XXL Nutrition

Nieuws Arrestatieteams krijgen taser

Bezoekers in dit topic

Arno E

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
612
Waardering
0
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De arrestatieteams van de Nederlandse politie houden binnenkort een proef met stroomstootwapens, bekend onder de merknaam Taser. Dat heeft een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken bevestigd naar aanleiding van een bericht van RTV Rijnmond.

Amnesty International

Het wapen is niet onomstreden. Zo was er kritiek van mensenrechtenorganisatie Amnesty International. ''Daarom is er uitvoerig onderzoek gedaan en wordt nu eerst een proef gehouden'', zegt woordvoerder Jelle Egas van de Raad van Hoofdcommissarissen.

Minder letsel

Volgens hem levert een 'schot' met het stroomstootwapen minder letsel op dan een salvo van een beanbag of een hondenbeet. De proef met het wapen zal een jaar duren. In de VS toont de taser zich al uiterst effectief:
http://www.youtube.com/watch?v=MGvovdQC9TM

Een goede ontwikkeling denk ik. Sommige mensen hebben een beetje druk nodig om te gehoorzamen
 
Een goede ontwikkeling denk ik. Sommige mensen hebben een beetje druk nodig om te gehoorzamen

weet je hoeveel doden er al zijn gevallen in amerika dankzij tazers?
Je zult maar net wat aangeboren hart afwijkingen hebben en getazerd worden omdat je protesteert tegen je boete voor te hard rijden(ja dit komt nog wel)
 
weet je hoeveel doden er al zijn gevallen in amerika dankzij tazers?
Je zult maar net wat aangeboren hart afwijkingen hebben en getazerd worden omdat je protesteert tegen je boete voor te hard rijden(ja dit komt nog wel)

Moet je maar niet te hard rijden en een hartafwijking hebben.
 
weet je hoeveel doden er al zijn gevallen in amerika dankzij tazers?
Je zult maar net wat aangeboren hart afwijkingen hebben en getazerd worden omdat je protesteert tegen je boete voor te hard rijden(ja dit komt nog wel)

Gelukkig houden AT's zich hier ook mee bezig in Nederland :rolleyes:
 
Gelukkig houden AT's zich hier ook mee bezig in Nederland :rolleyes:

het moet ergens beginnen hè, eerst op "gevaarlijke criminelen" en na dat grote succes op de asociale automobilist.
Een zakdoek met chlorofoom lijkt mij handiger om iemand te kalmeren.
 
Moet je maar niet te hard rijden en een hartafwijking hebben.

:roflol:

OT: ja, kan mij voorstellen dat criminelen met een pacer dit niet leuk gaan vinden :p
 
het moet ergens beginnen hè, eerst op "gevaarlijke criminelen" en na dat grote succes op de asociale automobilist.
Een zakdoek met chlorofoom lijkt mij handiger om iemand te kalmeren.

Jij weet dus duidelijk niet waarover het gaat
 
het moet ergens beginnen hè, eerst op "gevaarlijke criminelen" en na dat grote succes op de asociale automobilist.
Een zakdoek met chlorofoom lijkt mij handiger om iemand te kalmeren.

Chloroform is veel gevaarlijker dan een Taser. Een te grote dosis is acuut dodelijk en een kleine dosis vergroot de kans op leverkanker.
Verder vergeet je dat choloform niet op afstand werkt tenzij de agent zichzelf, de crimineel en de rest van de woonwijk om zeep wil helpen.
 
Ik zeg:

Gelijk met live ammunition schieten.
 
Goed idee, zou niet weten waarom het een slecht idee is? Blijf weg van de criminaliteit en je wordt er noiit mee geconfronteerd.

Het wordt tijd dat men terug harder gaat ingrijpen tegen criminelen.
 
vind dit ze dit dan ook alleen bij zware criminelen mogen gebruiken, als het bv over moord gaat, en niet om ff iemand die dronken reed te kunnen pakken
effectief is het wel
 
Eerst hoor je iedereen over een te softe aanpak van het Nederlandse blauw op straat, en nu hoor je overal dat het te overdreven is om een taser te gebruiken. Het is ook nooit goed.....
 
Een goede ontwikkeling denk ik. Sommige mensen hebben een beetje druk nodig om te gehoorzamen
omg check die retards op dat filmpje man, denk dat het echt niet nodig is om constant dat ding aan te hebben als iemand al op de grond ligt.

denk dat onze at's wel professioneel genoeg zijn om dit te gebruiken, vind dat dan ook prima. maar zie liever niet dat elke retarded politieagent met zo'n ding rondloopt, want dan krijg je van die shit zoals op dat filmpje.
 
ziet er toch pijnlijk uit !
 
weet je hoeveel doden er al zijn gevallen in amerika dankzij tazers?
Je zult maar net wat aangeboren hart afwijkingen hebben en getazerd worden omdat je protesteert tegen je boete voor te hard rijden(ja dit komt nog wel)

Natuurlijke selectie is dus weer terug! Yesssssss!
 
ik heb op national geographic gezien dat ze zo tests aan het doen waren of het iets aan je hart deed en het bleek van niet hartslag bleef gewoon doorgaan zonder verhoging ofzo
 
Moet je maar niet te hard rijden en een hartafwijking hebben.

Mensen met een hartafwijking kunnen er toch niets aan doen, dus vind ik het een beetje kinderachtig om dan te zeggen dat ze zomaar mogen sterven omwille van hun hartafwijking.
 
ik heb op national geographic gezien dat ze zo tests aan het doen waren of het iets aan je hart deed en het bleek van niet hartslag bleef gewoon doorgaan zonder verhoging ofzo
???

Je hartslag schiet omhoog en gaat richting z'n maximum aantal hartslagen per minuut na zo'n stoot. Ik heb echt geen idee waar je die onzin vandaan hebt. Die shit is levensgevaarlijk voor mensen met een hartafwijking. Beanbag of een hondenbeet lijkt me beter i.v.m. kleinere kans op doden. Beanbag kan interne bloedingen veroorzaken maar dat is minder dodelijk dan een hartstilstand en een hondenbeet is vooral pijnlijk.. niet dodelijk.
 
Back
Naar boven