XXL Nutrition

arm uit de kom :'( (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bodybuilder0102

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
2 feb 2003
Berichten
1.134
Waardering
0
.. tijdens traine net gebeurd. ik mag van de 1e hulp 2 weken nix doen met me arm. (heb zo een doekje eromheen) maar ik ben ergggggg afhankelijk van het trainen om mijn gegeten stuff te verbranden... me stofwisseling is erg laag. als ik daadwerkelijk 2 weken nix doe kom ik vele kilos aan. hoe kan ik dit het beste voorkomen? soort van thuisoefeningen die ik kan doen en toch redelijk veel kc. verbrand. erg bedankt alvast.

sorry voor t korte verhaaltje, maar
me arm doet pijn dus ik tik maar met 1 hand met veel moeite.

thnx again.
 
aaauuuuwww!!!!
Hoe krijg je dat nou voor elkaar!?!

Je kan natuurlijk wel gewoon aan de cardio gaan. Een stuk fietsen zou moeten lukken met 1 arm in het verband.
Maar natuurlijk ook je voeding aanpassen. Gewoon minder eten.

Veel sterkte ermee!
 
Voeding idd aanpassen eiwitten en koolhydraten shiften.
cardio kan nog steeds natuurlijk.

Verder is zo'n doekje ook geweldig voor je nekwervelkolom. :rolleyes:

Op de dagen dat je niet naakt rondloopt, doe je je duim in de lus van je riem of in je broekzak of in je broek zelf.

En idd: hoe heb je dat gedaan? Tijdens trainen? Heb je een habituele luxatie? Wel belangrijk voor de follow up.
 
Originally posted by elefino
aaauuuuwww!!!!
Hoe krijg je dat nou voor elkaar!?!

Je kan natuurlijk wel gewoon aan de cardio gaan. Een stuk fietsen zou moeten lukken met 1 arm in het verband.
Maar natuurlijk ook je voeding aanpassen. Gewoon minder eten.

Veel sterkte ermee!

ik heb het met nadruk nagevraagd maar het mocht echt niet :(
maar fietsen ga ik idd toch doen stiekem :P
desnoods buiten fietsen (en genieten van het weer)
 
Maar hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen. Te ver naar beneden gegaan met de flyes of zo???
 
Originally posted by bestoldschool
Voeding idd aanpassen eiwitten en koolhydraten shiften.
cardio kan nog steeds natuurlijk.

Verder is zo'n doekje ook geweldig voor je nekwervelkolom. :rolleyes:

Op de dagen dat je niet naakt rondloopt, doe je je duim in de lus van je riem of in je broekzak of in je broek zelf.

En idd: hoe heb je dat gedaan? Tijdens trainen? Heb je een habituele luxatie? Wel belangrijk voor de follow up.

ja srry dandy en bestold maar khad ff geen tijd meer om te tikke (duurt lang met 1 hand :( )

maar kwas pas begonne en ik was bezig met dumbbells a 22 kilo (standaard begin gewicht) ..schuinliggen en dan de dumbbells horizontaal boven je borst heen en weer . (ik weet niet hoe t heet maar ik vermoed iets met fly ofzo)

en bij de 9e oefening van de eerste set ging me arm incl. dumbbell naar benede valle in ene (geen controle meer ofzo ??? ging echt snel)

toen zat ik daar 15 sec. zo en ik duwde 'm trug en ging direct naar de 1e hulp. daar zei die dat waarschijnlijk me arm op de rand van de kom heeft gebalanceerd en niet er helemaal uit was...wel rongtefotos genome enzo maar nix speciaals zei die.

bestold: Heb je een habituele luxatie? Wel belangrijk voor de
follow up.

volgens mij zei de dokter zoiets ja..hij heeft t ook uigelegd maar ik weet nix meer ik was heeeeeeeeel erg dizzy.
wat wil je zegge met de follow up? heeft consequenties voor de rest van me leven??

een vriend zei tegen me dat me arm nu altijd uit me kom zal vallen... klopt dit??? ik hoop het niet..ik wou nog zo breed worden :( ...en daarbij was het mijn lievelingsoefening.


any tips left?? thnx
 
Originally posted by bodybuilder0102

maar kwas pas begonne en ik was bezig met dumbbells a 22 kilo (standaard begin gewicht) ..schuinliggen en dan de dumbbells horizontaal boven je borst heen en weer . (ik weet niet hoe t heet maar ik vermoed iets met fly ofzo)

en bij de 9e oefening van de eerste set ging me arm incl. dumbbell naar benede valle in ene (geen controle meer ofzo ??? ging echt snel)


standaard begin gewicht? isdat met of zonder warming-up?
t zal idd de flyes zijn wat ik al dacht. mijn trainingsmaatje verloor ook op een gegevn moment de controle daarover maar liet gelukkiig de dumbbell vallen (t beste wat je dan kunt doen!)

t punt met flyes is om niet te snel naaar beneden te gaan, aangezien dat de schouder ook niet ten goede komt. t punt is om geconcentreerd terug te keren naar de ondertse positie om vervolgens weer geconcentreerd doch niet te langzaam omhoog te bewegen. vlak voor t hoogste punt gooi ik er nog meer snelheid uit. Ik weet dus niet of t aan je uitvoering of aan je concentratieverlies lag maar t hangt natuurlijk wel samen.

En wat die vriend van je betreft, lijkt me bull. Ik heb zelf ook ooit de arm uit de kom gehad (wie niet overigens?) maar geen blijvende gevolgen van gemertk. Maar ik denk dat BOS daar beroepshalve meer tips over kan geven.
succes ermee :thumb:

ps. wat is een habituele luxatie?
 
Kan ook alleen een scheur in het labrum geweest zijn.
Maar de dokter heeft meer info over jou als ik.

Habituele luxatie is als vaker dezelfde arm in dezelfde richting uit de kom schiet.
Als dat het geval is kan je vriend gelijk hebben dat je er voor de rest van je leven last van zal hebben indien je die beweging max uitvoert.
Tenzij je dus de spieren er omheen goed gaat trainen op stabiliteit.
Blijkbaar geven je ligamenten je geen stabiliteit in die richting en ben je aangewezen op musculaire stabiliteit, wat geen probleem is of hoeft te zijn, maar het zou dus kunnen zijn dat indien je je musculaire stabiliteit daar hebt opgebouwd, dat je snel moe wordt indien je die ROM aanspreekt in tijd en gewicht en dus pijn gaat krijgen, aangezien spieren dus afhankelijk zijn van aanwezige energievoorraden en ligamenten niet.

Ik heb bijv op mijn 12e jaar mijn gehele kapsel/bandapparaat in mijn knie gescheurd bij de fijne sport voetbal.
Ik had dus toen een actieve (musculair) en passieve (ligamentair/capsulair) instabiliteit.
Ik kon een tijdje later wel weer lopen en rennen, maar als dat te lang duurde kreeg ik pijn in mijn knie.
Lange tennis wedstrijden gaven me dan ook problemen.
(Ja jongens ik heb getennist :( , en het was nog leuk ook)

Ben hierdoor ook afgekeurd voor het leger (lange mars met uitusting op je rug en springen met die uitrusting vond de leger arts niet verantwoordelijk)
Nu ben ik dus afhankelijk van mijn musculaire stabiliteit van mijn hamstrings, adductoren, tensor f.l. en qceps.
En actief gaat het goed, ik kan mijn onderbeen passief nog wel een heel eind verschuiven.

Wat ik wilde zeggen met de follow up:
Als je dus last hebt van een habituele luxatie zou je je schouder steeds net voor de stand waar hij elke keer uit de kom schiet (habitueel) actief moeten gaan stabiliseren.
Dit kun je het best even doen door je dokter je te laten verwijzen naar een fysio, die wat meer info over jou van je dokter kan krijgen en dus een beter behandelplan kan opstellen als ik vanachter mijn pc.

Suc6 ermee en luister naar wat de medici je vertellen (behalve wanneer het je mitella betreft :mad: )
 
Een luxatie daar kan je zeker lang last van blijven houden aangezien je kapsel hoogstwaarschijnlijk uitgerekt is en dus wat ruimer is geworden.

Ik hebzelf ook een paar keer een subluxatie gehad(beide schouders) en heb daar af en toe nog wel last van.
Vooral vorig jaar met softbal, turnen en basketbal. Maar nu is het wel wat minder, gelukkig.

succes ermee en zorg dat je naar een goede fysio gaat(waar je je spieren kunt trainen)
 
Originally posted by bodybuilder0102


ja srry dandy en bestold maar khad ff geen tijd meer om te tikke (duurt lang met 1 hand :( )

maar kwas pas begonne en ik was bezig met dumbbells a 22 kilo (standaard begin gewicht) ..schuinliggen en dan de dumbbells horizontaal boven je borst heen en weer . (ik weet niet hoe t heet maar ik vermoed iets met fly ofzo)

en bij de 9e oefening van de eerste set ging me arm incl. dumbbell naar benede valle in ene (geen controle meer ofzo ??? ging echt snel)

toen zat ik daar 15 sec. zo en ik duwde 'm trug en ging direct naar de 1e hulp. daar zei die dat waarschijnlijk me arm op de rand van de kom heeft gebalanceerd en niet er helemaal uit was...wel rongtefotos genome enzo maar nix speciaals zei die.

bestold: Heb je een habituele luxatie? Wel belangrijk voor de
follow up.

volgens mij zei de dokter zoiets ja..hij heeft t ook uigelegd maar ik weet nix meer ik was heeeeeeeeel erg dizzy.
wat wil je zegge met de follow up? heeft consequenties voor de rest van me leven??

een vriend zei tegen me dat me arm nu altijd uit me kom zal vallen... klopt dit??? ik hoop het niet..ik wou nog zo breed worden :( ...en daarbij was het mijn lievelingsoefening.


any tips left?? thnx

k heb het ook al gehad... en ik moet nu extra voorzichtig zijn ivm nieuwe blessures in de schouder.
 
ok heel erg bedankt voor alle info. ...een fitnessinstructeur heeft me verteld dat het tot 8 maanden kan duren tot ik weer op volgewicht kan trainen :( ik heb over 2 weken een afspraak in het ziekenhuis voor controle dus ik zal wel daar te horen krijgen of ik naar een fysio moet.

qua cardio doe ik dus licht fietse en licht steppen... helaas is het fitness centrum nu 2 dagen dicht door pasen :(
misschien een eind wandelen ofzo 2day.

thnx again dandy en bestold
 
hmmmz ik kom ff melden dat ik zeer veel geluk heb gehad..na enkele dagen draagde ik al geen mitella meer zonder problemen.. na 2 weke met een arts gesproken en die zei je hebt helemaal niks je mag van mij al beginnen met rustig te gaan trainen en het zal max 2 maanden duren voor je op je max traint.

me arm is er waarschijnlijk niet helemaal uitgeschoten aangezien hij ook vanzelf terugging. IME HAPPY :D
want ik heb al getraint en met een oefening kon het zelfs al op volle gewicht dus het is abnormaal snel hersteld :D

me = blij :D
 
damn, veel beterschap. Ik doe ook vaak die oefening maar ik zal toch echt beter gaan uitkijken nu.
 
Maybe kun je fietsen ofzo, hardlopen als dat lukt en een beetje op machines trainen. Wel rustig aan doen met je arm anders krijg je er later spijt van. Minder gaan eten voor een tijdje, omdat je anders teveel voeding hebt omdat je niet traint

[Abeelding niet meer beschikbaar]

--------------------------------------------------------
The only way i can learn, IS TO LEARN FROM YOUR MISTAKES
 
Je bedoeld calorien anders verdelen als je niet traint.
 
Back
Naar boven