MuscleMeat

athlean-x trainingsprogramma

Bezoekers in dit topic

peter1880

Cool Novice
Lid geworden
13 mrt 2017
Berichten
46
Waardering
3
Lengte
1m86
Massa
93kg
Vetpercentage
23%
Ik volg al een tijdje het youtube kanaal van Athlean-x van Jeff Cavaliere en vind de video's wel interessant en leerrijk. Heeft iemand ervaring met de trainingsprogramma's die ze aanbieden?
 
geef eens een voorbeeld van zijn schema?
en waarom zijn schema's gebruiken?
 
geef eens een voorbeeld van zijn schema?
en waarom zijn schema's gebruiken?

Voor volledige schema's dien ik in te schrijven voor het programma, dan beschik je over een 60-tal schema's waaruit je kan kiezen ifv het doel en jou individuele situatie, daarom ook mijn vraag of er al iemand ervaring mee heeft. Het lijkt me op zich met 77.00 USD niet overdreven, maar het hangt natuurlijk af van wat je krijgt. De youtube filmpjes zijn alleszins erg leerrijk voor mij, gaan zowel over oefeningen en voeding, maar ook heel technisch over hoe en vooral het waarom van bepaalde oefeningen, ook met voorbeelden over do's en don'ts. Het lijkt me alleszins iemand die weet waarover hij spreekt, is zelf fysiotherapeut en fysical coach van een baseballploeg. Daardoor heeft hij ook aandacht voor schouder- en knieblessures, om deze te voorkomen en/of te verhelpen. Ikzelf had een beginnend schouderprobleem, op de club werd gezegd dat er niets anders op zat dan volledige rust van het bovenlichaam te nemen tot het beter werd.. Met de stabilisatieoefeningen die op zijn youtube kanaal werden aangeraden was mijn pijn onmiddellijk aanzienlijk verminderd, en na enkel dagen volledig opgelost en inmiddels terug voluit aan het trainen. schouderprobleem: "www.youtube.com/watch?v=tBR4N95asKo", "www.youtube.com/watch?v=fAvOnpN7Shc", "www.youtube.com/watch?v=zsmeXwHu6W0". Verder is het, denk ik, voor mij als beginneling van belang dat ik in de eerste plaats de oefeningen juist leer uitvoeren, voorbeeldvideo's zitten ook mee in het programma, hier ook enkele van het youtubkanaal:"www.youtube.com/watch?v=vthMCtgVt", back workout "www.youtube.com/watch?v=ResidvpB9g4&t=489s"
 
Laatst bewerkt:
Uw schouderblessure dat je spreekt zal de rotercuff zijn zeker?
Zo ja heb deze ook gehad en zoals je zegt is het met stabilitatie oefeningen weggetrokken.
Moest ik van u zijn zou ik gewoon proberen van SS, SL, UB/LB, PPL of een FB schema te proberen.
Je zal er goedkoper uitkomen dan direct te betalen voor iets dat miss niemand kent of zelfs niet helpt.
Er zijn veel fitness goeroes op youtube die toch met de zelfde soort hulp afkomen en waar veel mensen intrappen.
 
Is dat niet die gozer die zegt dat je alle goede oefeningen moet vermijden? db flyes upright rows etc
 
Laatst bewerkt:
Uw schouderblessure dat je spreekt zal de rotercuff zijn zeker?
Zo ja heb deze ook gehad en zoals je zegt is het met stabilitatie oefeningen weggetrokken.
Moest ik van u zijn zou ik gewoon proberen van SS, SL, UB/LB, PPL of een FB schema te proberen.
Je zal er goedkoper uitkomen dan direct te betalen voor iets dat miss niemand kent of zelfs niet helpt.
Er zijn veel fitness goeroes op youtube die toch met de zelfde soort hulp afkomen en waar veel mensen intrappen.

Inderdaad rotator cuff.

Weinig reactie hier, het verrast me toch wel enigszins dat die niet gekender is. Enfin, de reden dat ik dit overweeg is omdat ik als leek door het bos de bomen niet meer zie (zelfs de bovenstaande begrippen zijn mij niet allemaal gekend: SS = split schema maar SL? PPL?) en de hulp in de club is ontoereikend. Ik ben zo'n 4 maand geleden gestart met een fullbody schema van Basic fit gecombineerd met cardio, met als eerste doel verder afvallen en conditie. Vanaf de 3de maand ben ik de focus gaan leggen op spiermassa en me intensief met mijn voeding gaan bezighouden. Men heeft me op de club voorgesteld een split body schema als volgende stap te nemen. Omdat er geen schema's voorhanden waren, en er toevallig een iemand rondliep die aan personal coaching deed heb ik me laten overtuigen om met te laten begeleiden. Ik had verwacht dat ik op zijn minst een schema en de oefeningen juist aangeleerd zou krijgen, maar op 2 weken heeft me 150 euro gekost en me niks bijgebracht, die gast is daar inmiddels ook vertrokken( Er loopt ondertussen al een andere personal trainer te pushen en dat zou dan zo'n 900 euro voor 3 maanden moeten kosten). Als ik hier naar schema's ga zoeken weet ik het al helemaal niet meer.

Ik weeg inmiddels 89 kg voor 1m86 nog wel wat BF maar de prioriteit ligt dus nu bij spiermassa. Ik vermoed dat ik nu zelfs te veel train. Vorige week maar 1 dag getraind wegens de schouderblessure, en deze week voorzichtig terug begonnen met 1 spiergroep/dag, 5 dagen dus: Borst, biceps, triceps en schouders, benen, rug. Ik zou liefst 4 of 5 dagen trainen, en combineerde tevoren Borst met biceps, rug met triceps, benen, schouders en buik, (buik ook sommige andere dagen) doorgaans afsluitend met een half uur cardio.
 
Ik heb geen ervaring met zijn schema's, maar als je er met de hulp van dit forum en je sportschool er niet uit komt, dan is athlean-x denk ik wel een van de betere schema's die er te koop zijn.
 
Ik heb geen ervaring met zijn schema's, maar als je er met de hulp van dit forum en je sportschool er niet uit komt, dan is athlean-x denk ik wel een van de betere schema's die er te koop zijn.

Ik zou het zonde vinden van zoveel energie te steken in hard trainen en de juiste voeding om dan teniet te doen met een onvolledig of fout schema. Er circuleren ook zoveel verschillende meningen, ik lees hier op dit forum bvb dat men een fullbody schema met 5X5 reps aanraadt, terwijl ik al eerder elders las dat 45 seconden per set als ideaal wordt vooropgesteld om de spieren maximaal te stimuleren, dan lijken mij 10, 12 of 15 reps/set (of tot faillure) al meer logisch. Aan de andere kant als het zo is dat een spier maar 48u kan groeien, dan lijkt me een fullbody in mijn geval meer aangewezen in tegenstelling tot een split schema dat men mij in de club aanraadde.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit een beetje met het zelfde dilemma, maar heb denk ik een wat betere kijk op de zaak. Je moet uiteindelijk zelf een keuze maken uit alle verschillende adviezen, op basis van je doelen en je mogelijkheden, maar ook moet je doen waar je plezier uithaalt. Je kan wel stronglifts 5x5 gaan doen, maar als je zo nu en dan 2 dagen achter elkaar wilt trainen, het fijn vind om in een hogere rep range te trainen en wat afwisseling in oefeningen wilt hebben dan is dat gewoon geen goede keuze.

Wat bedoel je met de laatste zin:
"dan lijkt me een fullbody in mijn geval meer aangewezen in tegenstelling tot een full body schema dat men mij in de club aanraadde."
 
Ik zit een beetje met het zelfde dilemma, maar heb denk ik een wat betere kijk op de zaak. Je moet uiteindelijk zelf een keuze maken uit alle verschillende adviezen, op basis van je doelen en je mogelijkheden, maar ook moet je doen waar je plezier uithaalt. Je kan wel stronglifts 5x5 gaan doen, maar als je zo nu en dan 2 dagen achter elkaar wilt trainen, het fijn vind om in een hogere rep range te trainen en wat afwisseling in oefeningen wilt hebben dan is dat gewoon geen goede keuze.

Wat bedoel je met de laatste zin:
"dan lijkt me een fullbody in mijn geval meer aangewezen in tegenstelling tot een full body schema dat men mij in de club aanraadde."

foutje: dat moest split schema zijn (die men mij in de club aanraadde)
 
Laatst bewerkt:
Ik zit een beetje met het zelfde dilemma, maar heb denk ik een wat betere kijk op de zaak. Je moet uiteindelijk zelf een keuze maken uit alle verschillende adviezen, op basis van je doelen en je mogelijkheden, maar ook moet je doen waar je plezier uithaalt. Je kan wel stronglifts 5x5 gaan doen, maar als je zo nu en dan 2 dagen achter elkaar wilt trainen, het fijn vind om in een hogere rep range te trainen en wat afwisseling in oefeningen wilt hebben dan is dat gewoon geen goede keuze.

Wat bedoel je met de laatste zin:
"dan lijkt me een fullbody in mijn geval meer aangewezen in tegenstelling tot een full body schema dat men mij in de club aanraadde."

Voor mij is resultaat boeken hetgeen waar ik het meeste plezier uit kan halen, dus in mijn geval de meest efficiente en effectieve manier van trainen. Ik heb op dit ogenblik geen behoefte aan afwisseling of de zin om 2dagen na elkaar te gaan trainen als dat niet nodig is. Wat wel zou kunnen is dat ik eens een dag moet verplaatsen wegens tijdsgebrek. Maar die 5X5 stronglifts komen dan toch niet in de buurt van 45 sec/set of is die theorie achterhaald?
 
Laatst bewerkt:
En welk resultaat wil je dan voornamelijk boeken, meer kracht ontwikkelen, meer massa, meer definitie of je vetpercentage verlagen? Gaat je voorkeur uit naar de eerste 2, dan is 5x5 of een afgeleide daarvan een goede optie en de athlean-x programma's op dit moment denk ik niet.
 
En welk resultaat wil je dan voornamelijk boeken, meer kracht ontwikkelen, meer massa, meer definitie of je vetpercentage verlagen? Gaat je voorkeur uit naar de eerste 2, dan is 5x5 of een afgeleide daarvan een goede optie en de athlean-x programma's op dit moment denk ik niet.

Eerder meer massa (liefst magere spiermassa), dus misschien toch zo'n 5X5 schema eens bekijken, waar kan ik zo'n 5X5 (of afgeleide) schema voorbeelden vinden?
 
Gewoon een normaal schema gebruiken. Zijn schema zal je geen beter resultaat geven dan een ander goed schema, dat is pure fitness marketing.
Je kan het hem niet kwalijk nemen natuurlijk, het is zijn broodwinning. Maar 70USD voor een nodeloos moeilijk gemaakt slaat gewoon nergens op. Die man zoekt ook veel te veel 'gezondheidsproblemen' waar er geen zijn.
 
Gewoon een normaal schema gebruiken. Zijn schema zal je geen beter resultaat geven dan een ander goed schema, dat is pure fitness marketing.
Je kan het hem niet kwalijk nemen natuurlijk, het is zijn broodwinning. Maar 70USD voor een nodeloos moeilijk gemaakt slaat gewoon nergens op. Die man zoekt ook veel te veel 'gezondheidsproblemen' waar er geen zijn.

Dit. Je maakt het veel spannender dan het is. Het is belangrijk om veel aandacht te besteden aan je voeding om te zorgen dat dat goed zit.
Daarbij hard en vooral consequent en progressief trainen. Dat kan met fullbody 5x5, upperbody/lowerbody schema, een splitschema, en ga zo maar door.
Dan komt het allemaal goed. Daar heb je echt geen 60 fancy schema's voor nodig.
Blijf bij de basics en werk er hard voor.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Is dat niet die gozer die zegt dat je alle goede oefeningen moet vermijden? db flyes upright rows etc

Ja, dat is die gast. Zat er ook met verbazing naar te kijken, wat in mijn ogen zijn credibility heeft geschaad.

Verder zou ik gewoon superveel shit blijven opzoeken op dit forum, youtube, artikelen, koop eens een boek over fitness, blijf leren, zo heb ik het gedaan.
Schema's kopen is echt weggegooid geld. Koop een schriftje en schrijf chille oefeningen op die je tegenkomt op internet, en bouw zo eigen schemaatjes, of zoek idd schema's op internet.
Kies een schema, doe die anderhalve maand, en als je geen progressie meer boekt of je zin hebt in wat anders, zoek dan een ander schema.
Het boeit niet zoveel hoe je traint, dat je traint is het belangrijkste.
over elke vorm van trainen zijn weer verschillende meningen, ze zijn allemaal prima.
 
Gewoon een normaal schema gebruiken. Zijn schema zal je geen beter resultaat geven dan een ander goed schema, dat is pure fitness marketing.
Je kan het hem niet kwalijk nemen natuurlijk, het is zijn broodwinning. Maar 70USD voor een nodeloos moeilijk gemaakt slaat gewoon nergens op. Die man zoekt ook veel te veel 'gezondheidsproblemen' waar er geen zijn.

Omdat ik zelf een probleem aan de schouder ondervond, en ook altijd al "slechte" knieen heb gehad, heb ik wel belang aan blessurepreventie, ik had het hier nog niet vermeld maar ik ben ook al 54 jaar. Hetgeen ik wens te vermijden is om blessures op te lopen omwille van teveel of fout te trainen.

En wat een goed schema voor mij is daar geraak ik zo direct ook niet uit.

Ik ga me nu wat verdiepen in die fullbody 5X5, maar stel we wel vragen bij de duurtijd van de sets, men heeft me verteld dat de spieren ideaal gedurende 45 seconden belast worden, dat haal je toch niet met 5 reps?
 
Back
Naar boven