AndroidHealthClinic

Astronauten drinken pis. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

apfelstrudel

Enormous Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
39.949
Waardering
52.872
Lengte
1m86
Massa
105kg
Vetpercentage
25%
Gerecyclede pis wel te verstaan ;)

Astronauten drinken gerecyclede urine

WASHINGTON - Astronauten in het internationale ruimtestation ISS hebben voor het eerst water gedronken dat gerecycled is uit hun eigen urine.
m1cz4q9a9x9r.jpg

Dat maakte de Amerikaanse ruimteorganisatie NASA donderdag bekend.
Het was voor het eerst dat de astronauten gebruik maakten van het Water Herwinning Systeem, het 250 miljoen dollar (181 miljoen euro) kostende apparaat dat in het ISS urine in drinkwater omzet.
,[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Toost


De Amerikaan Mike Barratt, de Russische commandant Gennadi Padalka en de Japanse astronaut Koichi Wakata vierden het feit dat het Water Herwinning Systeem werkte met een toost zoals ze nog nooit eerder hadden gedaan, aldus NASA.
Is weer eens wat anders dan een lauw biertje
 
volgens mij heb ik dit eerder ook al gehoord, het idee is en blijft iig goor.
 
de rekening graag!

> dat is dan 9 miljoen euro voor uw glas water alstublieft
 
Na recyclage gewoon hetzelfde als gedestilleerd water, wat dus zelfs zuiverder is dan wat wij drinken.

Dankzij dit kunnen ze in de toekomst eventueel naar Mars reizen (reis van 2j ofzo).
 
Na recyclage gewoon hetzelfde als gedestilleerd water, wat dus zelfs zuiverder is dan wat wij drinken.

Dankzij dit kunnen ze in de toekomst eventueel naar Mars reizen (reis van 2j ofzo).
Desondanks drink je wel gerecyclede pis ;)
 
Enig idee hoeveel mensen en andere dieren al in het water dat je nu drinkt gepist hebben?
 
Voor de helft van dat geld drink ik t zelfs ongezuiverd...
 
het water dat zij krijgen is gezonder als ons flessenwater, alleen het idee is vies :p
 
En wij drinken allemaal gerecycleerd rioolwater.
En zeewater ;)

het water dat zij krijgen is gezonder als ons flessenwater, alleen het idee is vies
Niet mee eens. Hun krijgen demi-water. Het water is gedemineraliseerd en gedestileerd.

Water zonder mineralen is een stuk minder gezond dan water met mineralen(zoals bronwater).
 
Water zonder mineralen is helemaal niet ongezonder. Men kiest juist best water zonder mineralen als er flessenwater gekocht wordt. Als er mineralen inzitten dan kunnen die teveel opstapelen en krijg je er al snel teveel van binnen. Mineralen haal je genoeg uit de voeding.

Mocht je nou helemaal geen mineralen binnen krijgen dan zou je liever water met mineralen drinken , maar dat is dus niet het geval.
 
Water zonder mineralen is helemaal niet ongezonder. Men kiest juist best water zonder mineralen als er flessenwater gekocht wordt. Als er mineralen inzitten dan kunnen die teveel opstapelen en krijg je er al snel teveel van binnen. Mineralen haal je genoeg uit de voeding.
Teveel mineralen pis je toch gewoon uit..?
 
Teveel mineralen belasten de nieren.
 
Teveel mineralen belasten de nieren.
ok... en dan krijg je soort van nierstenen ofzo?

Maarja, ik vraag me sowieso af hoe goed astronauten voedsel voor je wanneer het jaren houdbaar is..
 
Doet me een beetje denken aan de film "waterworld":rolleyes:
 
doen die aan plascoïtus ?
 
wat doen ze bij een waterzuivering?

in dat water dat jij drinkt drijven zelfs drollen in
Tuurlijk, maar het is toch wel ff wat anders dan in een soort van koffie apparaat pissen waarna er schoon drinkwater uitkomt ;P
 
Back
Naar boven