Fitness Seller

Arkayne's new start (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het begon al goed! Vanmorgen op weegschaal 70.9kg. Eindelijk in die 70!
Whey met melk en cruesli met yoghurt in de ochtend op.

Squats 72.5kg 5x5 zijn nu gelukt! Heb een aantal stretch oefeningen gedaan voor m'n lies vooral deze:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En ik moet zeggen, dat werkt wel. Met squats opwarmen en stretchen heb ik geen last gehad van m'n lies. Je voelde dat die steek door wilde komen maar die kwam net niet door. Dus helemaal nice.

Vorige keer lukte benchpress niet (57.5kg volgensmij) en nu met gemak 60kg 5x5. Oefening was zo klaar!
Toen Row ook 60kg 5x5. Is het hier erg dat je naarmate het zwaarder wordt en je bijna klaar bent met je sets dat je rug een beetje meer verticaler gaat staan?
Ik probeer m'n rug helemaal horizontaal te houden en m'n knieën licht gebogen. Mijn buik zet ik uit en klem ik tussen m'n benen. Maar hoe zwaarder het wordt hoe meer je neigt naar iets rechter op te gaan staan.

Alles gelukt!
Daarna nog pull ups gedaan alles gegeven:
6xbw
4xbw
3xbw

Vind ze nogsteeds lastig. Maar ik blijf proberen.

Daarna triceps extensions, zo hoog mogelijk gewicht en dan 8 reps of hoger proberen te halen. (x3)
Daarna wilde ik nog wat buikspieroefeningen doen maar werd misselijk toen ik 2 reps deed dus ja laat die maar zitten. Die komen wel.

Ik moet zeggen dat je in de spiegel ook al verschil gaat zien. Ben echt benieuwd hoe ik er uit ga zien op 69kg.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Goede training :) Dat je met rows iets meer rechtop komt is niet heel erg zolang het niet teveel gebeurt, het is een beetje smokkelen maar kan weinig kwaad.
 
Bedankt!

Mooi, het gebeurt nog niet veel. Maar je merkt wel dat je er naar toe neigt haha
 
Dan is het prima, als je merkt dat het teveel wordt, dan betekent dat dat je je rep eigenlijk gewoon niet gehaald had ;) is ook niet gek dat je daar nu tegenaan komt, row gewichten zijn bij de meeste mensen iets lager dan benchpress.
 
Vandaag 75kg 5x5 Squat gelukt!
Elke keer bij de 4e rep wordt het enorm zwaar en gaat m'n vorm minder.
Vind squat toch wel echt moeilijk en zwaar worden nu.. Tis een hele opluchting als je klaar bent met die 5x5 maar over 2 dagen moet ik weer haha.


Overhead press 45kg gelukt!
En deadliften heb ik gelijk 102.5kg gedaan met m'n broertje en is ook gelukt!
Heb alleen meer de neiging om het vanuit m'n rug te pakken maar dat is niet goed right? Je moet toch degelijk door je knieën gaan zakken met deadliften?

Daarna 1 setje bicep curls maar.
En dips:
10xbw
6xbw
6xbw

En buikspieroefeningen.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Vandaag 75kg 5x5 Squat gelukt!
Elke keer bij de 4e rep wordt het enorm zwaar en gaat m'n vorm minder.
Vind squat toch wel echt moeilijk en zwaar worden nu.. Tis een hele opluchting als je klaar bent met die 5x5 maar over 2 dagen moet ik weer haha.


Overhead press 45kg gelukt!
En deadliften heb ik gelijk 102.5kg gedaan met m'n broertje en is ook gelukt!
Heb alleen meer de neiging om het vanuit m'n rug te pakken maar dat is niet goed right? Je moet toch degelijk door je knieën gaan zakken met deadliften?

Daarna 1 setje bicep curls maar.
En dips:
10xbw
6xbw
6xbw

En buikspieroefeningen.

Is logisch dat het zwaar wordt, dat moet ook :D
Nu goed blijven eten, dan zul je verwonderd zijn over je krachttoename.

Hoe gaat het met je gewicht ?
 
Vandaag niet gewogen omdat ik bij m'n vriendin sliep en die heeft echt een verkrekte weegschaal.
Maar het bleef 2 dagen stabiel op 70.9kg.
Hopelijk morgen minder.
 
Ow en trouwens, nog enige tips om aan gezonde vetten te komen? Ik zit steeds best laag (rond de 50gr) en moet toch echt rond de 65-70gr hebben.
Heb ongezouten pinda's , maar meestal ga ik met die dingen over m'n kcal heen dus das niet echt slim.
Is er voedsel met weinig kcal en veel gezonde vetten?
 
Vandaag niet gewogen omdat ik bij m'n vriendin sliep en die heeft echt een verkrekte weegschaal.
Maar het bleef 2 dagen stabiel op 70.9kg.
Hopelijk morgen minder.

Ik zou me niet te veel vast pinnen op elke dag wegen, misschien beter een vaste dag per week (zelfde tijdstip), maar goed dat is aan jou natuurlijk.
En dan nog zal je gewicht nog wel eens schommelen. Probeer het grotere plaatje te zien (hoewel je over een tijdsbestek van 2 a 3 weken wel kunt zien of je je Kcal's moet uppen).

Maar ik heb het idee dat je niet veel aangekomen bent de laatste tijd, klopt dat ?
 
Ow en trouwens, nog enige tips om aan gezonde vetten te komen? Ik zit steeds best laag (rond de 50gr) en moet toch echt rond de 65-70gr hebben.
Heb ongezouten pinda's , maar meestal ga ik met die dingen over m'n kcal heen dus das niet echt slim.
Is er voedsel met weinig kcal en veel gezonde vetten?

Haha nee niet echt, 1 gram vet = 9 Kcal's
Dus dat tikt aan.

1 gram eiwitten = 4 Kcal's
1 gram koolhydraten = eveneens 4 Kcal's

Maar je kunt 's morgens telkens toch bijv. een klein handje (20 gram) ongezouten pinda's nemen, tis ook een kwestie van zelfbeheersing.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Als je echt pure vet bronnen zoekt kom je snel op verschillende soorten olie, of je kunt vlees vervangen door vis. Maar zoals Marr zegt bevat vet gewoonweg redelijk veel kcal.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Het klopt dat ik niet ben aangekomen.. Ik zorg ook eerst dat ik naar de 69kg ga.. Want wilde er iets strakker bij staan voor de zomer. Daarna ga ik clean bulken.

En oke dan moet ik maar handjes pinda's gaan nemen haha..
 
Het klopt dat ik niet ben aangekomen.. Ik zorg ook eerst dat ik naar de 69kg ga.. Want wilde er iets strakker bij staan voor de zomer. Daarna ga ik clean bulken.

En oke dan moet ik maar handjes pinda's gaan nemen haha..

Okay, maar het feit dat je dus weinig eet dat gaat dan uiteindelijk je progressie ook tegenwerken.
Is verder niet erg, hoort gewoon bij het spelletje. Maar goed je hebt ook nog te maken met beginnersgains, dus je progressie kan nog wel een tijdje voort
 
jaa precies dacht ik ook al!
Alles lukt altijd wel, behalve de squats . Ik vind ze saai en zwaar haha.
 
In! Doe je goed man fucking veel progress vergeleken met mij, en dat terwijl je aan het cutten bent
 
Hoe zit het trouwens met tonijn eten? Ik eet nu om de dag ongeveer een blikje tonijn. Vind het lekker en veel eiwitten, maar er zaten ook nadelen aan of so?
 
ja tonijn schijnt veel zware metalen te bevatten, en die zijn niet zo goed voor je. ik eet het zelf maximaal eens per week voor de zekerheid, maar van iets vaker zul je ook niet dood neervallen.
 
Ja had ook zulke dingen gelezen.
Zoals iemand die 81kg weegt mag max 6 blikjes tonijn per week.

Zijn er nog andere makkelijke bronnen voor veel eiwit wat niet al te duur is?
Die 30gr eiwit in een blikje tonijn is verleidelijk als je even snel iets moet eten haha.
 
Kwark en kip zijn mijn favorieten :P Kip koop ik per kilo in bij de slager en vries het dan per 150 gram in. En verder whey natuurlijk. Verder kun je best af en toe wat tonijn eten hoor, drie keer in de week zul je ook niet veel last van hebben.
 
Back
Naar boven