AndroidHealthClinic

Stelling ASN bank of Rabobank? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Moraalridder

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
9.445
Waardering
2.767
Ik ben van plan om een deel van mijn geld te verplaatsen naar een andere bank. Ik zit momenteel bij de ING, en zit te twijfelen tussen de ASN en de Rabobank. Mijn overwegingen tot nu toe zijn:

Bij de Rabobank kan je cash storten, wat mij op dit moment goed uitkomt, bij de ASN kan dit niet. Bij de ASN is de rente op sparen 2,3% tov 1,8% bij de Rabobank. Bovendien hoef ik bij de ASN de komende twee jaar niets te betalen voor een betaalrekening tov +/- 12e per jaar bij de Rabobank+1% rente op mijn betaalrekening bij de ASN. Dat geld dat je betaalt en die rente op je betaalrekening zal misschien om twee tientjes per jaar gaan dus dat maakt me weinig uit.

Dus, wat zijn jullie ervaringen bij deze banken?
 
Ik zou bij de ASN bank gaan, lekker duurzaam en milieuvriendelijk. Alleen als je echt cash wilt kunnen storten dan valt die dus af.

Waarom wil je eigenlijk weg bij de ING, ik zit daar ook en bevalt me goed.
 
Ik zou bij de ASN bank gaan, lekker duurzaam en milieuvriendelijk. Alleen als je echt cash wilt kunnen storten dan valt die dus af.

Waarom wil je eigenlijk weg bij de ING, ik zit daar ook en bevalt me goed.

Ik ga er niet weg, maar wil een aanzienlijk deel van mijn spaargeld overzetten.
 
Heb hier ook over zitten denken, ook benieuwd naar mensen die bij ASN zitten.
 
De rente is afhankelijk van hoeveel cash je bezit.
 
Als Rabobank haar vastgoedportefeuille waardeert tegen marktwaarde zijn ze failliet :thumbup:
 
Als Rabobank haar vastgoedportefeuille waardeert tegen marktwaarde zijn ze failliet :thumbup:

Ik dacht dat Rabo vrij gezond was? Anyway, ik zit nog net niet op die 100.000 dus care.
 
Ik dacht dat Rabo vrij gezond was? Anyway, ik zit nog net niet op die 100.000 dus care.
Ok net geen 100.000 dan is het goed :roflol:


seems legit


Verder kost een spaarrekening niets om te openen en is het niet nodig een betaalrekening erbij te openen dus waarom niet gewoon een spaarrekening met de hoogste rente kiezen? Dan stort je geld bij je huidige bank (ING) en boek je het over naar je spaarrekening van random bank/verzekeraar.
 
Ok net geen 100.000 dan is het goed :roflol:


seems legit


Verder kost een spaarrekening niets om te openen en is het niet nodig een betaalrekening erbij te openen dus waarom niet gewoon een spaarrekening met de hoogste rente kiezen? Dan stort je geld bij je huidige bank (ING) en boek je het over naar je spaarrekening van random bank/verzekeraar.

Was natuurlijk een grapje ;)


En je hebt gelijk, deels. Bij de Rabobank heb je wel een betaalrekening nodig om te sparen, bij de ASN niet. Om deze reden heb ik dan ook net een spaarrekening bij de ASN geopend. Over een betaalrekening kan ik altijd nog beslissen.
 
Update: Had wat aangrvraagd bij de Rabp maar later al besloten om naar ASN te gaan. Word ik gebeld door de Rabo waarom ik een betaalrekening wou openen (plan was om daarna spaarrekening te openen.) Ik zeg om een deel van mn geld ergens anderd te plaatsen. Zegt dat tutje dat het hun insteek is dat ik daar mn salaris op ging soen, ging sparen en me daar liet verzekeren. Dus ik zeg leuk, maar dat is niet mijn insteek. Zegt ze gewoon dat k maar een anderw bank moet zoelen. Lol, lekker klantvriendelijk weer...
 
Update: Had wat aangrvraagd bij de Rabp maar later al besloten om naar ASN te gaan. Word ik gebeld door de Rabo waarom ik een betaalrekening wou openen (plan was om daarna spaarrekening te openen.) Ik zeg om een deel van mn geld ergens anderd te plaatsen. Zegt dat tutje dat het hun insteek is dat ik daar mn salaris op ging soen, ging sparen en me daar liet verzekeren. Dus ik zeg leuk, maar dat is niet mijn insteek. Zegt ze gewoon dat k maar een anderw bank moet zoelen. Lol, lekker klantvriendelijk weer...
Grote banken hebben al teveel spaargeld nu door de crisis. Tenzij je echt een klant gaat worden willen ze je in deze tijden niet
 
Meeste banken hebben te veel geld in hypotheken zitten. en die staan deels onder water, zoals dat zo mooi heet, dus vraag is of die bank dat geld ooit terugkrijgt. dus die banken hebben allemaal geld te kort. dus die willen graag dat je komt sparen.
zeker met de nieuwe regels van basel II en III moeten ze meer kapitaal aantrekken.
 
Haal al je geld nu uit het financieel systeem voor het in elkaar stort. Thank me later.
 
Haal al je geld nu uit het financieel systeem voor het in elkaar stort. Thank me later.
Ja, met contant geld/klomp goud kun je veel als het systeem instort
 
Met contant geld kun je helemaal niks maar goud is een heel ander verhaal.
 
Ja, met contant geld/klomp goud kun je veel als het systeem instort
Koop er een paar kilo coke van. Moet je eens kijken hoeveel voedsel junkies ervoor zullen ruilen ;)
 
Haal al je geld nu uit het financieel systeem voor het in elkaar stort. Thank me later.

Welk alternatief heb je verder dan? Goud is een optie dan maar voor de rest...
 
Ja, met contant geld/klomp goud kun je veel als het systeem instort
Klopt, daar kan je dan idd veel mee. Je vermogen en koopkracht beschermen bijvoorbeeld. Cash daar zou ik minder vertrouwen in hebben, al is de kans klein dat er nog hyperinflatie komt. Dan moeten ze het al erg slecht aanpakken. Maar banken die weer kapot gaan kan perfect, net als hoge inflatie.

Welk alternatief heb je verder dan? Goud is een optie dan maar voor de rest...
Alternatief voor wat? Spaarrekening? Geen obligaties in elk geval. Investeren in sterk ondergewaardeerde aandelen, liefst bedrijven die niets met finance of retail te maken hebben. Landbouw, bepaalde grondstoffen, BRIC landen... Verder is er niet zoveel, het systeem is rot en vol valkuilen. Beste wat je kan doen is jezelf beschermen en voorbereiden op de komende shitstorm en hopen dat je niet teveel verliest.
 
Back
Naar boven