MuscleMeat

Aspartaam en Sucralose (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tardismatrix

Novice
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m72
Hallo,

Mijn eerste post hier.

Ik heb een vraagje. Ik heb het vermoeden dat ik niet goed tegen Aspartaam en/of andere kunstmatige suikers kan. Ik probeer dus nu goed op mijn voedingsmiddelen te letten en alles met Aspartaam, fructose glucose en rare e nummers te mijden.

Nu wil ik ook gezonder eten en afvallen. Dus ik heb afslank eiwit en perfection bars gekocht (tesamen met vette/slechte dingen uit mijn dieet schrappen en meer bewegen) maar hier blijkt nu Sucralose in te zitten. Beetje teleurstellend aangezien er op de verpakking geadverteerd wordt met vrij zijn van Aspartaam en Cyclamaat.

Nu zit het toch in voeding verwerkt dat blijkbaar door afvallers/sporters wordt gebruikt. En die letten erg goed op wat er in hun voeding zit. De fabrikant blijbaar ook aangezien deze aspartaam-vrij als een selling point ziet.

Kan ik het nu beter niet nemen omdat ik dan mijn aspartaam-vrij dieet teniet doet? Of is dit te streng en kan deze zoetstof geen kwaad zoals aspartaam?

Wie kan mij in deze adviseren/ alternatief aanbieden die helemaal geen kunstmatige zoetstoffen hebben.

Alles is ook zo zoet. Waarom dat nu moet tegenwoordig...

Alvast mijn dank
 
aspartaam is iets anders dan sucralose. Aspartaam slaagt zich op in het lichaam en is ongezond, maar sucralose verlaat je lichaam terug. Natuurlijk is het beter om geen kunstmatige zoetstoffen te eten of toch met mate. IK denk zelf persoonlijk dat sucrolose mee valt als je niet constant producten met sucralose naar binnen werkt en stevia is ook altijd een goede keuze, maar natuurlijk ook met mate ;)
 
Hoi,

Dank voor je reactie.

Ik baseer mijn angst een beetje op verhalen zoals dit:

[Link niet meer beschikbaar]

Ik moet er ook nog achter komen of ik idd erg slecht tegen aspartaan kan en of ik er helemaal mee moet stoppen of met mate mag blijven gebruiken. Dat proefsgewijs onderzoeken mag hierdoor liever niet door 'vervuild' worden
 
als je echt op aspartaam alleen slecht reageert, dan zou ik het mss richting fenylketonurie gaan zoeken? Maar dan zou het me verbazen dat je er nu opeens last v krijgt :p
 
Back
Naar boven