AndroidHealthClinic

Assisted Pull-Up Machine om pull-ups te leren

Bezoekers in dit topic

TechN9ne

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2010
Berichten
631
Waardering
45
ik vroeg me af of het ook mogelijk is om met de assisted pull-up machine pull-ups te leren (door geleidelijk het gewicht te verlagen) of is het toch beter om het via negative reps te leren?
 
Smaken verschillen
gewoon uitproberen wat je het fijnst vind.
 
Ja, dat is mogelijk.
 
Uiteindelijk komen je benen al snel los van dat plankje, vindt los daarom fijner.
 
assisted is beter dan negatief, meer vezels in actie komend tijdens de contractie.
Bij negatief neemt het aantal vezels in actie af telkens als je laat zakken.

Beste assist is een bankje om je voeten/tenen op te leggen en net genoeg te assisteren dat je de reps gewoon maakt. Als het dan een been/quads oefening wordt dan kan je beter stoppen.
 
Ben sinds gister ook begonnen met assisted pullup machine.
Je merkt het gewoon goed en als je telkens gewicht omlaag doet word het automatisch zwaarder voor jezelf.
Zou het gewoon tijdje doen en uiteindelijk zul je tegengewicht nodig hebben voor pull ups lijkt mij :)
 
Ja wat is beter, hele goeie vraag waar niemand (denk ik) zomaar antwoord op kan geven. Het belangrijkste is volgens mij gewoon je rug zwaar trainen zodat die sterker word. Ik heb zelf leren optrekken dmv assisted pull-ups, en deed maar zelden negatieve reps (misschien 2 of 3 negatieve reps per week bij het optrekken). Maar maakt dat een assisted pull up beter? Nee..
Misschien dat ik wel net zo snel had leren optrekken met enkel negatieve reps, maar dat zal ik dus nooit meer te weten komen. :D Ik ben er ook zeker van dat je het allerbeste gewoon kan doen wat je zelf goed aan vind voelen.
 
Back
Naar boven