Fitness Seller

Belangrijk Nieuws Artsen die met steroïdengebruikers werken en andere harm reduction info (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mainline

Cool Novice
Lid geworden
17 jul 2018
Berichten
115
Waardering
206
Mainline heeft harm reduction informatie opgesteld voor personen die anabole steroïden en/of andere prestatiebevorderende middelen gebruiken. Onder meer een overzicht van artsen en hulpverleners die ervaring, dan wel affiniteit, hebben met het werken met deze doelgroep is opgesteld. Wij hopen dit overzicht in de toekomst verder uit te breiden.

Verder worden topics besproken als bloedonderzoek, de kwaliteit van anabolen op de zwarte markt, als ook psychosociale en seksuele klachten door anabolicagebruik.

Mainline – Harm Reduction bij Gebruik van AAS en Andere Prestatiebevorderaars

Suggesties voor aanvullingen van de inhoud zijn welkom. Ook op- en aanmerkingen horen wij graag.

N.B. Om de zorgverlening en informatievoorziening te verbeteren aan personen die anabole steroïden en/of andere prestatiebevorderaars gebruiken start Mainline binnenkort met een survey onder de doelgroep (meer info volgt komende week).
 
Ziet er zeer goed en compleet uit, complimenten :thumbs:
 
Bedankt. Wij hopen dat het van nut is. In de toekomst willen wij de informatie verder uitbreiden, en dan met name met (harm reduction) content die elders niet of beperkt te vinden is zoals, eerder genoemd, artsen en hulpverleners waar AAS-gebruikers terecht kunnen.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ik lees dat de klachten worden gerapporteerd aan de zorgverzekeraar en dat daar eventueel uit af te leiden valt of iemand AAS gebruikt. Wat mag een zorgverzekeraar doen met die informatie?
 
Ik lees dat de klachten worden gerapporteerd aan de zorgverzekeraar en dat daar eventueel uit af te leiden valt of iemand AAS gebruikt. Wat mag een zorgverzekeraar doen met die informatie?

In principe niets.. De vraag is of dat ook echt zo werkt. Feitelijk gebeurd er ook niets bij alcohol en of drugsgebruikers die medische klachten ondervinden.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Wat Punjab zegt is correct. Daarnaast is het zo dat in de eerstelijns zorgregistratie gewerkt wordt met zogenaamde ICPC-codes om klachten van een label te voorzien. De code van "Geneesmiddelenmisbruik" is bijvoorbeeld P18, en de code van "Geneesmiddelbijwerking" is A85. Er bestaat geen specifieke code voor AAS- of dopinggebruik; meestal is het gebruik van dergelijke middelen dus niet direct af te leiden.
 
In principe niets.. De vraag is of dat ook echt zo werkt. Feitelijk gebeurd er ook niets bij alcohol en of drugsgebruikers die medische klachten ondervinden.

Dit is wel iets waar je als 'consument' voorzichtig mee moet zijn. Informatie waar nu niks mee gedaan wordt, wordt in de toekomst wellicht tegen je gebruikt. Just saying.

Ik vind het verder natuurlijk wel een goed initiatief.

Mainline bedankt voor de toelichting.
 
Dit is wel iets waar je als 'consument' voorzichtig mee moet zijn. Informatie waar nu niks mee gedaan wordt, wordt in de toekomst wellicht tegen je gebruikt. Just saying.

Ik vind het verder natuurlijk wel een goed initiatief.

Mainline bedankt voor de toelichting.

Het lijkt mij niet dat ze dat tegen je gebruiken in de zin van dat als je dan iets van een hartoperatie nodig hebt dat je die zelf moet betalen.
Anders was dat voor rokers allang zo geweest toch?
 
Vooralsnog niet. Maar ik sluit niet uit dat rokers of andere risicogroepen in de toekomst meer premie moeten betalen.
 
Of een hogere levensverzekering bij hypotheek koopwoning bijvoorbeeld
 
Ben benieuwd of er dan ook staffels komen;

- Erfelijkheid ziekten
- Roken
- Alcohol
- Drugs
- AAS
- Gevaarlijke sporten

etc.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Ben benieuwd of er dan ook staffels komen;

- Erfelijkheid ziekten
- Roken
- Alcohol
- Drugs
- AAS
- Gevaarlijke sporten

etc.
Overgewicht richting obesitas :p
 
Ja en wie bepaalt dan de richtlijnen? Krijgen we allemaal een gratis Dexa scan elk jaar dan? :D
In Japan bijvoorbeeld wordt je jaarlijks gecheckt, jazeker. Nu is dat wel een extreem voorbeeld, maar let's face it, er zijn erg veel dikke mensen die bij hun zorgverzekeraar aan komen kloppen.
 
In Japan bijvoorbeeld wordt je jaarlijks gecheckt, jazeker. Nu is dat wel een extreem voorbeeld, maar let's face it, er zijn erg veel dikke mensen die bij hun zorgverzekeraar aan komen kloppen.

Klopt en probleem gebruikers van eender welk middel. Ik vind het niet erg om daar aan mee te betalen overigens, aangezien ik verwacht met mijn levensstijl ook nog wel behoorlijke graaien zal gaan doen in die potjes :D
 
  • Like
Waarderingen: Obee
Ter afsluiting van het 2-jarige internationale DELTS-project waar Mainline aan deelnam, werd in Helsinki een conferentie georganiseerd waarin het gebruik van Performance and Image Enhancing Drugs (PIEDs) centraal stond. De individuele presentaties (met pdf's van de bijbehorende slides) zijn terug te zien op de DELTS-projectwebsite. Onder meer internist-endocrinoloog Pim de Ronde (de man achter de "Anabolenpoli") besprak de (nog te publiceren) resultaten van de HAARLEM-studie. Deze waren zeer opmerkelijk!
 
Kunnen we geen sticky maken van dit topic? Lijkt me wel een goede toevoeging
 
Ja en wie bepaalt dan de richtlijnen? Krijgen we allemaal een gratis Dexa scan elk jaar dan? :D
En waar trek je de grens? Hoe controleer je dit? Alles wat je in de supermarkt koopt wordt geregistreerd en als je teveel ongezonde dingen koopt gaat je eigen risico omhoog?
 
Ben benieuwd of er dan ook staffels komen;

- Erfelijkheid ziekten
- Roken
- Alcohol
- Drugs
- AAS
- Gevaarlijke sporten

etc.

M.b.t. roken lees en hoor je zoiets al vaker.
 
Ter afsluiting van het 2-jarige internationale DELTS-project waar Mainline aan deelnam, werd in Helsinki een conferentie georganiseerd waarin het gebruik van Performance and Image Enhancing Drugs (PIEDs) centraal stond. De individuele presentaties (met pdf's van de bijbehorende slides) zijn terug te zien op de DELTS-projectwebsite. Onder meer internist-endocrinoloog Pim de Ronde (de man achter de "Anabolenpoli") besprak de (nog te publiceren) resultaten van de HAARLEM-studie. Deze waren zeer opmerkelijk!
Bedankt voor de link! Goede presentatie van Pim de Ronde.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven