AndroidHealthClinic

Armyboy - Started from the bottom (still there) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Armyboy

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 okt 2013
Berichten
1.450
Waardering
919
Lengte
2m02
In navolging van mijn vroegere log (https://forum.bodybuilding.nl/topics/armyboys-log.358347/) Bij deze een nieuwe..

Korte samenvatting:

Ben begonnen met trainen eind 2013 met een startgewicht van zo'n 75kg op 2 meter. Je kunt je voorstellen dat het geen fraai gezicht was. Was best wel onzeker over mijn appearance dus besloot ik, gemotiveerd als ik was wat gym apparatuur aan te schaffen op fitness-seller. Van een echte homegym kun je niet spreken, het was vrij basic met een squat rek, barbell met 120kg aan gewicht een EZ-bar en een verstelbaar bankje.
Ik at destijds zo'n 3500 kcal per dag. De maaltijden bestonden voornamelijk uit kip met rijst, heel veel eieren en broodjes met pindakaas. Iedere morgen ontbeet ik met een vreselijk ranzige eigen gemaakte shake, ik mixte alles met een beetje fatsoenlijke voedingswaarden. dit ranzige drankje was goed voor zo'n 1000 tot 1200 kcal.
Binnen 6 maanden trainen zat ik op +20kg (95/96kg met een vp van zo'n 15% gok ik). Dit gaf mijn zelfvertrouwen een gigantische boost natuurlijk, hier had ik de maanden daarna best wel profijt van op o.a. Tinder, maar dat terzijde :p

September 2014 begon ik bij defensie. De eerste 4 maanden stonden in het teken van de opleiding, dit houdt in: heel veel cardio.. Ik startte met een gewicht van net iets boven de 100kg, na 4 maanden was hier nog zo'n 90kg van over, shredded (en ecto) AF. Een goeie basis om mee verder te bouwen.

Ondertussen had ik SkyBlazer leren kennen via DBB, we trainden in dezelfde gym en besloten samen vaker te gaan trainen. Gewichten en lichaamsgewicht gingen gestaag omhoog. Naast Skyblazer ook Portonia1 weer opnieuw leren kennen (we zaten vroegahh bij elkaar in de klas). Hier kwamen we elkaar toevallig tegen. Veel samen getraind, we zaten beide rond dezelfde (kracht)stats.. Dat is nu wel anders :p

We zitten inmiddels in 2016. Als ik myfitnesspall raadpleeg woog ik op 28 juli 106kg. Ondertussen ben ik al lang niet meer zo dedicated aan het trainen als de eerste 2 jaar. Trainde wel 3/4x per week maar ik was vooral zoekende naar trainingsschema's die me gemotiveerd hielden. Qua voeding was het ook niet je van het. Kenmerkend aan deze periode waren de behoorlijke motivatieschommelingen en bekende blessures aan m'n rug.

Vanaf hier zit er een gat in het bijhouden van de voortgang op myfitnesspall. Ergens in 2017 had ik een motivatiepiek en woog ik 111kg. Echter kon ik dit gewicht niet heel lang vasthouden, mede voor een scooter ongeluk waarbij m'n rechter knie aardig in de kreukels lag heb ik zeker een half jaar geen benen kunnen trainen.

Sinds ergens september 2018 veel schouderklachten.. Rotator cuff, shoulder impingement en geïrriteerde bicepspees. Nu ik eraan terug denk liep ik al veel langer met deze problemen rond maar was het niet overheersend. Nu in 2020 pluk in nog steeds de vruchten van het verwaarlozen van deze blessures.
Vanaf september 2018 tot januari 2019 amper getraind. Vanaf toen alles rustig opgepakt maar mijn schouder bleef kraken/knarsen en irriteren. Op youtube veel schouder oefeningen die het herstel zouden moeten bevorderen opgezocht, ging op zich redelijk maar helemaal er vanaf zijn kwam ik niet. Ik was ook te eigenwijs om niet naar de fysio te gaan, want ''het zou wel goed komen''. Uiteindelijk een paar maanden later toch een afspraak gemaakt. Bleek heel veel spierknopen te hebben en na een aantal behandelingen dry-neelding voelde m'n schouders alweer een stuk soepeler aan. Daarna ook een aantal behandeling shockwave therapie gehad om mijn pezen te laten herstellen. Nu anno 2020 ben ik nog steeds niet van m'n problemen af maar kan ik wel enigszins weer trainen, hetzij om de problemen heen.
Zo'n beetje alles wat je verkeerd kan doen heb ik wel gedaan. Door schande wijs geworden..
Vroeger wilde ik zoveel mogelijk reps met een zo zwaar mogelijk gewicht liften, uitvoering was hier ondergeschikt aan. Tegenwoordig boeit het me niet meer hoeveel kilogram ik van de grond til of van mijn borst druk. (ik heb overigens ook weinig te willen want m'n lichaam werkt niet mee) Vind het veel belangrijker dat pijnvrij door het leven kan en niet hijgend en puffend als een ouwe opa uit m'n stoel hoef te komen door rugklachten.

Ben sinds september 2019 aan het cutten. Vetpercentage was aardig opgelopen en helaas ook wel wat spier verloren, mja..
Inmiddels ben ik 12kg kwijt (van 105kg naar 93kg). Was mentaal best wel zwaar. Door als een zombie door het leven gaan door kcal deficit. Ik was flat AF, weinig definitie door relatief hoog vp en voor het eerst sinds jaren weer <100kg.. Momenteel ben ik iets contenter met mijn fysiek, vrij hard en je ontdekt wat adertjes die je eerder nooit zag. Ik ga voor de 90kg. Bizar weinig voor mijn lengte natuurlijk maar ik wil een echt goeie basis hebben om op te bouwen en dan in de toekomst het vp bij houden en niet teveel op te laten lopen.

Doelen voor 2020: Weer helemaal functioneel en blessure vrij worden en vanaf eind februari weer rustig bouwen naar de 100kg (uiteindelijk wel wat meer of course..)
Doel voor dit log: Meer inzicht krijgen in m'n trainingen en voortgang. Daarnaast zou het ook wel fijn zijn als ik trouwe volgers krijg die me zo af en toe een hart onder de riem kunnen steken :D:heart: Ik heb geen vast schema.. Het blijft in de gym zoeken naar geschikte oefeningen die ik pijnvrij kan uitvoeren en dit verschilt ook wel per dag.

Warme groentjes:kiss:

F4CFCF13-FBA9-406E-83B5-1095B749D712.jpeg

CA6826E2-2184-4043-AC1C-66F27ABC96A2.jpeg


FE85C70A-4C71-4D7F-A0F1-E5582F803EC6.jpeg


8FDF0DE5-B8CA-436E-86FB-B02A642A4E1D.jpeg


0B66C9BD-EF9A-4F24-B52E-413778CD78D9.jpeg
 
Laatst bewerkt:
In. Veel succes. :thumbs:
 
Volg natuurlijk :D
 
Welkom terug! succes en in! :thumb:
 
Welkom terug!
 
Ik heb een aantal foto's bijgevoegd in de OP. Heb door de jaren heen eigenlijk weinig goede progressie foto's gemaakt, deze kon ik nog vinden op m'n telefoon.

Welkom terug!

Thanks Hill!
 
Mooie progressie!!!!
 
In! Succes
 
Ben in, vorige keren is het ook gelukt blijkbaar om die boost er terug in te krijgen, dus zal ditmaal ook wel lukken :).
 
In!

cest = wincest
 

Thanks! En welkom :D

Ben in, vorige keren is het ook gelukt blijkbaar om die boost er terug in te krijgen, dus zal ditmaal ook wel lukken :).

Aan de motivatie ligt het op dit moment niet, ben juist super gemotiveerd maar dit is ook direct m’n valkuil. Ik moet trainen met mijn verstand en niet laten leiden door emoties. Als ik een goeie dag heb wil ik graag het onderste uit de kan halen maar voor m’n herstel werkt dit juist averechts. Het is soms best lastig..

In!

cest = wincest

Gezwellig broeder!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Werk je bij de Landmacht als ik vragen mag?
 
Bij deze dan ook maar de eerste training.
Slecht weekend gehad qua voeding, heb totaal niet op m’n kcal gelet. Teveel junk gehad en een paar bacootjes..

Rug stond op de agenda

10 minuten crosstrainer warm-up

3x15 dumbell row tot 24kg
4x10 lat pulldown tot 60kg
3x15 machine row 60kg
3x12 cable pullovers met superset pushups
3 setjes curls

15 minuten buikspieren (planks, side planks en nog wat dingen waar ik de naam niet van weet)

30 minuten crosstrainer -400kcal.
 
Vanochtend benen gedaan
De legdays van de laatste jaren bestonden voornamelijk uit bro trainingen. Doordat ik vaak last van m’n onderrug kreeg (mede door slechte uitvoering op de squat)

Nu heb ik vorige week weer eens een barbell met schijven van de grond getrokken en het voelde eigenlijk best lekker, 120kg kon ik easy op reps doen. Dus nu toch maar weer besloten om de deadlift voorzichtig te gaan verwerken in m’n routine.

Warming up crosstrainer 10 min.

Trap bar deadlift
Paar setjes opwarmen
3x8x85kg (bar is 25kg schat ik)

Walking lunges
3x12x14 tot 16kg per hand (reps per been)

Adductor oefeningen met resistance band :bang::fire:

Leg extension
3x12x50 tot 60kg

Leg curl
3x12x50kg

15 min crosstrainer +- 175 kcal.

Joejoe
 
Back
Naar boven