AndroidHealthClinic

artikel over dat bodybuilding gezond is voor ouders van jonge bodybuilders.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lijkt me lauw om ouders te hebben die bodybuilden.
Die weten ook gelijk waarvoor je het doet.
 
December 2002...
 
het is idd gezond, ik ben nu goed 3 maanden bezig, en voel me toch al 10j jonger,zelfs mijn dokter zegt dat naturel bedybuilden voor een veertiger zeker gezond is, is gewoon een vorm van fitnessen, en zeg nu zelf, de hele dag rijst, kipfilet en brinta eten, is toch gezonder dan iemand die voor de tv 5 zakken chips eet.
Wij eten natuurlijk veel, maar het is gezonde voeding.
Ik ben blij dat ik er nu eindelijk toch nog mee begonnen ben.
Maar ik kan goed begrijpen dat jullie ouders er sceptisch tegenover staan, ik denk dat ze vooral schrik hebben van het resultaat, dat ze het een beetje vervelend vinden dat hun zoon er anders uitziet dan andere jongens van zijn leeftijd.
Ik ondervind dat hier ook, ben altijd graatmager geweest, nu nog begonenn op 42j, mijn vrouw, ouders, schoonouders zeggen het ook : je gaat toch geen zo'n brede kleerkast worden?"
Bodybuilding zou meer op een positieve manier in de media moeten komen.
Dat het evengoed gepromoot wordt als een andere sport
 
ik denk ook dat het een beetje komt door het hedendaagse mode-en ideaalbeeld voor jongens, dat er idd veel mensen, en bv ouders niet graag een body-buildiersfiguur zien, 20j geleden was dat anders, toen kekekn er velen op naar jonge body-builders.
Het huidige mode-beeld wordt vooal geregeerd door de gay-wereld, en daar heerst de anorexia-look, vandaar dat jonge bodybuilders dan de stempel krijgen van macho, macho zijn is psychisch, heeft niks te maken met de breedte van je lichaam, vind ik
 
Wil je bodybuilding op een goede manier beoefenen met bevredigende resultaten dan zul je moeten leven als een topsporter.

En leven als een topsporter is niet gezond, 't is niet voor niets dat een topsporter maar een beperkt aantal jaren leeft als een topsporter.
 
De laatste tijd hoor ik veel dat ouders commentaar hebben op het vele trainen van de kinderen..

Aantal opmerken die ze hier over maken :

1 zoveel eten is ongezond.
Te weinig eten is nog ongezonder
2 je verminkt je lichaam ermee.
Je krijgt een mooi,gespierd/atletisch lichaam
3 je bent gewoon een stomme macho
Lol, al die rare ectos met hun strakke shirtjes die niet eens trainen dat zijn machos.
4 die spieren heb je nix aan ga je maar meer op school concentreren
Je hebt er wat aan als je meisjes gaat versieren, en je voelt je lekkerder in je vel.
5 meisjes vinden het niet mooi
Meisjes vinden het wel mooi, zolang het geen ronie coleman fysiek is maar dat krijg jij toch niet.
etc

Nu vraag ik of er iemand is hier die er genoeg kennis van heeft..

om een soort artikel te schrijven, wat min of meer een boekje is voor ouders van jonge bodybuilders..

Zoiets?
 
Wil je bodybuilding op een goede manier beoefenen met bevredigende resultaten dan zul je moeten leven als een topsporter.

En leven als een topsporter is niet gezond, 't is niet voor niets dat een topsporter maar een beperkt aantal jaren leeft als een topsporter.

Wanneer vind jij dat je een topsporter bent?
 
4 die spieren heb je nix aan ga je maar meer op school concentreren

Op die 2 BB-ers na die amper in staat zijn in Nederland in hun levensonderhoud te voorzien met hun sport is kun je inderdaad beter je best op school doen wil je iets bereiken. Overigens hoeft het een niet ten koste te gaan van het ander... we hebben het over een uurtje trainen per dag, zeg 4 dagen in de week... dat moet kunnen lijkt me.
 
Als je ouders over BB beginnen zeuren, vraag ze dan gewoon geld om wat drugs te gaan kopen, zodat je wat in de plaats te doen hebt. Eens zien of ze dan van gedachten veranderen of niet...
 
Wil je bodybuilding op een goede manier beoefenen met bevredigende resultaten dan zul je moeten leven als een topsporter.

En leven als een topsporter is niet gezond, 't is niet voor niets dat een topsporter maar een beperkt aantal jaren leeft als een topsporter.

idd, je zal enkel een goed gebouwd lijf opbouwen met juiste voeding, veel rust en hard trainen, maar of je je daarvoor als een beroepsatleet zal moeten gaan gedragen..
 
Tenzij het uit de mond van een dokter zou komen...dan zouden ze het misschien geloven en serieus nemen. Jammer genoeg zijn heel weinig dokters het eens met stellingen van BB. om nog maar te zwijgen over diëtisten.

Idd. ik had een tijd geleden een gratis gezondheidschek,
Die dieetist viel van der stoel toen ik zij dat ik 220 gram proteïne elke dag at.
Ze zij dat 105 voor mij genoeg was:rolleyes: (toen 80 kilo ofzow)
Dusz ik zou maar neit naar ze luisteren;):D
 
dan heb ik wel een heel toffe dokter, hij zegt dat natural builden juist wel gezond is, nu ja , hij sprak nu in dit geval over een veertiger, maar zal voor jonge gasten net hetzelfde zijn, ik sprak hem ook over mijn voeding, hij zegt dat zolang je je niet volpropt met suiker en vet, 500kcal uit gezonde voeding geen kwaad kunnen, evenals iets teveel eiwitten, dat je lichaam toch maar opneemt wat het nodig heeft, en dat de rest verwijderd wordt
 
sorry, ik bedoel natuurlijk 5000kcal per dag
 
Back
Naar boven