AndroidHealthClinic

Armworstelen

Bezoekers in dit topic

Ant

Novice
Lid geworden
23 jun 2018
Berichten
13
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
85kg
Hey allemaal,

Heeft er iemand een goed trainingsschema waardoor je kracht in armworstelen toeneemt?
Wil mij hierop focussen en zo sterk als mogelijk worden hierin.
 
Hey allemaal,

Heeft er iemand een goed trainingsschema waardoor je kracht in armworstelen toeneemt?
Wil mij hierop focussen en zo sterk als mogelijk worden hierin.

Het is een zeer technische sport. Kijk eens bij kampioen Devon Larrat, zijn trainingen staan op youtube.


Zelf heb ik altijd graag aan handje drukken gedaan en kan het ook opnemen tegen mannen die veel groter en zwaarder zijn. Ik denk dat zeer zwaar halter en dumbbell hammer curlen een goeie training is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelf ook altijd graag gedaan en nog steeds, kan het zelf ook opnemen tegen veel mannen die groter en zwaarder zijn dan mij. Wil me hier echt op focussen om zoveel mogelijk kracht te verkrijgen. En natuurlijk de juiste techniek.
 
Volgens mij was Sanca Saxon hier ook onlangs mee gestart?
Ik deed soms thuis wat onderarm curls met een fat gripz en band maar de laatste tijd geen tijd voor vrij kunnen maken. In een ander topic heeft hij ook al een invite gehad om eens langs te komen op SMTK.
 
Wist niet dat dit zo'n georganiseerde sport was, staan leuke vids bij.
 
het channel 'juji and tom' op youtube heeft heel veel introductory videos (o.a. met devon larratt) over armworstelen

belangrijk zijn je biceps & co (brachi-spieren, vooral brachioradialis) en je pronator (zijkant binnenkant ellebog), maar je gebruikt er allerlei spieren bij, je lats zijn bv. ook vrij belangrijk bij bepaalde aanvallende strategieen
 
Back
Naar boven