XXL Nutrition

Armen staan stil qua groei? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gericht biceps werk doen -in de vorm van curl variaties- heeft zeker zijn nut, dat even voorop gesteld.
Maar het is uiteindelijk maar een deel van het verhaal achter het 'geheim' dat tot grotere armen leidt.

Wat ik vaak gezien heb, is dat mensen na jaren en jaren curls doen -nagenoeg- nog steeds dezelfde gewichten gebruiken bij hun curls.
Ok, zullen anderen dan zeggen, maar gewicht is een natuurlijk een middel tot een doel (grotere spieren) en geen doel op zicht bij BB.
Toch is het noodzakelijk dat je op termijn aanzienlijk sterker wordt op je trainingsgewichten om te blijven groeien.

Wat bij mij heel erg geholpen heeft om meer armomvang te krijgen, is ten éérste een heel stuk sterker en zwaarder worden op het bovenlichaam in het algemeen.
Dit doe je door zware presses (bench press, CGBP, OH press, dips) en zware pullbewegingen (pullups/chins, row variaties e.d.)
(en genoeg knap eten natuurlijk)

Als ik dan al een kracht-omvang 'wapen' heb gebruikt voor de biceps, dan zijn dat chins met een onderhandse greep.
Pullups met een wijdere (gesupineerde) greep doen het ook heel goed.
Als je daarin maximale bewegingsvrijheid wilt hebben, kun je dit ook heel goed doen met ringen.
Hier idem, herkenbaar en waar.
 
In elk geval doordrammen. Tegen de tijd dat je 100kg kunt bankdrukken ga je de triceps wel zien.
Biceps.... hier hetzelfde....bij mij gaat het fout in de technische uitvoering. Mijn ellebogen gaan bewegen en andere spieren nemen het over.
Biceps doe ik thuis, heel rustig, als ik het niet precies in de Biceps voel is het niet goed. Ben terug van curlen met 40kg naar 20kg gegaan, thuis in de schuur waar niemand mij ziet, en ik zit inmiddels soms op 25kg,totdat techniek faalt.
Succes en ik blijf meelezen voor de ultieme tip, of shortcut.
Je kan beter naar 60kg gaan en een beetje cheaten. Je belast dan de spier het zwaarst op het sterkste gedeelte van de ROM, terwijl je met 20kg het tegenovergestelde doet.
 
Je kan beter naar 60kg gaan en een beetje cheaten. Je belast dan de spier het zwaarst op het sterkste gedeelte van de ROM, terwijl je met 20kg het tegenovergestelde doet.
Ja .... begon al een beetje te twijfelen over mijn strat... zal zwaarder eens serieuse kans geven :thumb:
 
meer eten , genoeg rust, en armen zwaar trainen doet bij mij de trick.
 
Ja .... begon al een beetje te twijfelen over mijn strat... zal zwaarder eens serieuse kans geven :thumb:

Er zijn genoeg voorbeelden waarbij "doelspier-gericht cheaten" een constructieve aanvulling is op de stricte vormen, of soms zelfs productiever kan zijn.

De kunst met cheaten is, dat je de belasting van de doelspieren benadrukt en effectiever maakt. (en niet het tegenovergestelde door gooi&smijtwerk)
 
Dank voor de reacties.
Vwb het bulken/aankomen. Ik wordt gewoon elke week gemiddeld zwaarder. Ja ben afgevallen door minicut maar daarvoor ook maanden gebulkt.

Ik train eigelijk altijd 1 rep voor falen. Tuurlijk met bench zonder spotter is het eerder 1-2.

Die laatste rep uit set 3 komen echt uit m’n tenen. En maak wel progressie afgelopen maanden maar dat gaan met halve kg. Per week zo’n beetje en soms is 1 of 2 weken niks. Verwacht geen wonderen en gewoon nog 2 jaar door beuken geen punt. Geniet van het trainen maar zonde om sub optimaal te trainen ;)
Mijn advies is weinig volume, met als basisoefening haltercurlen zoals je bankdrukt. Vaak wordt er bij bankdrukken een poging gedaan zoveel mogelijk gewicht te verplaatsen, terwijl er bij curlen een beetje wordt "gepompt". Ben persoonlijk ook een tegenstander van alle kabeloefeningen voor biceps.
 
Zware EZ- scott-curls/preacher-curls helpt zeker, ook staand met lichte cheat(swing), maar als je net een bulk achter de rug hebt, en dan 7 kilo afvalt is het niet raar dat je armomvang afneemt.
Zeker als je maar 73kg weegt, bij 1.78m en 17-18% vet.
 
Geduld is 1.
En wat veel mensen meestal proberen is meer gewicht of meer volume.
Ik persoonlijk doe nu juist maar 3 oefeningen, veel reps. Minder gewicht en zo strikt mogelijk.
Voordeel 1 is mijn ellebogen zijn mij dankbaar en 2 ik weet dat pomp niet direct gelieerd is aan groei maar ik weet wel dat wanneer ik snel een pomp kan creëren dat ik de spier aanspreek ipv het momentum.
 
Geduld is 1.
En wat veel mensen meestal proberen is meer gewicht of meer volume.
Ik persoonlijk doe nu juist maar 3 oefeningen, veel reps. Minder gewicht en zo strikt mogelijk.
Voordeel 1 is mijn ellebogen zijn mij dankbaar en 2 ik weet dat pomp niet direct gelieerd is aan groei maar ik weet wel dat wanneer ik snel een pomp kan creëren dat ik de spier aanspreek ipv het momentum.
Pezen en aanhechting niet vergeten 😉
 
I
Moet ook wel bekennen dat na 2.5 jaar sporten ik wel vind dat mijn kracht nog niet is waar ik het gehoopt had, ik probeer wel elke training wat vooruit te gaan. qua gewicht al is het een halve kg.

Ik raad je aan om na 2.5jaar progressive overload eens te vergeten en over te stappen op een andere benadering zoals APRE (Autoregulatory Progressive Resistance Exerciese) of Post-tetanic facilitation/potentiation (1-6)

Uitleg over beiden zijn op het forum te vinden
 
Wat doe je voor rug en borst?

Als je daar de goede oefeningen doet gaan je armen wel groeien.

Armen zou ik persoonlijk focussen op de volgende oefeningen:

Triceps:

Skullcrushers
Dips
Smal banken

Biceps
Barbell curl
Preacher Curl
Dumbel Curl
Hammer Curl

Je moet sowieso aankomen nu kun je nog niet veel zeggen ga maar eens kijken als je 10 kg zwaarder bent.
 
Ik heb de eerste 12j nooit biceps of triceps apart getraind(curls-ext). Trainde PL gericht, en dan groeien je armen ook.
 
Ik heb de eerste 12j nooit biceps of triceps apart getraind(curls-ext). Trainde PL gericht, en dan groeien je armen ook.
Ik heb jaren in een sportschool voor zeer goede powerlifters getraind. Het viel hen ook op dat mijn armen veel beter waren en ze schatten tevens mijn BW veel hoger in dan het was.
 
Ik heb jaren in een sportschool voor zeer goede powerlifters getraind. Het viel hen ook op dat mijn armen veel beter waren en ze schatten tevens mijn BW veel hoger in dan het was.
Was jij die baardaap die in Wageningen ging curlen met 60kg, toen ik net klaar was met incline bp op mijn 16e ?
 
Back
Naar boven