AndroidHealthClinic

Arkayne's new start (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Arkayne

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
7 mrt 2016
Berichten
328
Waardering
154
Lengte
1m79
Massa
79kg
Na veel te hebben gelezen ben ik serieus begonnen met een nieuwe start.
Heb al een aantal dingen geprobeerd en ben bij Stronglifts 5x5 blijven hangen.
Mijn doelen staan vast nu.

Huidige stats:
Gewicht: 72.2kg
Lengte: 179cm
Leeftijd: 19

Squat: 47.5kg
Overhead press: 30kg
Deadlift: 62.5kg
Bench: 45kg
Barbell Row: 40kg

Stats 2.5 maanden later (9 juni 2016)
Gewicht: 69.2kg
Lengte: 179cm
Leeftijd: 19

Squat: 72.5kg 5x5
Overhead press: 42.5kg 5x5
Deadlift: 112.5kg 1x5
Bench: 65kg 5x5
Barbell Row: 62.5kg 5x5 --> Ingewisseld voor wide open grip pull ups (3-4 sets max reps)


Na een aantal keer de stronglifts te hebben geprobeerd, zijn dit mijn begin gewichten.
Ik ga dit schema (ABA, BAB....) 12 weken volhouden.
3x per week ga ik naar de gym. Elke keer 2.5kg gewicht erbij. En dan maar afwachten waar mijn failures komen.

Zelf weet ik zeker dat ik deze doelen niet ga halen, maar ik streef er naar. Deze doelen zijn niet reëel voor een beginner in 3 maanden tijd haha. Er zullen vast veel failures op pad komen..

Ik ben blij met m'n begin stats en daar ga ik mee verder.
Verdere doelen zijn:
- Cutten met 1800-1900 kcal (130-150gr eiwit, < 200gr carbs, +- 70gr vet) tot de 69kg voor een lager vetpercentage
- Na het cutten rustig gaan bulken voor spieropbouw.
- Na stronglift schema en tijdens bulk misschien beginnen met splitschema?

Ik ga dit logje proberen zo goed mogelijk bij te houden zodat ik zelf gemotiveerd blijf en zeer gemakkelijk m'n eigen stats terug kan vinden.
Ik sta open voor kritiek.
 

Bijlagen

  • Voedingsschema cut.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 91
Laatst bewerkt:
Afgelopen donderdag (24-03-2016) was mijn eerste serieuze strongliftdag.
Stats toen:

Squat: 45kg 5x5
BP: 45kg 5x5
Row: 40kg 5x5

Vandaag:

Squat: 47.5kg 5x5
OHP: 30kg 5x5
DL: 62.5kg 1x5 (had al eens een keer 60kg gedaan)

Volgende dag: Dinsdag 29-03-2016
Doel:

Squat: 50kg 5x5
BP: 47.5kg 5x5
Row: 42.5kg 5x5
 
Gisteren geweest. Dacht dat de benchpress niet ging lukken ivm een paasweekend (veel eten en drinken). Maar dat viel wel mee
Stats zijn gelukt:
Squat: 50kg 5x5
BP: 47.5kg 5x5
Row: 42.5kg 5x5

Squats en Row waren vrij makkelijk.
BP laatste set was zwaar haha. Maar net gelukt dus ben trots.
Volgende keer (donderdag):
Squat: 52.5kg 5x5
OHP: 32.5kg 5x5
DL: 65kg 1x5

Weeg nu 72.5kg en wil naar de 69kg met spierbehoud. Heb nu 2 weken geprobeerd te cutten, maar moet nog minder eten..
72.4kg ben ik nu in 2 weken tijd dus dat is niet goed.
Dus daar gaat verandering in komen
 
Mooie training!
Weeg je jezelf eens per week? Dan kan er namelijk wel flink wat ruis zijn door water vasthouden. Verder zal pasen inderdaad niet geholpen hebben, misschien 200kcal verminderen en weer ff aankijken. Je wilt niet te snel te laag gaan ivm spierbehoud, en als je te snel te laag in kcal gaat kun je niet meer fatsoenlijk verminderen als je later weer vastloopt.
Als je met pasen flink hebt gebunkerd kan het best dat dat gewoon het probleem was en je kcal opzich ok zijn ;) iets lager kan vast wel maar ik zou het stapje voor stapje doen.

Verder goed bezig, mooi dat je het zo serieus neemt :)
 
Ja moet me eigenlijk elke dag eens gaan wegen.. Maar vergeet dat meestal

Ik neem het inderdaad serieus al zijn het van die kleine resultaten vergeleken met de rest haha.
 
Zo is de rest er ook ooit gekomen ;) toen ik begon benchte ik nog niet eens 40 kilo :P als je per week 5/7.5 aan je lifts toevoegt ben je met vier maandjes echt pittig sterk ^^ zeker omdat je het vanaf het begin goed aanpakt
 
Haha ik hoop het :)
 
Even een laatste update van de week:
Donderdag:
Squat: 52.5kg 5x5
OHP: 32.5kg 5x5
DL: 67.5kg 1x5

Ging prima, had wat moeite met squats dus ik dacht dat ik de volgende keer niet meer ging redden.

Maar zaterdag:
Sq: 55kg 5x5
Bench : 50kg 5x5
Row 45kg 5x5

Allemaal gelukt.
Mijn gewicht is gedaald naar 72.2kg.
 
Je verhoogt per training 2,5kg niet wekelijks?
 
Ja precies. En deadlift probeer ik 5kg per keer omdat het nog redelijk licht is nu.
 
Als je squats zwaar worden zou ik wat meer rust tussendoor nemen. Ik zit nu op 10 min rust tussen sets (ik doe maar 3x5 om tijd uit te sparen) en op deze manier kan ik nog steeds 2.5 per keer omhoog. Nu is dit in een cut wel wat lastiger, maar evengoed zou dit op jouw niveau nog wel kunnen lukken.
 
Ja precies. En deadlift probeer ik 5kg per keer omdat het nog redelijk licht is nu.

Je gaat zo veel te snel vastlopen man, zou 2,5kg verhogen per week.
 
Als je squats zwaar worden zou ik wat meer rust tussendoor nemen. Ik zit nu op 10 min rust tussen sets (ik doe maar 3x5 om tijd uit te sparen) en op deze manier kan ik nog steeds 2.5 per keer omhoog. Nu is dit in een cut wel wat lastiger, maar evengoed zou dit op jouw niveau nog wel kunnen lukken.

Wat!? 10minuten rust tussen set!?
 
Werkt prima, van 5x110 naar 5x120 squat in twee weken. Mijn filosofie is dat sets halen belangrijker is dan het snel doen. Meer dan 10 minuten ga ik ook niet doen, maar voor nu zit er nog genoeg vooruitgang in, 2.5 per training. Met benchen en Press neem ik minder rust, maar squats knallen er nogal hard in altijd.
 
2.5kg per training is nog best te doen.
Ik denk inderdaad dat ik snel zal vastlopen. Maar dan gewoon weer net zo hard proberen tot het weer lukt.

Ik neem meestal 2 min rust tussen set
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Dat lijkt mij prima, als je merkt dat het echt zwaar wordt kun je nog iets langer rusten. In een cut zul je af en toe vast lopen, dit is normaal. En inderdaad doorzetten
 
Vandaag sq 57.5kg
35kg ohp
72.5kg deadlift
Allemaal gelukt.

Krijg bij squats last van mn armen? Beetje richting schouders. Moet ik de stang breder pakken?
 
Hoe breed heb je de stang vast? Welke richting wijzen je ellebogen op? Houd je je polsen recht? Kan het zijn dat je onbewust met je armen tegen de stang duwt pf trekt tijdens de lift? Er zijn heel veel mogelijke oorzaken. Probeer een om de bar 'losjes' vast te houden, zodat hij echt op je schouders ligt en je niet met je armen mee duwt of trekt. Hier had ik zelf wel eens een handje van en dat deed erg pijn in mijn elleboog/ bovenarm.

Verder kun je iemand je in de sportschool misschien je vorm laten checken. Kies dan wel iemand die zelf een beetje kan squatten ;)
 
Heb al verschillende standen geprobeerd. Heb wel gemerkt dat als ik 'm losjes vastpak dat het beter ga.
Heb mn polsen niet recht? Meer gebogen. En ellebogen wijzen meestal naar buiten.
Is het beter als mn polsen recht staan ?
 
Nieuw gewicht: 71.6kg.
 
Back
Naar boven