Fitness Seller

armpje drukken

Bezoekers in dit topic

NMGN

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2005
Berichten
20
Waardering
0
weten jullie misschien wat oefeningen die je kan doen zodat je sterker word met armpje drukken want vaak alsk met iemand ga armpje drukken, ookal is hij minder sterk dan mij, dan kan ik op een of andere manier nooit veel kracht zetten ofzo want mijn hand gaat altijd naar onderen.. en dat is wel k*t vooral als je voor de rest sterker bent :P

ik hoorde dat je armpje drukken vooral deed met een of andere interne spier die de rotatie van de schouder maar dat weet ik niet zeker.

En wat zijn de vuile trucjes waardoor je op een of andere manier meer kracht kan zetten ?
 
Ga eens trainen man, ja, je hele lichaam!
 
niet doen armpje drukken, tenzij je denkt dat het nog stoer is.

Het is namelijk uiterst blessure-gevoelig, vooral voor polsblessures!
 
Volgens mij wordt heel wat kracht vanuit je onderarmen vereist. Oefeningen genoeg...
 
stevige en sterke polsen zijn toch wel het belangrijkst, zeker als je tactisch te werk gaat.
probeer eerst de tegenstander zijn hand zo ver mogelijk naar achter te duwen door een sterke draaibeweging met je pols te maken, daarna sta je al veel sterker en kan je met weinig moeite zijn hele arm ompushen.
 
Armpje drukken doe ik echt niet meer aan. Sinds ik een keer op tv had gezien hoe je iemands arm kon breken daarmee. Oud-collega van mij zij ook dat het idd blessuregevoelig kan zijn.
 
Belangrijk zijn inderdaad sterke onderarmen, wedstrijd armwrestlers doen veel gripoefeningen, oa. met grippers (van die knijpers), wristcurls, plate pinch grips en ga zo maar door.
Ook belangrijk is een sterke brachialis en brachioradialis (2 spieren in resp. bovenarm en onderarm die flexie en rotatie in het ellebooggewricht mogelijk maken) te trainen met hammercurls en reversecurls. (daar loop ik steeds heftige spierpijn in op als ik armpje gedrukt heb).
En tenslotte kun je de beweging nabootsen.
Zet een bankje op ca 1m voor een low pulley, plaats daar je elleboog op en trek met je hand het gewicht weg in de beweging zoals je armpje drukt.
Doe in het begin setjes met veel reps bv.20 en verminder elke week met 2 reps.
Als je aan 5 of 6 reps zit kun je het gewicht opvoeren.
Doe er af en toe toch hoge rep setjes bij, want uithoudingsvermogen kan ook de sleutel tot winst zijn, als je tegenstander in een neutrale positie eerder vermoeid raakt.
 
Armpje drukken is veelal techniek, op het goede moment je arm indraaien. Voor de rest komt de kracht voor het grootste gedeelte uit je onderarmen.
 
NMGN zei:
En wat zijn de vuile trucjes waardoor je op een of andere manier meer kracht kan zetten ?

-kopstoot
-schop in ze noten
 
Powerblade zei:
Belangrijk zijn inderdaad sterke onderarmen, wedstrijd armwrestlers doen veel gripoefeningen, oa. met grippers (van die knijpers), wristcurls, plate pinch grips en ga zo maar door.
Ook belangrijk is een sterke brachialis en brachioradialis (2 spieren in resp. bovenarm en onderarm die flexie en rotatie in het ellebooggewricht mogelijk maken) te trainen met hammercurls en reversecurls. (daar loop ik steeds heftige spierpijn in op als ik armpje gedrukt heb).
En tenslotte kun je de beweging nabootsen.
Zet een bankje op ca 1m voor een low pulley, plaats daar je elleboog op en trek met je hand het gewicht weg in de beweging zoals je armpje drukt.
Doe in het begin setjes met veel reps bv.20 en verminder elke week met 2 reps.
Als je aan 5 of 6 reps zit kun je het gewicht opvoeren.
Doe er af en toe toch hoge rep setjes bij, want uithoudingsvermogen kan ook de sleutel tot winst zijn, als je tegenstander in een neutrale positie eerder vermoeid raakt.


leuke tips !!;)
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
Sylvester Stallone heeft eens een film gemaakt over arm wrestling. Hij had in zijn vrachtwagen een speciaal mechanisme met gewichten om te trainen voor het armdrukken tijdens het rijden. Ik weet de titel van die film niet meer, maar dat weet vast wel iemand...
 
over the top, baby!
 
door t armpjedrukken heb ik nu een tennisarm :( (icm trainen)
 
FrederX zei:
door t armpjedrukken heb ik nu een tennisarm :( (icm trainen)

Ja ik heb er ook eens een blessure door opgelopen. Daarna nooit meer armdrukken gedaan. Volgens mij is het super slecht en vragen om blessures.
 
die film heet over the top ;)
en btw ik heb dus ook een blessure gehad door armdrukke
+laat het dus+
 
LangeMan zei:
-kopstoot
-schop in ze noten
:roflol:

Even serieus, het zit 'm idd in de techniek maar ook vooral in je onderarmen.
Veel oefeningen doen en winnen zal je! :D
 
Alleen leuk voor je ego! Voor de rest hangt het ook van andere dingen af lengte (onder) arm speelt daar ook in mee.
 
Ik vind armpje drukken een "kijk eens hoe breezah en hoe stoer ik ben" geval..
en verder inderdaad enorm veel kans op blessures ... niet doen!
 
Back
Naar boven