XXL Nutrition

Ashwagandha?

Bezoekers in dit topic

zesentachtig

Cool Novice
Lid geworden
7 jul 2021
Berichten
108
Waardering
12
Lengte
1m98
Massa
101kg
Vetpercentage
13%
Ashwagandha? Mensen met ervaring met dit middel?. Heb het zelf gestacked met beta-ecdysterone en wel wat gains gepakt (4kg 2 maanden 1kg vet 3 spier). Vraag me af of mensen op alleen ashwagandha merkbare resultaten hebben gepakt.
 
Ashwagandha zal op zichzelf niet zorgen voor spiergroei. Kan wel helpen ter ontspanning en/of betere nachtrust -> beter herstel -> betere performance -> meer spiergroei.

Althans, dan is mijn theorie.
 
Ashwagandha zal op zichzelf niet zorgen voor spiergroei. Kan wel helpen ter ontspanning en/of betere nachtrust -> beter herstel -> betere performance -> meer spiergroei.

Althans, dan is mijn theorie.
Dat dacht ik dus ook maar je blijft lezen over zogenaamde “testosteron vehogende” effecten. Vandaar mn vraag over gains. Ben wel eens met je, hielp wel wat bij ontspannen maar nooit helemaal zelfstandig (zonder blowtje/phenibut/benzodiazepines)
 
Helpt met t lager houden van cortisol, wat katabool werkt. Dus uiteindelijk meer rust en dus inderdaad beter herstel etc etc
 
Ik vond het wel fijn in periodes met veel stress, had wel het gevoel dat het wat hielp met slaap en tot rust komen
 
Ik slik nu 2 maanden al volop ashwagwanda hoe je het ook schrijft, Merk helaas geen verschil. 1 pilletje per dag. Maarja kan ook aan mij liggen want ik heb geen rust door de pre-workouts. Ik blijf het wel gewoon doorslikken, het zal vast wel goed zijn voor iets.
 
Ik las dat er wel een groot verschil zat in de kwaliteit, ik had die van Himalaya, was niet duur en schijnt goed te zijn
 
deed voor mij niks. ik kan beter gewoon een jointje roken direct stress verlagend :D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laatst Ashwaganda toegevoegd voor het slapen en voor mij hielp het enorm met beter slapen. Ik pak zelf 2x300mg Ashwaganda KSM-66.
 
Na 3 weken Ashwaganda slikken er toch maar mee gestopt, 2,5 week geleden kreeg ik lichte hoofdpijn die iedere dag steeds erger werd. Totdat het van 's morgens vroeg tot 's avonds voor het naar bed gaan Ibuprofen slikken was om de dag een beetje door te komen. Eerst mijn caffeine consumptie verlaagt naar 0 om te kijken of dat het probleem was, dat was het helaas/gelukkig niet.

Toen eens goed na gaan denken waar de hoofdpijn begonnen was. Opeens viel het kwartje: 3 dagen na de Ashwaganda invoeren begon dat!
Nu 3 dagen Ashwaganda vrij en heb al 2 dagen geen Ibuprofen meer op en al mijn hoofdpijn is weg.

Ik beweer zeker niet dat Ashwaganda een slecht middel is of wat dan ook, ik weet alleen 1 ding zeker: ik kan niet tegen iets in die capsules van Body & Fit of niet tegen Ashwaganda.
Hetzelfde gebeurde bij mij een aantal jaar geleden ook bij 5-HTP, de eerste paar dagen sliep ik als een roos maar na 1 week dat spul slikken kon ik helemaal niet meer slapen 's nachts.
 
Na 3 weken Ashwaganda slikken er toch maar mee gestopt, 2,5 week geleden kreeg ik lichte hoofdpijn die iedere dag steeds erger werd. Totdat het van 's morgens vroeg tot 's avonds voor het naar bed gaan Ibuprofen slikken was om de dag een beetje door te komen. Eerst mijn caffeine consumptie verlaagt naar 0 om te kijken of dat het probleem was, dat was het helaas/gelukkig niet.

Toen eens goed na gaan denken waar de hoofdpijn begonnen was. Opeens viel het kwartje: 3 dagen na de Ashwaganda invoeren begon dat!
Nu 3 dagen Ashwaganda vrij en heb al 2 dagen geen Ibuprofen meer op en al mijn hoofdpijn is weg.

Ik beweer zeker niet dat Ashwaganda een slecht middel is of wat dan ook, ik weet alleen 1 ding zeker: ik kan niet tegen iets in die capsules van Body & Fit of niet tegen Ashwaganda.
Hetzelfde gebeurde bij mij een aantal jaar geleden ook bij 5-HTP, de eerste paar dagen sliep ik als een roos maar na 1 week dat spul slikken kon ik helemaal niet meer slapen 's nachts.
Body&fit kan je beter volledig schrappen, als je budget sups wilt kopen kan je beter terecht bij Bodylab. (en vaak sales bij XXL ook). Bulkpowders,Myprotein zijn vaak duurder.
 
Body&fit kan je beter volledig schrappen, als je budget sups wilt kopen kan je beter terecht bij Bodylab. (en vaak sales bij XXL ook). Bulkpowders,Myprotein zijn vaak duurder.
Bedankt voor het advies, ik koop het meeste van mijn supplementen meestal ook bij XXL.
Wilde vooral graag de waarschuwing eventjes hier neer zetten; dat je zelfs "verkeerd" kunt gaan op de meest "onschuldige" supplementen.

Was zelf best verbaasd dat 2 van die capsules me zo'n ongelofelijk berg hoofdpijn gaven namelijk.
 
Na 3 weken Ashwaganda slikken er toch maar mee gestopt, 2,5 week geleden kreeg ik lichte hoofdpijn die iedere dag steeds erger werd. Totdat het van 's morgens vroeg tot 's avonds voor het naar bed gaan Ibuprofen slikken was om de dag een beetje door te komen. Eerst mijn caffeine consumptie verlaagt naar 0 om te kijken of dat het probleem was, dat was het helaas/gelukkig niet.

Toen eens goed na gaan denken waar de hoofdpijn begonnen was. Opeens viel het kwartje: 3 dagen na de Ashwaganda invoeren begon dat!
Nu 3 dagen Ashwaganda vrij en heb al 2 dagen geen Ibuprofen meer op en al mijn hoofdpijn is weg.

Ik beweer zeker niet dat Ashwaganda een slecht middel is of wat dan ook, ik weet alleen 1 ding zeker: ik kan niet tegen iets in die capsules van Body & Fit of niet tegen Ashwaganda.
Hetzelfde gebeurde bij mij een aantal jaar geleden ook bij 5-HTP, de eerste paar dagen sliep ik als een roos maar na 1 week dat spul slikken kon ik helemaal niet meer slapen 's nachts.
Als je wat zoekt op bijwerkingen van ashwaganada staat hoofdpijn/migraine er ook bij. Bij de hogere doseringen. Dus zou op zich kunnen.
 
Als je wat zoekt op bijwerkingen van ashwaganada staat hoofdpijn/migraine er ook bij. Bij de hogere doseringen. Dus zou op zich kunnen.
Ohh serieus? Ik had er al wel wat naar gegoogled maar hoofdpijn/migraine nergens gevonden. De bijwerkingen die ik voornamelijk tegen kwam was: misselijkheid, vermoeidheid, diarree & maagklachten.
 
Ohh serieus? Ik had er al wel wat naar gegoogled maar hoofdpijn/migraine nergens gevonden. De bijwerkingen die ik voornamelijk tegen kwam was: misselijkheid, vermoeidheid, diarree & maagklachten.
Welke dosering nam je van beide middelen?
 
Welke dosering nam je van beide middelen?
Ik nam Ashwaganda KSM-66 van Body & Fit, 2x300mg.
En qua 5-HTP pakte ik 1x50mg 5-HTP van (toen nog) De Tuinen.

Maar ik ben qua supplementen en dergelijke ook wel een raar geval... Een of andere vage genetische lever afwijking, iets met cytochromen (vooral CYP2D6), waardoor er sowieso veel medicatie/supplementen op mij rare uitwerkingen hebben. Bepaalde substanties breekt mijn lichaam bijvoorbeeld maar op 25% van de normale snelheid af, waardoor artsen me vroeger nogal vaak veel te hoge doseringen gaven aangezien de gangbare halfwaarde tijd niets zegt over hoe mijn lichaam er mee om zal gaan. Ik heb hier vooral vaak last van gehad met "echte" medicatie. Met voedingssupplementen, en vooral plantaardige, was ik dit nog nooit tegen gekomen. Behalve dus met 5-HTP en nu Ashwaganda.
 
Ik nam Ashwaganda KSM-66 van Body & Fit, 2x300mg.
En qua 5-HTP pakte ik 1x50mg 5-HTP van (toen nog) De Tuinen.

Maar ik ben qua supplementen en dergelijke ook wel een raar geval... Een of andere vage genetische lever afwijking, iets met cytochromen (vooral CYP2D6), waardoor er sowieso veel medicatie/supplementen op mij rare uitwerkingen hebben. Bepaalde substanties breekt mij lichaam bijvoorbeeld maar op 25% van de normale snelheid af, waardoor artsen me vroeger nogal vaak veel te hoge doseringen gaven aangezien de gangbare halfwaarde tijd niets zegt over hoe mijn lichaam er mee om zal gaan. Ik heb hier vooral vaak last van gehad met "echte" medicatie. Met voedingssupplementen, en vooral plantaardige, was ik dit nog nooit tegen gekomen.
Zijn geen noemenswaardige doseringen.

Even opgezocht en kwam hierop uit:
Klinische informatie
CYP2D6 is verantwoordelijk voor de omzetting van circa 25% geneesmiddelen, waaronder antidepressiva, antipsychotica, bètablokkers en pijnmedicatie.
5-10% van de Kaukasische bevolking heeft geen CYP2D6 activiteit (poor metabolizers, PMs). Dit is erfelijk bepaald, en wordt veroorzaakt door genetische polymorfismen in het CYP2D6 gen. Standaarddoseringen van geneesmiddelen kunnen dan resulteren in te hoge plasmaspiegels, met mogelijk toxiciteit. Wanneer CYP2D6 betrokken is bij de activering van een geneesmiddel (zoals codeïne, tramadol, tamoxifen) kunnen trage metaboliseerders juist een verminderde effectiviteit van therapie ervaren.
Weer wat geleerd vandaag. Wel vervelend... Nog lagere dosering proberen misschien?
 
Zijn geen noemenswaardige doseringen.

Even opgezocht en kwam hierop uit:

Weer wat geleerd vandaag. Wel vervelend... Nog lagere dosering proberen misschien?
Door de jaren heen met heel wat reguliere medicatie geprobeerd en keer op keer kwam ik met mijn arts toch tot de conclusie dat het beter was om te stoppen met het desbetreffende middel en een ander middel te proberen.

Vooral met een voedingssupplement wat ik vooral in wilde zetten voor mijn slaapkwaliteit loop ik liever niet het risico om mijn bloedserum veel te vol te laten lopen met zo'n supplement + ik ben eigenlijk van mezelf best wel een goede slaper dus ik vond mijn idee sowieso al een beetje questionable.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Ik nam Ashwaganda KSM-66 van Body & Fit, 2x300mg.
En qua 5-HTP pakte ik 1x50mg 5-HTP van (toen nog) De Tuinen.

Maar ik ben qua supplementen en dergelijke ook wel een raar geval... Een of andere vage genetische lever afwijking, iets met cytochromen (vooral CYP2D6), waardoor er sowieso veel medicatie/supplementen op mij rare uitwerkingen hebben. Bepaalde substanties breekt mijn lichaam bijvoorbeeld maar op 25% van de normale snelheid af, waardoor artsen me vroeger nogal vaak veel te hoge doseringen gaven aangezien de gangbare halfwaarde tijd niets zegt over hoe mijn lichaam er mee om zal gaan. Ik heb hier vooral vaak last van gehad met "echte" medicatie. Met voedingssupplementen, en vooral plantaardige, was ik dit nog nooit tegen gekomen. Behalve dus met 5-HTP en nu Ashwaganda.
Leuk stukje dit.hier zijn onderzoeken na gedaan .dit valt onder de Neanderthalers zoek maar eens op in Google.
 
Back
Naar boven