XXL Nutrition

Artikelen over het ontstaan en oplossen van katers

Bezoekers in dit topic

Laatst bewerkt:
Ik zal UNICEF bellen dat jij de ORS - die echt een doorbraak zijn/waren voor problemen met vocht vasthouden - hebt verbeterd.

Waar gaat dit over? Dat spul is EXACT wat werkt om vocht in je lichaam te houden als je teveel afscheidt. Je kan het zeker zelf maken, maar de formule is vrijwel ideaal zo.

Waar staat de R voor in ORS? ;)
 
Als je het na het stappen drinkt, heb je het vocht al uitgepist.



Probeer het nou maar :) Voor vijf euro heb je tien zakjes. Vijftig cent heb je toch wel over om je kater aanzienlijk draaglijker te maken? Zoniet, ook prima. Your loss.

Ik heb al jaren geen kater meer, ik drink met mate.
 
Waar staat de R voor in ORS? ;)
Nogmaals, leuk dat je een woordspel wilt spelen. Probleem is niemand heeft er iets aan.

- Werkt ORS heel goed als je het van tevoren neemt voor je gaat drinken? Ja 100%
- Helpt het met een kater? - Ja 100%
- Is dat uit te leggen? - Ja, aan mensen met een IQ boven de 70 die ouder zijn dan 3 jaar
- Heeft het zin om daarover in discussie te gaan? - Nee, wss heeft de persoon die in dit geval erover wil discussiëren er geen enkele ervaring mee
- Is er ondertussen inhoudelijk iets besproken? - Nee eigenlijk niet, iemand wil een soort "discussie" winnen die er niet is
- Wat nu? - Niks
 
Jij begint over Unicef inlichten, niet ik.
 
Maar je wilt discussieren?

Heeft het (voor overmatige alcoholconsumptie) inmenen van 1 zakje ORS icm met de voorgeschreven hoeveelheid water een hogere anti-kater werking dan een gelijke hoeveelheid water zonder ORS. Verondersteld dat de persoon in kwestie gedurende dag “normaal” gegeten en gedronken heeft.
Mijn standpunt in deze discussie is dat dat niet zo is. Eventueel anekdotisch bewijs is toe te schrijven aan het placebo effect.
 
Maar je wilt discussieren?
Nee het is me - zoals ik nu al 2 keer heb aangegeven - wel duidelijk dat dit geen enkele zin heeft, aangezien we nu al tig posts verder zijn en in herhaling vallen.
 
Sodium en Glucose.
Maar alcoholmetabolisme gaat voor op glycose. Vaak. Wordt er tijdens het drinken van alcohol ook suikers gedronken, mix drankjes etc. Daardoor een verhoogde bloedglucose. Hoe werkt het nemen van extra glucose preventief? Ik denk dat voornamelijk het adh enzym de limiterende factor is.
 
Maar alcoholmetabolisme gaat voor op glycose. Vaak. Wordt er tijdens het drinken van alcohol ook suikers gedronken, mix drankjes etc. Daardoor een verhoogde bloedglucose. Hoe werkt het nemen van extra glucose preventief? Ik denk dat voornamelijk het adh enzym de limiterende factor is.

Geen idee, het was ook niet mijn idee om dit te nemen voor het drinken.
 
Doe nou maar wel. Het werkt :)
 
72612045-cats-mating-the-natural-behavior-of-the-animals.jpg
 
Maar alcoholmetabolisme gaat voor op glycose. Vaak. Wordt er tijdens het drinken van alcohol ook suikers gedronken, mix drankjes etc. Daardoor een verhoogde bloedglucose. Hoe werkt het nemen van extra glucose preventief? Ik denk dat voornamelijk het adh enzym de limiterende factor is.
Die systemen werken niet in isolement na elkaar. Het is eventueel wel nuttig - puur voor je gevoel - om wat glucose te nemen als je wakker wordt, maar das een druppel op een gloeiende plaat.

- Aceetaldehyde
- De kwaliteit van je slaap
- Ontstekingsreacties
- Dehydratatie

Waarbij aceetaldehyde in mijn ervaring het meest prominent aanwezig is en het meeste scheelt als je het kan verhelpen.
 
Laatst bewerkt:
Die systemen werken niet in isolement na elkaar. Het is eventueel wel nuttig - puur voor je gevoel - om wat glucose te nemen als je wakker wordt, maar das een druppel op een gloeiende plaat.

- Aceetaldehyde
- De kwaliteit van je slaap
- Ontstekingsreacties
- Dehydratatie

Waarbij aceetaldehyde in mijn ervaring het meest prominent aanwezig is en het meeste scheelt als je het kan verhelpen.
Ik meen mij te herinneren dat lecithine, acetylcholine ook zou helpen.
 
Back
Naar boven