MuscleMeat

Assault (nieuwe formule) van MusclePharm - Body & Fit Sports Nutrition

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star8.png
8/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Pre-workout shake
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? -100% vetvrije spiermassa
    -Verlies meer lichaamsvet
    -Spieren worden sterker
    -Fantastische spierpomps
    -Spieren presteren langer
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? Ik heb van de oude formule ongeveer 4 potten baas gemaakt. Dit is de eerste pot van de nieuwe formule, ben ongeveer halverwege.
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Ik had de smaak Watermelon. Ik vond deze smaak erg lekker. Het brand een beetje in de keel (zo'n pittige brand). Vond die pittigheid wel beetje raar voor watermeloen, maar hij smaakt erg lekker!
  • Welke dosis heb je gebruikt? 1 maatschep met 250ML water. (maatschep is 15 gram)
  • Waar heb je het supplement gekocht? Ik heb Assault gekocht bij Body en Fitshop
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? De bestelling werd gratis verzonden en had hem de volgende dag al binnen. Ik kon kiezen tussen verschillende extra's en heb gekozen voor een mini shakebeker en een whey sachet.
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? Ik betaalde 23,90 euro hiervoor (weekaanbieding).
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ik zou deze zeker in de toekomst weer kopen. De prijs is niet te hoog vergeleken met andere preworkouts en deze werkt voor mij en de smaak is lekker.

Mijn review:

Ik zal beginnen met het begin.

Ik doe 1 maatschep van ongeveer 15gram in een shakebeker en doe er 250ML water bij. Eventjes schudden en lekker opdrinken. Ik heb tot dusver (ben nu halverwege, 15 shakes ongeveer op) geen klonten vinden, hij lost heel goed op en er blijven geen restjes in de shakebeker.

De smaak is erg lekker. Ik heb watermeloen gekozen en zou het zo de hele dag door drinken. Er zit wel een vreemde pittige brand in, doet niet echt zeer, maar je voelt het een beetje in je keel.

Na 15 minuten ben ik aangereden naar de sportschool en weer 15 minuten later stond ik daar. Voelde mijn gezicht wat tintelen. Assault geeft goede energie. Voor mij is dit erg fijn omdat ik me tijdens het cutten een beetje sloom voel. Zo voel ik me nog steeds totdat ik die tintelingen begin te voelen.

De voordelen zijn dus dat ik er meer energie van krijg, de smaak is goed, ik kan langer doorgaan. Mijn spieren presteren wel langer, dus wat de fabrikant daar zegt klopt. De pomp zoals de fabrikant beloofd valt wel mee. Ik vind het moeilijk om tijdens het cutten te zeggen of ik ook daadwerkelijk spiermassa aankom, dus daar durf ik niets over te zeggen.

Na de training geen crash, dat is voor mij een heel groot pluspunt. Ik heb nog een pot noxipro staan in de kast. Noxipro is een stuk beter dan Assault maar toch verkies ik Assault over Noxipro omdat Noxi mij een zware crash geeft en me 's nachts wakker houd. Assault doet dit zeker niet.

PS. MusclePharm staat niet in de lijst van fabrikanten, dus heb het merk van de winkel er neergezet, omdat het een verplicht veld is. Assault is dus niet van Body en Fit Sports Nutrition maar van MusclePharm

nieuweassault.jpg
 
Die spiermassa die je volgens de fabrikant zou gainen is volgens mij gebaseerd op het feit dat je meer reps kan doen (door oa de creatine). En langer door kan gaan. Daardoor train je harder, en gain je meer. In de cut is dat nauwelijks te zien uiteraard. Mijn mening over dit product komt wel redelijk overeen met de jouwe.
 
Zit ook bijna niks in wat voor pomp zou kunnen zorgen, tja de creatine nitrate en arganine nitraat een klein beetje. Daarom neem ik er nu agmatine naast. Dit is nu mijn tweede pot van de nieuwe formule (na 4-6 weken een break, in de tussentijd alleen caffeine caps gebruikt). Merk er op dit moment vrij weinig van. Ik heb het idee dat je pas na 2 weken gebruik er iets van gaat merken.

Qua smaken
Pineapple mango is erg goed te doen. Ik heb op dit moment Grape, tja je moet er van houden, maar in ieder geval minder chemisch vergeleken met de oude formule. In een ander reviewtopic over deze formule werd er door iemand een balletje opgeworpen over de mogelijk gebruikte smaak/kleurstoffen die mogelijk zorgde voor vormen van uitslag/kleine bultjes. Ik had dat achteraf bij de 1e pot ook. Waarschijnlijk overgevoelig voor de betreffende smaak/kleurstof.
 
Zit ook bijna niks in wat voor pomp zou kunnen zorgen, tja de creatine nitrate en arganine nitraat een klein beetje. Daarom neem ik er nu agmatine naast. Dit is nu mijn tweede pot van de nieuwe formule (na 4-6 weken een break, in de tussentijd alleen caffeine caps gebruikt). Merk er op dit moment vrij weinig van. Ik heb het idee dat je pas na 2 weken gebruik er iets van gaat merken.

Qua smaken
Pineapple mango is erg goed te doen. Ik heb op dit moment Grape, tja je moet er van houden, maar in ieder geval minder chemisch vergeleken met de oude formule. In een ander reviewtopic over deze formule werd er door iemand een balletje opgeworpen over de mogelijk gebruikte smaak/kleurstoffen die mogelijk zorgde voor vormen van uitslag/kleine bultjes. Ik had dat achteraf bij de 1e pot ook. Waarschijnlijk overgevoelig voor de betreffende smaak/kleurstof.

Als je een preworkout zoekt met pomp welke zou je dan wel kunnne gebruiken?
 
Als je een preworkout zoekt met pomp welke zou je dan wel kunnne gebruiken?

Hmm ja lastig, tegenwoordig zijn de meeste pre-workouts niet heel geweldig.. Een bekende YouTuber had het een tijdje terug goed verwoord. De product lifecycle van dit soort producten is vrij kort 12-18 maanden, waarin ze zoveel mogelijk proberen te cashen, en dan weer met iets nieuws (verbeterde versie/opvolger) komen die nog beter zou moeten zijn als je de marketingteksten letterlijk neemt. En als er een bepaald supplement enorm boven anderen uit steekt, zit er waarschijnlijk een ingrediënt in wat niet op de label staat (zie gebeurtenissen rondom Craze) en zal het na verloop van tijd toch van de markt verdwijnen/verwijderd. Uiteindelijk is het eigenlijk allemaal zonde van je geld, want een effect dat enigszins in de buurt van prohormonen of AAS komt zal je nooit krijgen met een supplement.

Van de Amerikaanse merken weet je vaak niet hoeveel mg aan N.O. producten er in zo'n pre-workout zitten, maar zeer aannemelijk is dat het ondergedoseerd is als je daar de totalen van de blends kijkt. Bij de huismerken van Nederlandse aanbieders staat soms de dosering wel uitgebreid vermeld, maar ook daar zit vaak te weinig in om echt effectief te zijn. Goede N.O. producten zijn agmatine en citrulline.

Het klinkt gek, maar de periode dat ik op 1x200mg caffeine en enkel creatine (MusclePharm) + extra carbs trainde ging ik harder vergeleken met de periode ervoor (laatste paar doseringen die ik nog over had van INSANE! waarbij ik inmiddels al op 2 scoops was aanbeland). Op dit moment gebruik ik dus opnieuw Assault (welke ik toch minstens evengoed vind als de oude) samen met 1-2 gram agmatine en een 3 gram creatine (omdat er in de pre-workout ook al wat creatine zit). Wat ik daarnaast meestal doe voorafgaand aan de training, is extra maltodextrine of waxy maize toevoegen aan mijn shake (50-100 gram). Dat resulteert toch in wat extra pomp, en de aders op mijn onderarmen/biceps worden ook meer zichtbaar, ondanks dat ik op dit moment niet zo heel droog sta.

C4 blijft enorm populair op BB.com. Persoonlijk vind ik de caffeinedosering te laag, ik zat toen minstens op 2 scoops per training.. De nieuwe 1 MR Vortex is ook erg populair in de VS, al bevat hun versie yohimbe en onze versie niet. Of dat net HET beetje extra geeft (bijvoorbeeld net als DMAA) is voor mij een raadsel. BSN N.O.-Xplode 2.0 heb ik in het verleden niet echt goede ervaringen mee gehad, en dat merk is voor mijn gevoel sowieso overpriced en teveel suiker in de whey. Dan blijft er dus uiteindelijk heel weinig over om uit te kiezen.. :(
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven