofdrassen opeens zoveel subrassen zijn ontstaan?

Zo snel gaat de evolutie niet hoor.

“Neem van alle reine dieren zeven paar, telkens een mannetje en een wijfje, maar van de onreine dieren één paar. Ook van de vogels in de lucht zeven paar telkens een mannetje en een meisje. Zo zult ge hun soort in stand houden over de ganse aarde.” Gen 7:2-3

En hoe verklaar je dan de huidige diversiteit van de biomassa op deze aarde?

Zover ik weet zijn met uitzondering van een klein groepje hersendoden vrijwel alle weldenkende christenen er over uit dat een aantal zaken in de bijbel niet als letterlijk moeten worden geinterpreteerd..

En hoe verklaar je dan de huidige diversiteit van de biomassa op deze aarde?

Even, ik ben zelf niet gelovig dus het verhaal van AvN geloof ik ook niet.
Dit artikel geeft volgens mij geen juist beeld, van wat ik weet gaan er volgens de bijbel maar een x aantal dieren mee.
En hoe zich in 4500 jaar zoveel heeft kunnen ontwikkelen? Ik zou niet weten wat voor tijd hiervoor zou ontstaan.

Zover ik weet zijn met uitzondering van een klein groepje hersendoden vrijwel alle weldenkende christenen er over uit dat een aantal zaken in de bijbel niet als letterlijk moeten worden geinterpreteerd..

Dat valt nog vies tegen:D Ik neem ook veel symbolisch maar dat wordt door niet veel mensen in dank afgenomen. Zo betwijfel ik ook de maagdelijkheid van Maria als verklaring dat in die culturele context Jezus uit een ongetrouwde zwangere vrouw taboe zou zijn geweest. Een onbevlekte maagd en de heilige geest als zaaddrager is dan een mooie dooddoener. Maarja als ik daarna ook nog in twijfel trek dat hij daadwerkelijk naar aarde is gezonden, in plaats van dat het een uitzonderlijk (gewoon) goed mens was, blijft er van de naam Christen weinig over. Laten we zeggen dat je er dan niet meer bijhoort...Maar wel in een God gelooft.

Laatst bewerkt:
Even, ik ben zelf niet gelovig dus het verhaal van AvN geloof ik ook niet.
Dit artikel geeft volgens mij geen juist beeld, van wat ik weet gaan er volgens de bijbel maar een x aantal dieren mee.
En hoe zich in 4500 jaar zoveel heeft kunnen ontwikkelen? Ik zou niet weten wat voor tijd hiervoor zou ontstaan.

Van maar een paar hoofdsoorten kan niet deze diversiteit ontstaan zijn hoor. Evolutie is niet een proces van 1.000en jaren maar van 1.000.000en jaren. ;)

Van maar een paar hoofdsoorten kan niet deze diversiteit ontstaan zijn hoor. Evolutie is niet een proces van 1.000en jaren maar van 1.000.000en jaren. ;)

je gaat uit van een bijbelverhaal om er vervolgens een evolutietheoretische probleemstelling aan vastknopen? Beetje krom imo :D

Ik ben niet christelijk, maar bekijk dit probleem altijd met de nodige voorzichtigheid. Aan beide kanten van het veld zijn er sterke aanduidingen dat ofwel een scheppingsverhaal (+ zondvloed) waar is, aan de kant van de evolutie zijn er ook dergelijke aanwijzingen. Aan beide zijden zijn er ook (sterke) weerleggingen van beide theorien. Iig is er voor beiden minstens evenveel geloof nodig om ze aan te hangen.

Zo zijn er aanduidingen dat de AvN op de berg ararat bewaard is gebleven en zich onder een dikke laag ijs bevindt, maar de regering daar heeft onderzoek vooralsnog verboden...

De bijbel is absoluut geen letterlijk boek imo. Het getal pi zou op 3 uitkomen volgens de bijbel, scheppingsverhaal in 7 dagen? Een dag is als duizend jaar en duizend jaar als een dag voor God (volgens de bijbel), 7 is verder een getal dat verband houdt met oneindigheid, 7 maal 77 maal vergeven (zoals verder te vinden is in de bijbel) houdt in dat je altijd iemand moet vergeven.

Beetje een jammer artikel daarom, naar mijn idee. Volgens de bijbel moet de biodiversiteit ook veel sneller zijn ontstaan, uitgaande van het scheppingsverhaal.

Zo zijn er aanduidingen dat de AvN op de berg ararat bewaard is gebleven en zich onder een dikke laag ijs bevindt, maar de regering daar heeft onderzoek vooralsnog verboden...

ja maar hij is ook bijna in de woestijn van iran gevonden..

In amerika zijn dus nog "wetenschappers" die serieus op zoek naar de avn om op die manier te bewijzen: avn bestaat ergo de bijbel is waar ergo god bestaat ergo wij hebben gelijk ergo wij zouden de macht op aarde moeten krijgen

Hoe lang bestaan er al boten/vlotten arken?
Volgens mij is het lastig inschatten wat de belasting gaat worden, dus ook moeilij kin te schatten hoe zoiets moet construeren.

Volgens mij is het lastig inschatten wat de belasting gaat worden, dus ook moeilij kin te schatten hoe zoiets moet construeren.

duh!

hij had de hulp van GOD...

die dude heeft de aarde gebouwd, dan weet ie heus ook wel hoe je een bootje moet bouwen....

ja maar hij is ook bijna in de woestijn van iran gevonden..

In amerika zijn dus nog "wetenschappers" die serieus op zoek naar de avn om op die manier te bewijzen: avn bestaat ergo de bijbel is waar ergo god bestaat ergo wij hebben gelijk ergo wij zouden de macht op aarde moeten krijgen

ik wilde ook absoluut niet bewijzen dat de AvN heeft bestaan of aanduiden waar ie te vinden is. :D Alleen dat er absoluut geen zekerheid is te geven over iets dat in het artikel in de startpost is aangegeven.

De vondst van een mogelijke AvN zou nogal wal implicaties hebben idd :D Amerika zuigt sowieso dat was die lui op dat vlak onderzoeken en willen bewijzen kan wat mij betreft meteen de prullenbak in. Het christelijk geloof is NIET bedoeld als basis voor overheersing door/van een bepaalde natie. Iedereen die dat wel doet of wil, is ziek in z'n hoofd. ZIEK.

Ik word overigens een beetje moe van de schijnbare gemakzucht waarmee een evolutietheorie voor zoete koek wordt geslikt.

Het is geen gemakzucht. Zeker niet als je platentektoniek er bij betrekt en daarmee kan verklaren waarom bepaalde soorten voorkomen op diverse werelddelen en andere soorten in isolatie bestaan. Platentektoniek is 1 van de grootste bewijzen dat het scheppingsverhaal grote onzin is.

Het is geen gemakzucht. Zeker niet als je platentektoniek er bij betrekt en daarmee kan verklaren waarom bepaalde soorten voorkomen op diverse werelddelen en andere soorten in isolatie bestaan. Platentektoniek is 1 van de grootste bewijzen dat het scheppingsverhaal grote onzin is.

Ik zeg óók niet dat het scheppinsverhaal waar is. Een bewijs tégen het scheppingsverhaal is nog geen bewijs vóór de evolutie...
Van de platentectoniek weet ik eigenlijk niks, maar zou het niet verklaard kunnen worden door een zondvloed, net zoals door sommigen de scheefstand van de aarde er aan toe wordt gekend? Ik noem maar wat :D

Ik ben niet christelijk en niet evolutionair. Ik heb zeer sterke aanduidingen gezien dat een evolutie theorie op zeeer veel punten problemen opleverd, evenzo voor het scheppingsverhaal.

Velen weten NIKS van de evolutie en de bewijzen ervoor/ertegen, velen weten ook NIKS van het scheppingsverhaal en de bewijzen ervoor/ertegen. We hollen maar achter de grootste schreeuwer aan. Zoals in veel gevallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven