AndroidHealthClinic

Armen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sniperken

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 jul 2005
Berichten
411
Waardering
0
Ik ben benieuwd hoeveel maal per week jullie armen trainen en hoe hard dan ook.

Ik train ze al 2 weken 2x per week, ervoor 1x per week.

Ik train 4x 10 met max gewicht en 4 of 5 oefeningen biceps + idem triceps.

Toch heb ik het gevoel dat ze er geen bal van voelen.
Nog niet gehad dat je gewoon kunt blijven doorgaan, bij biceps heb ik dus dat gevoel.

Ik begin met 4x10 optrekken dan 4x dippen door elkaar.
Hierna met EZ stang en voor triceps met halters.
Dan volgt de hammer curl, de concentration curl met kabels laag en dan nog es hoog ook.

Ik kan dit perfect 3x per week doen denk ik zonder ook maar enige last te krijgen. Moet ik dit op 1x houden of 2x ?

De omtrek voor het ogenblik is 37 cm
 
Sniperken zei:
Ik kan dit perfect 3x per week doen denk ik zonder ook maar enige last te krijgen.

Dan denk ik eigenlijk dat je niet zwaar genoeg gaat. Ik doe biceps & triceps 1x per week i.c.m. borst en rug, 3 oefeningen, 4 sets per oefening, de laatste 2 tot falen. Meestal heb ik daarna nog 2 dagen spierpijn.
 
Ga voor biceps eens terug naar de basis: barbell curls (dus geen EZ-curls, de EZ stang zorgt ervoor dat de biceps in een minder rendabele positie komt. tenzij je last van je polsen hebt ofzo, dat je daarom de EZ-bar gebruikt...)
dumbbell curls, incline dumbbell curls.
Ook kan je preacher curls en spider curls doen.

Want de combinatie van oefeningen die je nu dus doet voor biceps doet, werkt blijkbaar niet, dus moet je wat anders verzinnen.
met hammer curl belast je ook niet je biceps optimaal, optrekken (ik neem aan met onderhandse greep) is voor mij nog steeds een rugoefening.

triceps dippen is een goede oefening, "triceps met halters" kan van alles zijn.

je doet ook de oefeningen door elkaar zie ik?
Ik begin met 4x10 optrekken dan 4x dippen door elkaar.
probeer anders eens eerst alle triceps oefeningen te doen en daarna alle biceps oefeningen. of andersom natuurlijk.
 
i.m.eddy zei:
Dan denk ik eigenlijk dat je niet zwaar genoeg gaat. Ik doe biceps & triceps 1x per week i.c.m. borst en rug, 3 oefeningen, 4 sets per oefening, de laatste 2 tot falen. Meestal heb ik daarna nog 2 dagen spierpijn.

Met alle oefeningen lukt dit met biceps gewoon bijna niet.

Precies of die biceps onuitputtelijk zijn.

Ik pak nu gewoon bij iedere set max gewicht dat ik kan.

Als ik meer neem dan kan ik de oefening gewoon niet goed meer doen.

Ik denk dat ik gewoon 2x per week men oefeningen keihard moet blijven doen. Ik zie tenslotte nog voorruitgang.
 
Back
Naar boven