MuscleMeat

Asymmetrie door barbell

Bezoekers in dit topic

Bwa dat denk ik nu niet in elk geval. Bvb deadlifts met aan 1 kant meer gewicht is een goeie oefening. En 0,5kg gaat nu ook niet direct een blessure opleveren maar het is niet de beste methode om een disbalans op te heffen. Kun je dan idd beter met dumbell werk doen.

Idd, vanwege die reden laat ik ook met deadliften 1 kant leeg. En gooi dus al het gewicht aan een enkele zijde, goed om de stabilisatoren te trainen.
 
Als je echt een symmetrie probleem hebt, moet je gewoon switchen van barbell naar dumbbell, dan worden beide armen gedwongen hetzelfde gewicht te tillen.

Bij oefeningen als one arm DB row altijd beginnen met de minder sterke kant, en met de sterke kant stoppen bij het aantal reps dat je aan de zwakke kant deed.

Gaan kloten met verschillende gewichten links/rechts is een onbegonnen zaak en zal het verschil naar verloop van tijd groter maken
 
ik vind het een goed idee
7906dd202b25fac0ee1c88c777bdb817--kids-music-childhood-memories.jpg
 
Beste mensen,

Ik doe de bench press, overhead press, rows etc. allemaal met een barbell. Nu merk ik dat mijn rechterkant iets gespierder is geworden ten opzichte van links. Nu heb ik vandaag 0,5 kg extra aan de linkerkant van de barbell gedaan en zo wil ik dit voortaan gaan compenseren, is dit verstandig?

Hoor graag van jullie :)

Nee.

Ook met een barbell compenseert je lichaam vanzelf. Misschien dat je sterke/gespierdere kant aan het begin iets meer kracht levert maar dat betekend dan ook dat je sterke kant iets eerder vermoeid is waardoor aan het eind je zwakke kant iets meer moet doen om toch dat zelfde gewicht nog te verplaatsen en dus evenredig belast/getraind wordt. Enige wat je echt anders gaat belasten zijn de stabilisatoren al hoewel ik twijfel of dit bij 0.5kg wel echt zo is (je zou dan net zo goed de barbell asymmetrisch vast kunnen houden).

Ben je er trouwens wel zeker van dat het verschil in musculariteit zit en niet in wat anders (bv asymmetrisch poseren of vasculariteit)
 
Je weegt 78 kilo je hebt amper massa
Dus zie je misschien iets verschil wil je al wat anders doen, doe dan oefeningen met 1 hand en wissel links en rechts af
 
Gaan kloten met verschillende gewichten links/rechts is een onbegonnen zaak en zal het verschil naar verloop van tijd groter maken

Niks mis mee, met een arm 20kg db curl en met de andere 6 kg
 
Back
Naar boven