Fitness Seller

Aromasin en SHBG/vrije test (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ViperGQ

Cool Novice
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
215
Waardering
10
Beste Cools en Galen

- Kamp nu al een paar jaren met lage testosterone (libidoklachten/moeheid)
- In verleden op eigen houtje 1.5 jaar TRT gedaan, gestopt vanwege bijwerkingen (heftige moodswings/gyno/paniekaanvallen).
- Bij dr de Ronde geweest, bloedtesten lieten allemaal waardes zien rond de 10-14 nmol (laag voor 25 jarige, maar wel binnen de range)
- Laatste bloedtest paar maanden terug na 2 jaar clean liet 11nmol zien (vreemde schaal maar liep van 2-30) en vrije test aan de lage kant, SHBG bovengemiddeld, estro ietsje bovengmiddeld
- Cabergoline geprobeerd, werkte goed voor libido maar veel vervelende bijwerkingen

Mijn vraag:
Sinds 3 weken gebruik ik een microdosering Aromasin (1.25mg 2x per week) omdat mijn vriendin is gaan klagen vanwege gebrek aan intimiteit (eens in de week of anderhalve week seks, masturbeer eens per week, dit terwijl we beiden student zijn en part time werken). Ik merkte direct na een week al ontzettende verbetering. Slaap is verbeterd, fris wakker worden, meer energie en als klapper op de vuurpijl voel ik me opgewonden genoeg om elke 2-3 dagen seks te hebben, kwaliteit van erectie en vrijen is gigantisch verbeterd. Ben hier erg blij mee...eigenlijk wil ik niet meer terug naar hoe het was. Mijn vriendin is hier ook ontzettend blij mee. Ik zal binnenkort een bloedtest laten doen bij de huisarts naar mijn warden.

Wat zijn echter de consequenties hiervan? Gooi ik op den duur mijn eigen toch al schamele systeem plat? Zullen mijn receptoren gesensitiseerd raken?
 
Laatst bewerkt:
Hoe zag je TRT er uit?
 
Van alles geprobeerd, injecteerde met test E
2 maanden op 125mg verdeeld over 2 shots per wek
2-3 maanden 100mg 1x per week
2 maanden op 100mg verdeeld over 2 shots per week
1 maand op 75mg verdeeld over 2 shots per week

Daarnaast nog met arimidex/aromasin geëxperimenteerd omdat ik gyno had. Mijn lichaam/brein trok gewoon die pieken en dalen in hormonen niet zo goed. Kon de klop erop gelijk zetten wanneer ik de moodswings/paniekaanvallen ging krijgen na het injecteren....Is gewoon niet voor mij, daarnaast vond ik de hele gedachte ergens zo afhankelijk van te zijn wat me zoveel ellende bezorgde niet relaxed. Met aromasin so far so good, mijn mood is goed/energie is goed/libido en erectie is goed. Ik voel me gewoon 'ok' zoals het hoort.
 
Aromasin kan je gewoon blijven gebruiken. Stimuleert je systeem juist door omzetting naar oestrogeen te verminderen en hierdoor je testosteronproductie.
 
Galen of Big Cat weten jullie hier het fijne van? Lees op pubmed veel conflicterende dingen namelijk. Wordt ook gesuggereerd dat je lichaam op de lange duur de oestrogeen receptoren upreguleert
 
Ik neem het nu ook om mijn test op te krikken maar voel me er veel te goed op.
Of het werkt heel goed, of het is onderdrukkend.
Ben bang dat mijn testosteron/zaadonderzoeken straks weer negatief uitvallen.
 
Hoeveel gebruik je en hoelang al? Ik voel me er ook heel goed op, maar dat is meer omdat ik me niet meer zo ellendig voel.
Ik gebruik echt microdosisen, 1.25mg 2x per week.
 
http://www.ergogenics.org/antioestrogeen-exemestane-heeft-androgene-werking.html

Wat denk jij hierover dan Cools? En skydirk ?
Lijkt mij toch niet zo best dan zo eigenlijk...
Ik denk dat er een groot verschil is tussen een microdosis en een dosis die door BB'ers in de nakuur gebruikt wordt. Ik ken het middel niet goed en zou daar ook het één en ander over moeten opzoeken. Eén ding is toch al zeker en dat is dat hij er zich goed mee voelt. Nu nog wachten op de volgende bloedafname. Ik vraag mij wel af of hij misschien hetzelfde resultaat zou hebben met een lichte dosis clomid of arimidex.
Ik neem het nu ook om mijn test op te krikken maar voel me er veel te goed op.
Of het werkt heel goed, of het is onderdrukkend.
Ben bang dat mijn testosteron/zaadonderzoeken straks weer negatief uitvallen.
Alleszins niet testosterononderdrukkend maar opkrikkend vermits aromatase tegengewerkt wordt.

Galen, Bigcat en Cools zullen hier veel meer over weten.
 
skydirk
Dat is wat ik ga achterhalen met die bloedtesten. Ik kan namelijk niks vinden over de onderdrukking/stijging van test/oestrogeen per dosis behalve dan een aantal studies waarin een dosis van 25mg ed voor 50% onderdrukking van oestrogeen zorgt
 
skydirk
Dat is wat ik ga achterhalen met die bloedtesten. Ik kan namelijk niks vinden over de onderdrukking/stijging van test/oestrogeen per dosis behalve dan een aantal studies waarin een dosis van 25mg ed voor 50% onderdrukking van oestrogeen zorgt
Ik vraag mij wel af hoe dat je 1,25mg neemt. Snij je die pillen in 20 stukken of is het een vloeistof waar je heel weinig van neemt.
 
Mijn tabs zijn 10mg
Beetje pielwerk, maar lukt aardig
 
Een allosterische antagonist voor aromatase? Beetje zoals zink in het kwadraat? Kan je het niet met een vijzel & stamper vermalen. En dan met zo'n drugs weegschaaltje. Of gewoon op zich in tiene delen. Lijkt me handiger. Achja aan de andere kant. Je moet je dagen toch ergens mee vullen.
 
Cools Wat zou een geschikte dosering aromasin zijn voor iemand met een hoog estradiol? En voor hoe lang? En kan aromasin gebruikt worden in combinatie met clomid zonder een belemmering of botsing van de effecten die de twee leveren? Thanks!
 
2 posten hierboven ;)

Dank voor je reactie!
Ik heb het gelezen alsmede nog een paar onderzoeken waarin ze ex bodybuilders ook aromasin geven en dit totaal niet afraden.
Wat vindt jij ervan dat ze het op Ergogenics dan weer compleet afraden omdat het een androgene werking zou hebben?
Ze doen daar net alsof het hetzelfde is al boldenone.
 
Back
Naar boven