MuscleMeat

army boy with couple questions

Bezoekers in dit topic

armyboyy

Novice
Lid geworden
25 jun 2014
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
69kg
Vetpercentage
13%
hallo,

Ik vroeg me af als mensen hier ervaring hebben binnen fitness en leger?
Want kan ik me beter op massa gaan concentreren of kracht of beiden.

Ik begin in september met de VeVa en erna doorstroom als alles goed gaat naar lucht mobiele brigade, maar ben me nu al voor aan t bereiden lange tijd.

Maar ben niet bepaald breed, daarom me vraag.

En als toevoeging ik kan ook moeilijk zeggen als ik sterk ben of niet want daar ben ik heel bescheiden in. Ik kan 50 keer opdrukken in twee minuten zonder te stoppen en kan als top 70 bankdrukken maar daar heb je t ook mee gehad:)
 
Kracht en echt goed uithoudingsvermogen, ken kerel die hetzelfde doet
 
aah oke thanks! en hoe gaat het hem af? Ik ben zon jongen die geen fitness bouw heeft, hoeveel ik ook in de gym doorbreng, al word ik sterker je ziet amper verschil.. Maar ik ben nu ook hardlopen goed aan t oppakken en elke dag aan t opdrukken en optrekken maar hoop dat ik het hier mee ga halen!
 
Succes, ik heb VeVa ook gedaan. Eitje man :P
 
ik ga zelf korps mariniers doen over een jaar maar blijf gewoon fitness doen en hardlopen voor conditie
 
hallo,

Ik vroeg me af als mensen hier ervaring hebben binnen fitness en leger?
Want kan ik me beter op massa gaan concentreren of kracht of beiden.

Ik begin in september met de VeVa en erna doorstroom als alles goed gaat naar lucht mobiele brigade, maar ben me nu al voor aan t bereiden lange tijd.

Maar ben niet bepaald breed, daarom me vraag.

En als toevoeging ik kan ook moeilijk zeggen als ik sterk ben of niet want daar ben ik heel bescheiden in. Ik kan 50 keer opdrukken in twee minuten zonder te stoppen en kan als top 70 bankdrukken maar daar heb je t ook mee gehad:)

Het is maar goed dat jij het leger in gaat want schrijven ken je niet :(
 
Heb een behoorlijke tijd in het Korps Mariniers gezeten en uithoudingsvermogen, conditie en mentaliteit zijn het belangrijkst. Veel massa meesjouwen is niet goed, dus je moet een goede balans vinden tussen niet te klein en niet te groot.
Hoe meer kracht, hoe beter. Verwacht bij de LMB ook veel te marsen met 40KG op je rug.
VeVa stelt niks voor, dus wees daar niet bang voor. Als je je nu al goed voorbereidt op de basisopleiding van de LMB, moet het goedkomen op fysiek gebied. Mentaal gebied is wat anders, en daar kom je alleen achter als je er middenin zit. Veel jongens haken af omdat ze het in hun koppie te zwaar hebben.
 
ik ga in september ook de test van de groene baretten doen,
je hebt gewoon een aantal eisen waar je aan moet voldoen qua kracht en uithoudings vermogen.

ga daar plus 20% over heen en appeltje eitje:)
 
Het is natuurlijk niet erg om er bij te fitnessen maar aangezien je zo godsgruwelijk veel gaat lopen/rennen/bewegen zit er natuurlijk wel een limiet aan hoe zwaar je wil zijn wil je alles nog een beetje goed vol houden. Kan je wel mooi 95kg bij 8% staan maar 10kg minder massa scheelt toch een heel stuk als je weer eens 40km moet marcheren
 
Als zandhaas heb je enorme sterkste borstspieren nodig zodat je de zware tas kunt dragen en ver en snel kunt lopen.
 
Het is natuurlijk niet erg om er bij te fitnessen maar aangezien je zo godsgruwelijk veel gaat lopen/rennen/bewegen zit er natuurlijk wel een limiet aan hoe zwaar je wil zijn wil je alles nog een beetje goed vol houden. Kan je wel mooi 95kg bij 8% staan maar 10kg minder massa scheelt toch een heel stuk als je weer eens 40km moet marcheren

Ik denk niet dat de topic starter dat nog red voor de opleiding

Gewoon gaan trainen man, kan absoluut geen kwaad, zeker niet met jou gewicht.
 
De eisen voor cluster 4 (Luchtmobiel/mariniers) zijn:

- 2700 meter hardlopen in 12 minuten
- 20 push-ups
- 30 sit-ups
- Wat kisten tillen (tot 40kg) & marswerk (oplopend van 20 tot 45kg)

Appeltje eitje dus.

Weet je zeker dat je Grop wilt gaan doen? Mocht je op de één of andere reden in Amsterdam afgekeurd worden sta je met lege handen aangezien je geen diploma krijgt waar je wat mee kan in de burgermaatschappij. Beter ga je logistiek ofzo doen. Dan heb je in ieder geval je logistieke diploma en als je tijdens de keuring cluster 4 haalt kun je altijd nog solliciteren bij Luchtmobiel, win-win I guess
 
Back
Naar boven