XXL Nutrition

Peiling Ask jwdoetookmee anything (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jwdoetookmee

Monstrous Giant
Elite Member
10 jaar lid
Foto Contest x2
Lid geworden
27 apr 2012
Berichten
11.291
Waardering
6.037
Lengte
1m80
Massa
100kg
Vetpercentage
6%
Dag allen,

ik ben een tijdje niet aanwezig geweest op het forum, maar ik schrijf nog steeds een hoop artikelen, onder andere voor XXL nutrition.
Daarnaast doe ik op mijn instagram regelmatig ask me anythings, ik merk dat daar veel belangstelling naar is.

Nu kreeg ik voorheen op het forum ook met regelmaat prive berichtjes of vragen in topics over uiteenlopende onderwerpen, dus als er voldoende belangstelling is wil ik hier ook zo'n lijntje open gooien.
Dus, mochten er dingen zijn waar je mijn mening / visie / input op wilt, go ahead.

Ask me anything!
Ik zal mn best doen de vragen die gesteld worden goed te beantwoorden
 
ga jij nog op vakantie dit jaar?
 
ga jij nog op vakantie dit jaar?
Nog geen plannen; heb komende maanden een hoooopppp te doen en einde zomer ook verhuizen

Lijkt me wel heerlijk om er nog eventjes ergens tussenuit te gaan
 
Als jij een voedingsschema opstelt, maak jij dan gebruik van de food satiety index (fullness factor)?
 
Hoe is jouw visie op een PSMF dag binnen een cut fase? Schrijf jij dit voor bij cliënten cq is jouw ervaring dat het van toegevoegde waarde is?
 
-
 
Laatst bewerkt:
Als jij een voedingsschema opstelt, maak jij dan gebruik van de food satiety index (fullness factor)?
Verzadiging speelt zowel bij bulken als cutten absoluut een grote rol, yes. Dus uiteraard hou ik hier rekening mee
 
Hoe is jouw visie op een PSMF dag binnen een cut fase? Schrijf jij dit voor bij cliënten cq is jouw ervaring dat het van toegevoegde waarde is?
Binnen een normale cutfase zeker niet, bij extreme doelen zelden.
Na de dag begin je niet op nul; je zal overcompensatie heel sterk moeten kunnen controleren
 
Vind je HGH veel meerwaarde hebben?
Of GH veel meerwaarde heeft is afhankelijk van je budget, source, doelen en verwachtingen ervan.

GH biedt in potentie interessante voordelen.

Echter, die vraag zal je voor jezelf moeten beantwoorden aan de hand van onder andere bovenstaande;
De subjectieve mening van anderen of mij verandert daarna weinig aan of het wel of niet meerwaarde heeft voor je.
 
Binnen een normale cutfase zeker niet, bij extreme doelen zelden.
Na de dag begin je niet op nul; je zal overcompensatie heel sterk moeten kunnen controleren

Zelf hanteer ik wel PSMF op rustdagen. Om een groter kcal budget over te hebben op trainingsdagen.

Wat is de reden dat jij het niet toepast?
 
Zelf hanteer ik wel PSMF op rustdagen. Om een groter kcal budget over te hebben op trainingsdagen.

Wat is de reden dat jij het niet toepast?

Een van de voornaamste redenen heb ik hierboven staan; daarnaast, zeker wanneer je zwaar traint, is er een sterk argument te maken dat je op rustdagen juist alle zeilen bij wil zetten voor herstel, JUIST tijdens een cutting phase
 
Een van de voornaamste redenen heb ik hierboven staan; daarnaast, zeker wanneer je zwaar traint, is er een sterk argument te maken dat je op rustdagen juist alle zeilen bij wil zetten voor herstel, JUIST tijdens een cutting phase
Nou is een psmf dag natuurlijk een uiterste, maar wat vind je dan van het argument om (zeker voor wat meer gevorderde sporters die met een hogere frequentie kunnen trainen, met een korter verhoogde eiwitsynthese) een groot deel van je kcal budget voor en vooral binnen let's say ~6 uur na je training te consumeren? Met als mogelijk resultaat dat je kcals op trainingsdagen dus hoger ligt dan rustdagen, maar niet zo extreem als psmf.
 
Intermittend fasting en dan een eetwindow van laten we zeggen 10 uur, of je kcal inname verdelen? Met eventueel in de ochtend weinig kcals eten maar wel wat eiwitten zodat je 's avonds meer kan eten en dus met een voller gevoel naar bed kan?
 
Intermittend fasting en dan een eetwindow van laten we zeggen 10 uur, of je kcal inname verdelen? Met eventueel in de ochtend weinig kcals eten maar wel wat eiwitten zodat je 's avonds meer kan eten en dus met een voller gevoel naar bed kan?

Deze methode hanteer ik zelf. Werkt prima. Of het uiteindelijk meerwaarde biedt; wie zal het zeggen?
 
Nou is een psmf dag natuurlijk een uiterste, maar wat vind je dan van het argument om (zeker voor wat meer gevorderde sporters die met een hogere frequentie kunnen trainen, met een korter verhoogde eiwitsynthese) een groot deel van je kcal budget voor en vooral binnen let's say ~6 uur na je training te consumeren? Met als mogelijk resultaat dat je kcals op trainingsdagen dus hoger ligt dan rustdagen, maar niet zo extreem als psmf.
Timing doet er zeker toe;
Of gevorderde sporters frequenter moeten trainen zou je een discussie over kunnen voeren, zeker als je ook in verschillende fases periodiseert.
Maar ik zou voedingsmiddelen absoluut inzetten wanneer behoefte t grootste is. Afhankelijk van je doelen kan dat bijvoorbeeld ook juist op rustdagen zijn
 
Back
Naar boven