MuscleMeat

Asus laptop

Bezoekers in dit topic

phantom1990

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
1.616
Waardering
8
Mannen en vrouwen,

Ik ben opzoek naar een goede laptop en kwam het volgende tegen. Een Asus F5R-AP076A-A. Ik vroeg me af of dit over een jaar nog steeds goed kan meedraaien met de steeds vernieuwde software. En denken jullie dat deze laptop op ze'n minst the sims 2 aankan, aangezien dat spel best veel van een computer eist.

Specificaties:
Merk ASUS
Type F5R-AP076A-A
Processor Intel Celeron M 520
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Basic
Processorsnelheid 1,6 GHz
Cache (L2) 1 MB
Front Side Bus 533 MHz
Chipset ATI Radeon Xpress 1100
Geheugen 1 GB
Geheugentype DDR2 PC4300
Maximale hoeveelheid geheugen 2 GB
Aantal sloten in gebruik 2x
Aantal geheugen sloten 2x
Schermgrootte 15,4 inch
Schermtype Color Shine
Schermresolutie 1280x800
Harde schijf 80 GB
Rotatiesnelheid 5400 rpm
Cache (harde schijf) 2 MB
Interface (harde schijf) SATA
Geheugenkaartlezer SD / MMC / MS / MS PRO
Optische drive DVD Super-Multi (+-Double layer)
Grafische kaart ATI Radeon Xpress 1100
Fabrikant ATI
Geluidsweergave 2-kanaals
Ingebouwde webcam Ja
LAN 1000 Mbps
Draadloos netwerk 54 Mbps
Type draadloos netwerk 802.11 A/B/G
Modem 56 Kbps
USB 2.0 4x
Muis + Notebooktas bijgeleverd Ja
Brand-software Ahead Nero Express
Anti-virussoftware Norton Internet Security 2005
Overige software Acrobat Reader
Diepte 365 mm
Breedte 367 mm
Hoogte 27 mm
Gewicht 2,65 kg
Capaciteit accu 4800 mAh
AC adapter input 100~240 V, 50/60 Hz
AC adapter output 50/60Hz universal
Extra 1 jaar garantie op accu
Garantie 2 jaar
Type garantie Pick-Up & Return
Product code 90NLFA5212866AAC10I

In de computertotaal kwam deze laptop als best keuze september 2007. Mede omdat hij zo goedkoop is en geruisloos. In de computertotaal staat hij voor 700 euro. Maar op internet kan ik hem al vanaf 550 euro krijgen.

Ik hoor graag jullie mening over deze laptop!
 
Waarvoor wil je de laptop primair gebruiken?
Hoe lang moet de laptop mee gaan?

en ga je um op de goedkoopst mogelijke plek kopen of heb je voorkeur voor bepaalde winkels?
 
Laptop is voor vervanging van mijn computer. Ik ben geen echte gamer. Maar af en toe vind ik het wel leuk om bijv. sims 2 te spelen. Hij moet toch wel 3 jaar meegaan, op ze'n minst. En ja, ik ga hem zo goedkoop mogelijk kopen. Aangezien de garantie toch via asus zelf gaat (2 jaar pick up en return). Ik was van plan om hem via PC Megastore: de beste en goedkoopste online PC winkel van nederland te gaan kopen..
 
Oei, dat is waar. Vergeten te vermelden. Maar op de site kan je toch heel veel info. vinden over waar je op moet letten bij de aanschaf van een laptop.
En net als op het dbb forum worden ook daar vaak dezelfde soort vragen gesteld door nieuwe mensen op de site.

Je kan er ook veel info vinden over diverse laptops van Asus. Heb even gekeken maar over het Type F5R-AP076A-A staat nog geen info. op de site. Asus gebruikt echter wel heel veel verschillende typenummers. Vaak is er ook een laptop met een ander typenr. van Asus die er dan erg op lijkt.

Kijk ook eens naar de andere (oudere) laptops van Asus die besproken worden. Kan je veel info. uit halen. Kijk ook eens naar laptops van Dell. Zijn vaak met kortingsbonnen (kun je ook op die "GoT" site vinden) redelijk goedkoop verkrijgbaar en de ervaringen met die laptops zijn over het algemeen erg goed. (Wilde eerst zelf ook een Asus maar heb een Dell gekocht omdat deze goedkoper. Dell laptop bevalt nog steeds erg goed.

Belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen is idd. (zoals liquid ice al aangaf):
Waarvoor wil je de laptop primair gebruiken?
Ook is het belangrijk om vantevoren te bepalen wat je budget is.

Als je deze vragen niet stelt dan loop je de kans dat je steeds denkt: Voor slechts 100 euro meer heb ik een nog beter laptop etc.
Je betaalt dan veel geld voor een laptop die je dan als niet gamer eigelijk niet nodig hebt. Internet en tekstverwerken kan immers op iedere laptop. Voor games heb je een dure laptop nodig.

Thnx voor alle tips kerel. Ik ben echt totaal geen gamer. Maar zoals ik al eerder zei vind ik sims2 af en toe wel lachen. En durf jij te zeggen of deze laptop dat aankan? Me budget is ongeveer 650. Maar ik denk dat ik voor 650 niet veel meer heb dan deze asus laptop van 550.. Verder vind ik het ook zeer belangrijk dat een laptop stil is. En volgens computertotaal maakt deze laptop continu weinig tot zeer weinig geluid.
 
met jou laptop zal the sims 2 heel moeilijk gaan maar denk dat met jouw budget je geen pc kan vinden (nieuw alleszins) die dit kan. Op gamesvlak gaat het heel snel en met het goedkoopste van het goedkoopste te nemen geraak je meestal niet ver en heb je bovendien al een heel stuk betere pc door er een beetje meer in te investeren.
De pc die hier voorgesteld werd zijnde de inspiron 6400 is al een heel stuk betere pc, MAAR de grafische kaart die daarin zit is wel niet al te goed en zal wss te slecht zijn voor sim city 2. Als je dat spel wil spelen zul je denk ik wel eerder naar een 900euro laptop moeten gaan.
Succes!
 
Ben je ook tevreden met de service van dell? Ik weet dat het van asus perfect is, maar met dell heb ik geen ervaring.
 
Ik zal die site in de gaten houden. Ik hoor over het algemeen meer positieve verhalen over asus. Maar ik heb me dan ook nog niet echt verdiept in dell. Dus de komende tijd zal ik wel ff wat research doen. Bedankt voor de tips en meningen :thumbs:
 
Heb even gekeken op de site van dell. Deze sprak me wel aan Vind uw notebook, desktop, server, printer, softwaretoepassing, service of monitor bij Dell. De versie van 729E. Alleen jammer dat ik het niet in de winkel uit kan testen. Straks is het net een koffiemolen.. En je hebt maar 1 jaar collect en return.

EDIT: Ik zie nu dat er 89 euro verzendkosten bij zit. Dat vind ik een beetje te gek.

dat is een heel stuk betere computer dan die van in het begin.
Nu om te zeggen of deze 3 jaar gaat volhouden...voor de basisdingen wel natuurlijk maar voor de rest...
 
Als je geen nieuwe games en alleen sims achtige spellen speelt voldoet deze, een nieuwere game zal hierop niet draaien. Voor internet/ muziek is deze snel zat, Acers zijn over het algemeen ook wel goed.
 
Ik heb nu ook nog een fujitsu siemens type amilo LI 1718-eb11 gezien. Heeft iemand ervaring met siemens laptops? Of weet iemand wat over het merk..

waar zou jij voor gaan?

- De ASUS Type F5R-AP076A-A? (550 euro)
- fujitsu siemens type amilo LI 1718-eb11? (666 euro)

Specificaties Siemens:
Microsoft Vista Home Basic
Intel CoreDuo T2350 processor (1.86GHz)
1024MB DDR2 533 (2x 512MB)
160GB SATA 5400rpm
Multi Format DL Burner
15.4” LCD WXGA+ CrystalView 1280 x 800
ATI Radeon Express 200M up to 256mb Hypermemory
3x USB 2.0 ports
1x Express Card slot (34/54 mm)
Kensington lock support
Li-Ion battery, 4 cells, 14.8V / 2000mAh
 
die siemens is vééééééééél beter dan die asus. Als je het geld heb neem de siemens want is vele malen beter. Die asus bevat echt oude hardware.
 
Is siemens ook een goed merk? Want ik weet dat asus hele goede service heeft en van siemens weet ik niets. Verder vind ik de laptops wel vergelijkbaar.. alleen de processor en de harde schijf niet.. dus echt oude hardware valt ook wel weer mee.. Maar zou jij 106 euro uitgeven voor het verschil van de processoren (harddisk 160gb of 80gb maakt me niet uit). En ik zou graag nog wat uitleg willen hebben wat er zoveel beter is aan de siemens..
 
Back
Naar boven