AndroidHealthClinic

Aspartaam vrije kauwgom

Bezoekers in dit topic

daguici

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
548
Waardering
21
Lengte
1m95
Massa
109kg
Vetpercentage
10%
Ik ben een grote kauwgometer, maar nu is het probleem dat er in kauwgom veel snel inwerkend aspartaam inzit. Opzich geen probleem als je er niet zo gevoelig voor bent, maar ik krijg er al snel hoofdpijn van en voel me erg traag.
Ik heb ook wel is een paar dagen zonder kauwgom geprobeerd, en toen voelde ik me een stuk beter, maar ik denk niet dat ik het lang volhoud zonder kauwgom.:p Dus mijn vraag: kent iemand kauwgom waar geen aspartaam inzit, want ik kan het persoonlijk moeilijk vinden in de supermarkt.

Alvast bedankt.:cool:
 
Ik ben een grote kauwgometer, maar nu is het probleem dat er in kauwgom veel snel inwerkend aspartaam inzit. Opzich geen probleem als je er niet zo gevoelig voor bent, maar ik krijg er al snel hoofdpijn van en voel me erg traag.
Ik heb ook wel is een paar dagen zonder kauwgom geprobeerd, en toen voelde ik me een stuk beter, maar ik denk niet dat ik het lang volhoud zonder kauwgom.:p Dus mijn vraag: kent iemand kauwgom waar geen aspartaam inzit, want ik kan het persoonlijk moeilijk vinden in de supermarkt.

Alvast bedankt.:cool:

Onafhankelijk onderzoek heeft uitgewezen dat zoetstoffen als aspartaam in hoge doseringen een serieus gevaar voor de gezondheid zijn. Wordt zelfs in verbandt gebracht met hersentumoren...:eek:

Ik ben sinds anderhalf jaar gestopt met het drinken en eten van suikervrije(light) frisdranken, sapjes en andere voedingswaar.
En voel me ook een stuk beter, minder drukkend gevoel in me hoofd.

Dan maar wat suiker in je lijf, das tenminste natuurlijk.
Maar deze info zul je niet makkelijk in de reguliere media vinden (belangen).
Ik denk dat je gewoon op kauwgum met suiker moet overstappen en dan lekker lang met een kauwgumpje doen..hihi.;)
 
Ik ben een grote kauwgometer, maar nu is het probleem dat er in kauwgom veel snel inwerkend aspartaam inzit. Opzich geen probleem als je er niet zo gevoelig voor bent, maar ik krijg er al snel hoofdpijn van en voel me erg traag.
Ik heb ook wel is een paar dagen zonder kauwgom geprobeerd, en toen voelde ik me een stuk beter, maar ik denk niet dat ik het lang volhoud zonder kauwgom.:p Dus mijn vraag: kent iemand kauwgom waar geen aspartaam inzit, want ik kan het persoonlijk moeilijk vinden in de supermarkt.

Alvast bedankt.:cool:

Heb je al bij de biowinkel gekeken wat voor kauwgum ze daar hebben?

Ik wel een link naar kauwgum met Stevia (voor als je ooit daar wilt meebestellen): http://www.physicianformulas.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=293
 
Onafhankelijk onderzoek heeft uitgewezen dat zoetstoffen als aspartaam in hoge doseringen een serieus gevaar voor de gezondheid zijn. Wordt zelfs in verbandt gebracht met hersentumoren...:eek:

Ik ben sinds anderhalf jaar gestopt met het drinken en eten van suikervrije(light) frisdranken, sapjes en andere voedingswaar.
En voel me ook een stuk beter, minder drukkend gevoel in me hoofd.

Dan maar wat suiker in je lijf, das tenminste natuurlijk.
Maar deze info zul je niet makkelijk in de reguliere media vinden (belangen).
Ik denk dat je gewoon op kauwgum met suiker moet overstappen en dan lekker lang met een kauwgumpje doen..hihi.;)

Hum,er zijn verschillende meningen en onderzoeken hierover,maar niemand heeft tot nu toe kunnen aantonen dat gebruik van aspartaam,sacharose,sucralose e.a. zoetstoffen kanker verwekkend is,zeker niet als het met mate wordt gebruikt!Want zoetstoffen zit in zo vele eetwaren.
Ik prefereer toch veel liever zoetstoffen dan suiker(en niet alleen in een kauwgom) ,want suiker is HET WITTE VERGIF..zéér ongezond en je wordt er vlug dik van,zet dus veel rapper om naar vet in vergelijking met zoetstoffen!!!
 
Hum,er zijn verschillende meningen en onderzoeken hierover,maar niemand heeft tot nu toe kunnen aantonen dat gebruik van aspartaam,sacharose,sucralose e.a. zoetstoffen kanker verwekkend is,zeker niet als het met mate wordt gebruikt!Want zoetstoffen zit in zo vele eetwaren.
Ik prefereer toch veel liever zoetstoffen dan suiker(en niet alleen in een kauwgom) ,want suiker is HET WITTE VERGIF..zéér ongezond en je wordt er vlug dik van,zet dus veel rapper om naar vet in vergelijking met zoetstoffen!!!

http://www.aspartaam.com/ramazzini.php
En dan even bij opvallende resultaten kijken, ik zou zo zeggen: trek je conclusie!
De EU wil Aspartaam alleen niet verbieden, omdat het een zeer goedkope stof is en wil het iets duurdere stevia niet toestaan, terwijl het de gezonde vervanger van Aspartaam is.
Bovendien ondervind ik bij mezelf problemen als ik veel Aspartaam eet, dus dat is voor mij genoeg bewijs.
Verder iedereen bedankt voor de reacties, maar weet iemand of je ook echt aspartaam vrije kauwgom in de supermarkt kan krijgen?

Alvast bedankt!:cool:
 
ik kauw
maar ik slik niet door:cool:

zit met spuugbekertje op mijn kantoor
hoop dat de schoonmaker de plastic prullebakzakjes maar niet lek maakt
 
http://www.aspartaam.com/ramazzini.php
En dan even bij opvallende resultaten kijken, ik zou zo zeggen: trek je conclusie!
De EU wil Aspartaam alleen niet verbieden, omdat het een zeer goedkope stof is en wil het iets duurdere stevia niet toestaan, terwijl het de gezonde vervanger van Aspartaam is.
Bovendien ondervind ik bij mezelf problemen als ik veel Aspartaam eet, dus dat is voor mij genoeg bewijs.
Verder iedereen bedankt voor de reacties, maar weet iemand of je ook echt aspartaam vrije kauwgom in de supermarkt kan krijgen?

Alvast bedankt!:cool:

Mijn conclusie hierover,Ramazinni is zeker geen erkende organisatie.Het artikel dateert reeds van 2005!!!
Moest Aspartaam echt ongezond zijn en kankerverwekkend,dan was het beslist al uit de handel genomen!Ik zou niet weten welke problemen een mens kan hebben bij het matige gebruik van aspartaam ???
 
ik kauw
maar ik slik niet door:cool:

zit met spuugbekertje op mijn kantoor
hoop dat de schoonmaker de plastic prullebakzakjes maar niet lek maakt

wtf gast er zitten 3 kcal in een kauwgompje ofzo :')
 
Bovendien ondervind ik bij mezelf problemen als ik veel Aspartaam eet, dus dat is voor mij genoeg bewijs.

Betekent het dan bijvoorbeeld ook dat caroteen kankerverwekkend is? Genoeg mensen kunnen niet tegen wortels. Bedenk dat als je lichaam er slecht op reageert, je niet gelijk kan zeggen dat iets kankerverwekkend is. Er is nog een middenweg (bijv. allergie)
 
Ik ben een grote kauwgometer, maar nu is het probleem dat er in kauwgom veel snel inwerkend aspartaam inzit. Opzich geen probleem als je er niet zo gevoelig voor bent, maar ik krijg er al snel hoofdpijn van en voel me erg traag.
Ik heb ook wel is een paar dagen zonder kauwgom geprobeerd, en toen voelde ik me een stuk beter, maar ik denk niet dat ik het lang volhoud zonder kauwgom.:p Dus mijn vraag: kent iemand kauwgom waar geen aspartaam inzit, want ik kan het persoonlijk moeilijk vinden in de supermarkt.

Alvast bedankt.:cool:

je hebt toch ook gewoon nog kaugom met suiker ??? of is dat er al nieteens meer.
 
Hoe veel kost zo'n pakje kauwgom daar dan?
 
aspartaam is slechttttttttttt... niet voor niets verboden in de VS.

zit ook in die magere yoghurt dranken... denk je dat je gezond bezig bent (weinig vet, suiker), gooien ze er aspartaam doorheen.

producenten geven geen reet om onze gezondheid, als het maar verkocht wordt...
 
aspartaam is slechttttttttttt... niet voor niets verboden in de VS.

zit ook in die magere yoghurt dranken... denk je dat je gezond bezig bent (weinig vet, suiker), gooien ze er aspartaam doorheen.

producenten geven geen reet om onze gezondheid, als het maar verkocht wordt...

Helemaal niet verboden in de VS , aspartaam werd door een amerikaan 'op de markt' gebracht. (Donald Rumsfeld)
 
Helemaal niet verboden in de VS , aspartaam werd door een amerikaan 'op de markt' gebracht. (Donald Rumsfeld)

klopt.. Monsanto (Donald Rumsfeld)
je hoort er vanalles van.. ikke nie weet.. is zoals dat met die golven van GSM masten etc... ???
 
heb de bron hier niet bij de hand (is uitgeleend).

stond in klein boekje wat je op inet kunt bestellen waarin de betekenissen staan van E-nummers in ons voedsel.

zal hem quoten als ik hem terug heb!
 
Bij de Tuinen hebben ze kauwgom zonder aspartaam, erg lekkere ook trouwens.
 
aspartaam is slechttttttttttt... niet voor niets verboden in de VS.

zit ook in die magere yoghurt dranken... denk je dat je gezond bezig bent (weinig vet, suiker), gooien ze er aspartaam doorheen.

producenten geven geen reet om onze gezondheid, als het maar verkocht wordt...

:roflol:
 
****, wat is er veel geschreven online over aspartaam.

Complete anti-aspartaam-sites waar alle producenten als egoïstische geldwolven worden afgeschilderd maar ook veel pro-aspartaam-sites waarop de critici juist aluminium-hoedjes-dragende paranoïde freaks zijn.

Duidelijk gevalletje dus van nooit een échte uitkomst...
 
Back
Naar boven