MuscleMeat

Armeense Genocide (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat maakt het uit hoe goed mijn Armeens is? Je geeft aan dat je je hiermee al 20 jaar bezighoudt, gevolgd door:

Dus, hoe goed is jouw Armeens bijvoorbeeld?

Mijn West-Armeens is wel aardig overigens.

Klopt. Ik houd me al 20 jaar bezig met Turkse bronnen. Deze zijn vertaald door Armeense en Turkse academici die werken op Turkse universiteiten (waarvan ik er 1 als bron op heb gegeven.

Wat maakt het uit hoe goed ik bepaalde talen beheers? Ik probeer in de context alleen maar iets duidelijk te maken.
 
Klopt. Ik houd me al 20 jaar bezig met Turkse bronnen. Deze zijn vertaald door Armeense en Turkse academici die werken op Turkse universiteiten (waarvan ik er 1 als bron op heb gegeven.

Wat maakt het uit hoe goed ik bepaalde talen beheers? Ik probeer in de context alleen maar iets duidelijk te maken.
Om een gezonde mening te kunnen vormen moet je dus de hele voorgeschiedenis goed in de smiezen hebben. En daarvoor moet je toch echt het nationaal archief van Turkije in want destijds (1800 - 1915) bestond het land Armenië niet eens. En om die documenten te kunnen lezen (de plannen & communicatie tussen Armeense comité-leden en rebellen) moet je allereerst goed Armeens en Ottomaans (Mengelmoes van Turks, Arabisch en Farsi) beheersen.
Hierom toch? Dus jouw mening is niet gezond?
 
Hierom toch? Dus jouw mening is niet gezond?

Jij vindt het wel leuk hè om af te wijken van de inhoud ;)

Weet je wat het probleem van jouw 'type' is: al plof ik hier het ultieme bewijs dat er geen genocide plaats heeft gevonden, dan nog zul jij blijven muggenziften over hoe men dingen hier schrijft.

Wat ik daarmee bedoelde, en eigenlijk al heel de tijd probeer te vertellen: als je een een gedegen en onderbouwde stelling wilt neerzetten dan moet daar ook een gedegen onderzoek aan vooraf gaan. En daarvoor zul je die talen moeten spreken.
Ik bestudeer al 20 jaar documenten/boeken/artikelen van Turkse en Armeense academici en zelfs zij spreken het woord genocide niet uit omdat het daar volgens hen niks mee te maken heeft.
Het is ook zeer opvallend dat er alleen maar aandacht wordt besteed aan de verhalen van Armeense mensen. Er wordt helemaal geen aandacht besteed aan wat er nou eigenlijk is gebeurd.

Dus ook mijn kennis is ontoereikend om daadwerkelijk op wetenschappelijk niveau te kunnen BEWIJZEN wat er precies wel is gebeurd. Aan de hand van wat ik tot op heden heb gelezen is dat er iets anders aan de hand was dan 'men' ons wilt laten geloven.
 
Jij vindt het wel leuk hè om af te wijken van de inhoud ;)
Nee, ik herhaal gewoon letterlijk wat jij zegt. Je geeft aan dat "om een gezonde mening te kunnen vormen moet je dus de hele voorgeschiedenis goed in de smiezen hebben". En, "daarvoor moet je toch echt het nationaal archief van Turkije in". En "om die documenten te kunnen lezen moet je allereerst goed Armeens (...) kunnen lezen.".

Jouw woorden, niet de mijne. Je hebt dus een ongezonde mening volgens je eigen schrijfsel.

Dat je er al 20 jaar mee bezig bent en het nog steeds ontkent maakt het des te triester.
 
  • Like
Waarderingen: Csqn
Nee, ik herhaal gewoon letterlijk wat jij zegt. Je geeft aan dat "om een gezonde mening te kunnen vormen moet je dus de hele voorgeschiedenis goed in de smiezen hebben". En, "daarvoor moet je toch echt het nationaal archief van Turkije in". En "om die documenten te kunnen lezen moet je allereerst goed Armeens (...) kunnen lezen.".

Jouw woorden, niet de mijne. Je hebt dus een ongezonde mening volgens je eigen schrijfsel.

Dat je er al 20 jaar mee bezig bent en het nog steeds ontkent maakt het des te triester.

Zoals ik al dacht en helaas vaker gebeurt, geen inhoudelijke discussie. Niemand (of een enkeling misschien) komt met documenten, rapporten, onderzoeken etc. etc.

Blijft er dus alleen maar gelul in de ruimte over door mensen zoals Galen .
En daar steek ik geen tijd/energie in.

Succes :thumbs: :wave:
 
Zoals ik al dacht en helaas vaker gebeurt, geen inhoudelijke discussie. Niemand (of een enkeling misschien) komt met documenten, rapporten, onderzoeken etc. etc.

Blijft er dus alleen maar gelul in de ruimte over door mensen zoals Galen .
En daar steek ik geen tijd/energie in.

Succes :thumbs: :wave:
Vervelend he, als iemand ingaat op wat je schrijft.
 
  • Like
Waarderingen: Csqn
Ja en vooral wanneer ze van de inhoud afwijken.
Je geeft aan dat "om een gezonde mening te kunnen vormen moet je dus de hele voorgeschiedenis goed in de smiezen hebben". En, "daarvoor moet je toch echt het nationaal archief van Turkije in". En "om die documenten te kunnen lezen moet je allereerst goed Armeens (...) kunnen lezen.". Dat is de inhoud, afkomstig van jou. Ik vraag daarom dus of jij Armeens kunt, wat een inhoudelijke reactie is, gezien wat je schreef. De reden waarom ik dat vraag sluit ook aan op jouw inhoud, want je geeft zelf aan dat je mening anders ongezond is.

Ik begrijp nu wel goed waarom je na 20 jaar hiermee bezig te zijn de Armeense genocide ontkent.
 
Je geeft aan dat "om een gezonde mening te kunnen vormen moet je dus de hele voorgeschiedenis goed in de smiezen hebben". En, "daarvoor moet je toch echt het nationaal archief van Turkije in". En "om die documenten te kunnen lezen moet je allereerst goed Armeens (...) kunnen lezen.". Dat is de inhoud, afkomstig van jou. Ik vraag daarom dus of jij Armeens kunt, wat een inhoudelijke reactie is, gezien wat je schreef. De reden waarom ik dat vraag sluit ook aan op jouw inhoud, want je geeft zelf aan dat je mening anders ongezond is.

Ik begrijp nu wel goed waarom je na 20 jaar hiermee bezig te zijn de Armeense genocide ontkent.

Doe eerst je huiswerk en kom dan nog maar eens praten.
 
1 van de best onderzochte genocides naast de Holocaust. Door de meeste historici bestempeld als genocide.

De enigen die zich bedienen van negationisme zijn de nakomelingen van de daders en nep historici die betaald worden door Turkse instituten.

Heb genoeg discussies gevoerd met genocide ontkenners maar eerlijk gezegd zijn ze wat betreft deze genocide het meest doortrapt. Vervalsen, negeren en vernietigen van bewijs is de standaard. Geef me 1 onafhankelijke bron die deze genocide in twijfel trekt die geen banden heeft met de Turkse instituten. Oh wacht die zijn er niet en als ze er wel zijn gaat het om figuren met een historie van negationisme.

Het noemen van bronnen die alleen een select gezelschap kan raadplegen of lezen door de taalbarrière is van de meest beproefde tactieken bij het ontkennen. Ook de simpelste manier om een discussie te laten doodbloeden
 
Brab0 jij bent Turks neem ik aan? ik ook, wil geen roet in je eten gooien maar de Armeense Genocide is een feit, vergeet ff die documenten waar je het over hebt, dat zegt geen reet, kunnen bovendien vervalst zijn, maar lees je in over de Comité voor Eenheid en Vooruitgang, hoe ze aan de macht kwamen en wat voor een raciaal beleid ze op gang hadden gebracht. Ik kan jou een boek aanraden hierover, https://www.amazon.com/Justifying-Genocide-Germany-Armenians-Bismark-ebook/dp/B01AWBX88M, als je dit boek uit hebt dan heb je iets meer inzicht en dan begrijp je dat de Armeense Genocide en de Holocaust niet los van elkaar gezien kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Csqn
En daarvoor moet je toch echt het nationaal archief van Turkije in want destijds (1800 - 1915) bestond het land Armenië niet eens.

Wat een gelul jongen, er was al een Armeense nationale grondwet, kwam tot stand in 1863, er was geen natie nee maar er was wel degelijk sprake van nationale bewustwording onder de Armeniërs. Geschiedenis is naast trainen ook een hobby van mij, wanneer je weer inlogt hebbie een hele kluif aan me hoor.

Armeniërs zitten al eeuwen in Anatolië, ze zaten er al ten tijden van de Byzantijnen en nog veel eerder. Dat ze geen natie hadden is geen argument.
 
  • Like
Waarderingen: Csqn
Wat een gelul jongen, er was al een Armeense nationale grondwet, kwam tot stand in 1863, er was geen natie nee maar er was wel degelijk sprake van nationale bewustwording onder de Armeniërs. Geschiedenis is naast trainen ook een hobby van mij, wanneer je weer inlogt hebbie een hele kluif aan me hoor.

Armeniërs zitten al eeuwen in Anatolië, ze zaten er al ten tijden van de Byzantijnen en nog veel eerder. Dat ze geen natie hadden is geen argument.

Er was toen geen grondwet, daar heb je een natie voor nodig. Bewustwording is wat anders. Dat kun je ook teruglezen in mijn eerdere posts.
Het klopt dat Armenen al heel lang in die regio wonen/woonden. Turken idem dito, dit zie je aan recente archeologische opgravingen van duizenden jaren oud.
Wat zegt dit allemaal over het standpunt wat TS ‘beweert’?

Wellicht maak je een betere indruk door ‘andere argumenten’ geen gelul te noemen. Het feit al dat er nog niets eens antwoord kan gegeven worden waarom de Armeense regering niet meewerkt aan een onafhankelijk onderzoek in samenwerking met de Turkse, is voor mij al genoeg om te speculeren aan de term genocide omtrent deze situatie.

Ook zijn ‘tegensignalen’ hier (DBB) eerder zwaar afgestraft. En dat vind ik niet kunnen als we openlijk en vrij een bepaald onderwerp willen bespreken.

Ik verzoek jou en anderen daarom om mij niet meer te betrekken in deze discussie.
Bij voorbaat dank voor jullie begrip.
 
Vergeet de Grieken niet, guys. Daar is ook een genocide op gepleegd in die tijd door onze Ottomaanse vrienden.


Inb4 de young turks die hier op fel reageren.
 
Beste vriend jij upt zelf dit topic en ik wilde je graag voorzien van een antwoord, maar ik heb respect voor je verzoek. Dus hierbij ga ik er ook niet verder op in.
 
We zijn vreemde wezens. :gek:
 
Back
Naar boven