MuscleMeat

armpje-drukken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem_1990_1

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 jun 2006
Berichten
6.968
Waardering
1
Binnenkort weer wedstrijden armpje-drukken, 'k wil deze keer ook mee doen; welke spieren spelen hierin een grote rol, schouders?

Tnx en karma voor de betere hulp.
 
Ik doe het niet meer, vaak lichte kwetsures aan over gehouden
 
idd ik zou er voorzichtig mee zijn voor je het weet verkloot je iets.
 
je moet zorgen dat je je handpalm richting je buik houd op die maniewr kan je tegenstander lekker al zijn kracht verspelen. Is een combinatie van kracht en techniek.. Succes
 
Bedankt allen, 24 uur teveel gegeven, komt nog.

Zal me nu gaan verdiepen in de techniek.:thumbup:
 
Armpje drukken...niks voor mij! De laatste keer dat ik dat deed, won zelfs de allergrootste clown nog van me! :D Sowieso hou ik liever ijzer vast dan een zweterig handje van een of andere kliekhond! :)
 
Het belangrijkste is lange onder armen hebben !
Moment = kracht x arm
Om een paar centimeter onderarm goed te maken moet je heel veel sterker zijn
En de lengte van je onderarmen daar is weinig aan te doen
Maar verder veel succes!
 
Het belangrijkste is lange onder armen hebben !
Moment = kracht x arm. Om een paar centimeter onderarm goed te maken moet je heel veel sterker zijn
Damn! Het lijkt zowaar op hogere wiskunde :D
 
nou als je dat nog niet wist m= kracht maal arm dan kun je beter stoppen met school!:p
 
vandeweek nog gedaan, heb er een blessure aan over gehouden ! :S
 
Laast dat ik deed, deed de niet hoe het hoort, eerst iriteren etc. Soort valspelen:P en hij was een kop groter en woog 20 kg meer:P ook zover ik kan herinneren de enigste keer dat ik verloor, niet dat ik ook tegen echt met mensen hadnje gedrukt heb die armen hadden van 40Cm ofzo:P

Mijn techniek, niet dat het er 1 is, Gewoon de ander kracht laten verspillen en dan rustig de ander naar beneden halen^^

Heb wel is tegen 1 iemand van 1.90 gedaan en slapend gewonnen. En dan gaat ie zeggen jou arm is korter dus het is makkelijker voor jou:P
 
Heb daar ooit een groeischijf mee van mn arm afgebroken, was toen 16 ofzo.
de chirurg zei dat het een combinatie was van dat de botten nog in de groei waren en al te sterk in mn arm en veel pech en alcohol en waarschijnlijk verkeerde manier (techniek). ik brak hem ook toen ik aan het winnen was terwijl normaal als je je arm breekt je meestal aan het verliezen bent.

ik vind het gewoon een dom spel want het heeft er weining mee te maken hoe sterk je bent omdat het puur techniek is, en 90% van de keren wordt er vals gespeelt.
 
ok paar tips waar je je het beste aan kan houden. Je moet niet handje drukken volgens de wedstrijdregels want ze zeggen meteen dat je vals speelt!!!
Verder hand en schouder altijd op 1lijn meedraaien; Je moet je pols onderarm zo draaien dat je meer TREKT als naar de zijkant DUWT; bij lichte steekjes etc meteen zeggen dat ie mot stoppen want als je hem dan vol laat doorduwen gaat t fout!

belangrijkste spiergroepen zijn;

1 HAND
2 ONDERARM
3 BICEP

Khep filmpje met instructie's van de wereldkampioen armwrestling.. geeft zeer goeie tips! Maar denk dat je het zo wel moet redden want die ventjes van jou leeftijd hebben nog niet zoveel kr8 :D... dus denk dat je t wel red :D...
 
Back
Naar boven