AndroidHealthClinic

Arnolds Massa Bommen!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

van een bepaald bestanddeel in t ei-wit genaamd "avidine' krijg je toch ook haaruitval van? quote uit een artikel in S&F :

Er zijn mensen die denken dat ze met sprongen vooruit zullen gaan als ze alleen maar rauw eiwit eten.Het tegendeel is waar : rauw eiwit bevat de stof Avidine die zich bind met de B-vitamnine " biotine" . Daardoor word biotine onwerkzaam met als gevolg zwakte ,haaruitval, huidafwijkingen. In verhit (gekookt of gebakken) eiwit is avidine geneutraliseerd d.w.z onwerkzaam.

Ik vraag me af of degenen die 6 rauwe eieren in een shake stoppen wel verstandig bezig zijn ? nooit negatieve effecten ondervonden ?
 
iets te veel vet en koolhydraten naar mijn smaak.
 
Originally posted by Desi
van een bepaald bestanddeel in t ei-wit genaamd "avidine' krijg je toch ook haaruitval van? quote uit een artikel in S&F :

Er zijn mensen die denken dat ze met sprongen vooruit zullen gaan als ze alleen maar rauw eiwit eten.Het tegendeel is waar : rauw eiwit bevat de stof Avidine die zich bind met de B-vitamnine " biotine" . Daardoor word biotine onwerkzaam met als gevolg zwakte ,haaruitval, huidafwijkingen. In verhit (gekookt of gebakken) eiwit is avidine geneutraliseerd d.w.z onwerkzaam.

Ik vraag me af of degenen die 6 rauwe eieren in een shake stoppen wel verstandig bezig zijn ? nooit negatieve effecten ondervonden ?
nope
 
Toch een vage kerel he die Arnold

Aan de ene kant magere melk nemen en aan de andere kant er room bij doen?

Je verliest door de magere melk zo enorm wat vitaminen en mineralen en gooit er vervolgens vette verzadigde room bij om aan meer kcal te geraken.

Er zijn honderden manieren om een shake te maken op een meer gezonde en effectieve manier.
 
pff keb 1 keer een shake gemaakt met 2 hele rauwe eieren.
En ik ben nog nooit zo BEROERD geweest. Me maag was compleet overstuur en het leek of het huis bezaaid was met lijken (Die geur :P).
Voor mij NOOIT meer rauwe eieren :D
Het smaakte overigens super lekker.. Smaakte naar vanille room ijs, na een half uur verging ik van de kramp in me buik haha. :)
Suc6 met die shakes :P
 
Originally posted by admin
Toch een vage kerel he die Arnold

Aan de ene kant magere melk nemen en aan de andere kant er room bij doen?

Je verliest door de magere melk zo enorm wat vitaminen en mineralen en gooit er vervolgens vette verzadigde room bij om aan meer kcal te geraken.

Er zijn honderden manieren om een shake te maken op een meer gezonde en effectieve manier.

zeg 's hoe jij de grootste bulk shake zou maken die overigens relatief gezond is?
 
Originally posted by CQ_Demolisher


zeg 's hoe jij de grootste bulk shake zou maken die overigens relatief gezond is?
Mijn "massa bom" shake,

4 volledige eieren
1 liter halfvolle melk (mag vol indien het in dieet past)
1 schep (30g) J-tech CFM whey (vanille smaak)
1 eetlepel barleans flax oil
2 grote scheppen (100g) roomijs (banaan)
2 bananen (héél rijp en zonder de draadjes eraan)
Indien gewenst extra scheppen weightgainer J-tech


TOTAAL: 1427 kcal, 91 g eiwit, 132 g koolhydraten, 58.3 g vetten


MELK (halfvol):
----

Eiwit: 33 g
Koolhydraten: 48 g
Vetten: 13 g
Kcal: 460

EIEREN:
------

Eiwit: 28 g
Koolhydraten: 0 g
Vetten: 24 g
Kcal: 328

BARLEANS OLIE:
-------------

Eiwit: 0 g
Koolhydraten: 0 g
Vetten: 14 g
Kcal: 120

ROOMIJS:
-------

Eiwit: 4 g
Koolhydraten: 20 g
Vetten: 7 g
Kcal: 159

BANANEN:
-------

Eiwit: 2 g
Koolhydraten: 60 g
Vetten: 0 g
Kcal: 250

J-TECH CFM WHEY:
---------------

Eiwit: 24 g
Koolhydraten: 3.9 g
Vetten: 0.3 g
Kcal: 110


Je kan de shake verdelen over 2 porties (eigenlijk 2 volledige maaltijden) of als je echt wil bulken/in een kuur zit en een hoge behoefte hebt rustig opdrinken in 1 keer.
En als je meer kcal wilt (om 1 of andere gekke reden) dan kan je nog scheppen weightgainer gaan toevoegen (ik raad aan J-tech of Twinlab).
 
Wat is 'barleans flax oil' en waar kan je dit kopen? Is het vergelijkbaar met lijnzaad?
 
Originally posted by admin

Mijn "massa bom" shake,

4 volledige eieren
1 liter halfvolle melk (mag vol indien het in dieet past)
1 schep (30g) J-tech CFM whey (vanille smaak)
1 eetlepel barleans flax oil
2 grote scheppen (100g) roomijs (banaan)
2 bananen (héél rijp en zonder de draadjes eraan)
Indien gewenst extra scheppen weightgainer J-tech


TOTAAL: 1427 kcal, 91 g eiwit, 132 g koolhydraten, 58.3 g vetten


MELK (halfvol):
----

Eiwit: 33 g
Koolhydraten: 48 g
Vetten: 13 g
Kcal: 460

EIEREN:
------

Eiwit: 28 g
Koolhydraten: 0 g
Vetten: 24 g
Kcal: 328

BARLEANS OLIE:
-------------

Eiwit: 0 g
Koolhydraten: 0 g
Vetten: 14 g
Kcal: 120

ROOMIJS:
-------

Eiwit: 4 g
Koolhydraten: 20 g
Vetten: 7 g
Kcal: 159

BANANEN:
-------

Eiwit: 2 g
Koolhydraten: 60 g
Vetten: 0 g
Kcal: 250

J-TECH CFM WHEY:
---------------

Eiwit: 24 g
Koolhydraten: 3.9 g
Vetten: 0.3 g
Kcal: 110


Je kan de shake verdelen over 2 porties (eigenlijk 2 volledige maaltijden) of als je echt wil bulken/in een kuur zit en een hoge behoefte hebt rustig opdrinken in 1 keer.
En als je meer kcal wilt (om 1 of andere gekke reden) dan kan je nog scheppen weightgainer gaan toevoegen (ik raad aan J-tech of Twinlab).

Merken hoeven uiteraard niet per se J-Tech te zijn right?
Heb hier allemaal ''vage'' duitse merken rondliggen die overigens wel goed schijnen te zijn...

En 4 hele eieren, bedoel je rauw of gekookt?
 
Als ik lijnzaad overigens in mijn shake zou doen, zou ik het echt niet meer kunnen opdrinken zo smerig als dat is..
 
Heey ik heb lijnzaad op me stage. Maar is voor paarden . Lijnzaad olie is het. Hmmm ga het neme joh! Kreeg iknet zo groote (...) misschien :D!
 
Originally posted by squeezer
Wat is 'barleans flax oil' en waar kan je dit kopen? Is het vergelijkbaar met lijnzaad?
's Werelds beste lijnzaadolie!!

Te koop in de betere bio winkel of bij de shop van onze sponsor (banner bovenaan)
 
Originally posted by CQ_Demolisher


Merken hoeven uiteraard niet per se J-Tech te zijn right?
Heb hier allemaal ''vage'' duitse merken rondliggen die overigens wel goed schijnen te zijn...

En 4 hele eieren, bedoel je rauw of gekookt?
Ik heb dat merk genomen omdat het.

1. Een goede prijs/kwaliteit heeft
2. Ik dan een vast aantal kcal/eiwitten/vetten kan opgeven.
3. Velen hier op het forum deze kopen en er erg tevreden van zijn.

4 eieren rauw uiteraard. En eerst wassen en dan kijken of er geen enkel barstje in de schaal zit. Als je het zo doet dan ben je verzekerd dat de inhoud niet besmet is. En melk barst van de biotine dus daar zal je ook geen tekort hebben...
 
Originally posted by CQ_Demolisher
Als ik lijnzaad overigens in mijn shake zou doen, zou ik het echt niet meer kunnen opdrinken zo smerig als dat is..
Helemaal niet smerig, tenminste als het van goede kwaliteit is.
Je shake smaakt dan een beetje naar noten, erg lekker eigenlijk en heel gezond.
 
Originally posted by Ryu
Heey ik heb lijnzaad op me stage. Maar is voor paarden . Lijnzaad olie is het. Hmmm ga het neme joh! Kreeg iknet zo groote (...) misschien :D!
Ze geven het idd aan paarden oa om een glanzende vacht, betere prestaties, gezondheid etc.
 
lecithinegranulaat

In het recept van arnold staat dat lecithinegranulaat.
Ik zag in de supermarkt een zakje lecithinepoeder liggen op de reformafdeling. Van het merk zonnatura. Het bestaat idd voor de helf uit vet ofzo. Is dit geschikt? of is het wat anders........
 
t zijn goede vetten he. goed voor de stofwisseling en zonnatura is een gerenomeerd merk.niets mis mee dus
 
lecithine (granulaat) is deel verzadigd en deel onverzadigd. Het werd vooral gebruikt om een drank (shake) beter te laten binden en minder vettig te doen smaken. Eieren zitten er ook vol mee.
 
Ik vindt wel dat die shakes veel vet bevatten, bijna allemaal rond de 50 gr, dat is meer dan de totale hoeveelheid vet (verzadigd en onverzadigd) die ik iedere dag uit mn voeding haal.
Maar is die 50 gr allemaal verzadigd vet ?

rob
 
Back
Naar boven