XXL Nutrition

Arm Day (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Simo-1

Cool Novice
Lid geworden
10 aug 2016
Berichten
38
Waardering
6
Lengte
1m77
Massa
84kg
Vetpercentage
26%
Hoi,

Ik train nu al een tijd ( ongeveer een jaartje) met een Fullbody schema waar de focus vooral ligt op compound-oefeningen. Nu wil een extra dag volledig richten op mijn biceps, triceps en schouders.

Kan ik het beste een high volume schema volgen voor deze spiergroepen?
Kun je het beste Supersets of giant Sets Of Dropsets doen?
Weet iemand een goed schema/ Waar hebben jullie zelf ervaring mee..??

Misschien dat iemand goeie tips heeft / Goed schema wat ik kan volgen...
 
Waarom high volume? Vooral triceps reageert over het algemeen het best op zwaar en explosief. Voor biceps zou je iets hoger kunnen gaan maar zeker niet "high".

Supersets zou ik wat massa betreft ook vergeten, tri- en giantsets helemaal. Leuk voor spieruithoudingsvermigen maar massa bouwt de gemiddelde sporter er niet mee op.

Wat ik wel een aanrader vind is stagered sets. Maw 1 set biceps, rust, 1 set triceps, rust, 1 set biceps, rust, enz. Rust kan wat korter zijn dan normaal omdat de duur van de set voor een andere spier ook als rust beschouwd kan worden. Als je normaal 1.5-2 minuten tussen sets neem kan je dus verkorten naar 1-1.5minuten.

Ik combineert trouwens zelf vaak bicceps+triceps+schouder wat dan 1 set B, rust, 1set T, rust, 1 set S, rust, enz geeft.

Verder ben ik wat armen betreft een POF fan (zoek op position of flexion)
 
Bedankt voor je reactie.

Gister paar filmpjes gecheckt op youtube over POF. Zeer informatief wanneer het gaat over de stretch, flex en peak contraction >>en hoe je het best oefeningen voor een bepaalde spiergroep kunt combineren..Dit ga ik zeker gebruiken.. Zo ben ik ook terecht gekomen bij het Iron magazine surge to mass programm. Deze geeft aan dat je eigenlijk het beste maar 2 sets per oefening moet doen. En het beste verschillende oefeningen kunt pakken per spiergroep.. Ik ben nog wel benieuwd wat de beste rep range is voor biceps en triceps. Als je zegt explosief dan denk ik zo zwaar mogelijk 4-6 rep range..??

Thanks voor de info alvast!
 
Ik zeg probeer alles tussen de 5-11 met af en toe een uitschieter naar onder en boven.

IK vind het zelf soms "prettig" om voor de eerste oefening gewoon iets van 15-13-11 als opwarmsets gevolgd door 9-7-5-3/1/1/1(drop) als werksets te doen

Vervolg oefening(en) doe ik geen opwarmsets meer (als je van de eerste oefening nog niet warm ben wordt je dat nooit meer) maar doe wel 1 voelsetje om te kijken naar welk gewicht ik de daaropvolgende werksets doe (meestal 2)
 
Thanks!
 
Back
Naar boven