XXL Nutrition

Armworstelen/armpje drukken: korte vs lange armen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aerospeed

Cool Novice
Lid geworden
15 sep 2013
Berichten
162
Waardering
41
Edit: ik heb per ongeluk dit bericht gewist.

Reden van dit topic is dus om tips/advies te vergaren om iemand te kunnen kloppen met armpje drukken die veel langere armen heeft.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me logisch dat hij voordeel heeft met zijn langere armen, kwestie van hefboom effect.

Denk dat ik dit wel even in dit subforum mag plaatsen.

Dat mag maar ik heb hem toch maar even naar de juiste sectie verplaatst ;)
 
Het lijkt me logisch dat hij voordeel heeft met zijn langere armen, kwestie van hefboom effect.



Dat mag maar ik heb hem toch maar even naar de juiste sectie verplaatst ;)

Thanks, wat zou het forum zonder jou moeten? :p

Ja denk ook dat dat hefboomeffect doorslaggevend is. Spijtig, ik verlies niet graag...
 
Thanks, wat zou het forum zonder jou moeten? :p

Ja denk ook dat dat hefboomeffect doorslaggevend is. Spijtig, ik verlies niet graag...

Ghehehe, thanks ! :D

Probeer een beetje te spelen met de stand van je elleboog, misschien dat een klein verschil in plaatsing van de elleboog je wat voordelen kan opleveren (?) en anders gewoon zorgen dat je nóg sterker wordt of nog beter, meten op echte krachtonderdelen ;)
 
een langere arm is toch juist nadelig bij armworstelen?

vergelijk het met een moersleutel, hoe langer dat ding is hoe makkelijker het is om rotatie te veroorzaken maar je moet wel meer afstand afleggen

lijkt me dat lagere krachten over grotere afstanden niet voordelig zijn bij armworstelen toch

edit: tenzij je met je langere arm de kortere arm op de een of andere manier in en kutte positie kan krijgen ofzo?
 
edit: tenzij je met je langere arm de kortere arm op de een of andere manier in en kutte positie kan krijgen ofzo?

Probleem is dat ik dus vanuit verdedigende positie niet naar aanvallende positie kan gaan. Mijn elleboog zweeft dan even boven tafel omdat zijn armen zo lang zijn... Kan ik dus weinig kracht zetten vanaf dat punt... Verdedigen lukt goed maar na een tijd word ik natuurlijk moe en dan verlies ik... K*t :P
 
Ellebogen moeten op tafel blijven steunen. Vrije hand op tafel.
 
Ellebogen minder dicht bij elkaar zetten?
 
Probleem is dat ik dus vanuit verdedigende positie niet naar aanvallende positie kan gaan. Mijn elleboog zweeft dan even boven tafel omdat zijn armen zo lang zijn... Kan ik dus weinig kracht zetten vanaf dat punt... Verdedigen lukt goed maar na een tijd word ik natuurlijk moe en dan verlies ik... K*t :P

Misschien is je maat gewoon sterker dan jij.
 
Back
Naar boven