XXL Nutrition

athlean-x trainingsprogramma (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dit. Je maakt het veel spannender dan het is. Het is belangrijk om veel aandacht te besteden aan je voeding om te zorgen dat dat goed zit.
Daarbij hard en vooral consequent en progressief trainen. Dat kan met fullbody 5x5, upperbody/lowerbody schema, een splitschema, en ga zo maar door.
Dan komt het allemaal goed. Daar heb je echt geen 60 fancy schema's voor nodig.
Blijf bij de basics en werk er hard voor.

Ik denk dat mijn voeding wel redelijk op punt staat, 200 a 250g proteine, 90 gr vetten (waarvan +/-22gr. verzadigde) , op een totaal van 2500Kcal/dag momenteel (is blijkbaar genoeg voor mij want daarmee ben ik de laatste week al 1 kg aangekomen (mss zelfs wat veel dus dat blijf ik verder opvolgen); huidig BMR 1881,80. Wat betreft proteinen en supplementen zit ik nog wel met een heleboel vragen, maar dat is, denk ik, voor een andere topic.

Zoals je hierboven schrijft mbt schema's: en ga zo maar door. Het is voor mij moeilijk om door het bos de bomen nog te zien. Er zal toch wel een aangewezen schema bestaan voor mijn specifieke situatie, ik heb hier ook al iets gelezen over persoonlijke begeleiding, heeft hier iemand al ervaring mee?

Dit is mijn specifieke situatie: Ik ben in oktober gestart met een alcoholstop in te lassen, en op mijn voeding beginnen letten, na 3 maanden en 15 kg kwijt, in januari gestart met full body en cardio om de laaste 10 kg eraf te trainen, die zijn er inmiddels zo goed als af ( van 112.5 naar +/-90 kg voor 1.86m, schat nog een kg of 5 lichaamsvet rond middel en bovenbenen, ik schat een 20% a 23%). Begin maart overgestapt op een split schema en de laatste 2 weken van maart met een personal trainer geprobeerd (vooral met de idee om de oefeningen goed te leren uitvoeren, mijn vetpercentage te laten meten, en een schema op maat te krijgen, tevergeefs en de samenwerking stopgezet). Op advies van die coach gestart met creatine en BCAA, (die voorraad is trouwens zo goed als op hiermee verdergaan? welk merk?). Sinds begin april dan maar op eigen houtje, een beetje verder bouwend op de oefeningen die de coach had voorzien, en via verschillende kanalen op zoek naar info. Half april dan een schouderblessure vermoedelijk mede door een foutieve uitvoering of overtraining. Doel is verhogen (magere) spiermassa
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat is die gast. Zat er ook met verbazing naar te kijken, wat in mijn ogen zijn credibility heeft geschaad.

Verder zou ik gewoon superveel shit blijven opzoeken op dit forum, youtube, artikelen, koop eens een boek over fitness, blijf leren, zo heb ik het gedaan.
Schema's kopen is echt weggegooid geld. Koop een schriftje en schrijf chille oefeningen op die je tegenkomt op internet, en bouw zo eigen schemaatjes, of zoek idd schema's op internet.
Kies een schema, doe die anderhalve maand, en als je geen progressie meer boekt of je zin hebt in wat anders, zoek dan een ander schema.
Het boeit niet zoveel hoe je traint, dat je traint is het belangrijkste.
over elke vorm van trainen zijn weer verschillende meningen, ze zijn allemaal prima.

Ik zit er echt niet mee om intensief te trainen en extreem toegewijd met mijn voeding bezig zijn, maar voor mij is niets zo demotiverend als niet goed weten waar ik mee bezig ben dat geldt zowel voor het schema, de uitvoering van de oefeningen, als de nodige supplementen).
 
SS= starting strength
SL= Stronglifts
UB/LB= upperbody lower body
PPL= Push pull legs
FB= Full body
Als je een van deze schema's neemt dan train je uw spieren medere malen in de week en bij een gewone Split miss maar 1 keer in de week.
 
Afhankelijk van wat precies je schouderblessure is en wat je bedoelt met slechte knieën zou ik in jouw geval stronglifts 5x5 proberen, maar let wel goed opa je vorm en houd je knieën en schouders in de gaten.
 
voor zijn schouders moet hij gewoon deze oefeningen doen
zzz001.jpg

ik heb de zelfde blessure gehad en al 3 jaar geen last meer van
 
Met de BCAA zou ik meteen stoppen, heeft nu voor jou echt geen meerwaarde.

En nee, er is niet echt iets specifieks voor jouw situatie. De basisprincipes gelden voor iedereen
 
voor zijn schouders moet hij gewoon deze oefeningen doen
zzz001.jpg

ik heb de zelfde blessure gehad en al 3 jaar geen last meer van

Die onderste doe ik inderdaad nu dagelijks, maar wel liggend, daarnaast nog rekoefeningen (intern en extern roteren bovenarm). Het kraken blijft nog wel, maar zolang ik daar verder geen last van heb, stoort dat niet echt.
 
Laatst bewerkt:
Met de BCAA zou ik meteen stoppen, heeft nu voor jou echt geen meerwaarde.

En nee, er is niet echt iets specifieks voor jouw situatie. De basisprincipes gelden voor iedereen

Ik denk er aan te gaan overstappen naar fullbody stronglifts 5X5

De BCAA waren al opgebruikt en heb ik, op aanraden hier op het forum, niet meer bijbesteld. De creatine is van vandaag op dus die moet ik bestellen, welk merk geniet de voorkeur of zit daar weinig verschil op? (ik gebruikte tot op heden creatine capsules van Body&fit)
Ook met de proteine zit ik stilaan door de voorraad. Ik gebruik nu Isolaat perfection van Body&fit (was nog een overschot van mijn zoon die eerder gestopt was), mijn voormalige "coach" vond dat meer iets voor vrouwen. Ik heb echt geen idee welk ik het best bestel (concentraat, isolaat, hydroisolaat) Ik gebruik nu één dosis pré-ontbijt en één post-workout. 's Avonds voor het slapen neem ik 250 magere platte kaas, maar da's met wat tegenzin, daar zou ook eventueel een vervanger voor in de plaats mogen.
 
Die onderste doe ik inderdaad nu dagelijks, maar wel liggend, daarnaast nog rekoefeningen (intern en extern roteren bovenarm). Het kraken blijft nog wel, maar zolang ik daar verder geen last van heb, stoort dat niet echt.
het kraken blijft bij mij ook nog maar niet zo veel, met die twee oefeningen is het echt weggetrokken bij mij. nu doet ik ze wel niet meer maar warm wel goed op nu.

Ik denk er aan te gaan overstappen naar fullbody stronglifts 5X5
De BCAA waren al opgebruikt en heb ik, op aanraden hier op het forum, niet meer bijbesteld. De creatine is van vandaag op dus die moet ik bestellen, welk merk geniet de voorkeur of zit daar weinig verschil op? (ik gebruikte tot op heden creatine capsules van Body&fit)
Ook met de proteine zit ik stilaan door de voorraad. Ik gebruik nu Isolaat perfection van Body&fit (was nog een overschot van mijn zoon die eerder gestopt was), mijn voormalige "coach" vond dat meer iets voor vrouwen. Ik heb echt geen idee welk ik het best bestel (concentraat, isolaat, hydroisolaat) Ik gebruik nu één dosis pré-ontbijt en één post-workout. 's Avonds voor het slapen neem ik 250 magere platte kaas, maar da's met wat tegenzin, daar zou ook eventueel een vervanger voor in de plaats mogen.

ge zijt nog maar een beginner, supplementen heb je niet nodig, gewoon een goed voedingsschema
 
Ik denk er aan te gaan overstappen naar fullbody stronglifts 5X5

De BCAA waren al opgebruikt en heb ik, op aanraden hier op het forum, niet meer bijbesteld. De creatine is van vandaag op dus die moet ik bestellen, welk merk geniet de voorkeur of zit daar weinig verschil op? (ik gebruikte tot op heden creatine capsules van Body&fit)
Ook met de proteine zit ik stilaan door de voorraad. Ik gebruik nu Isolaat perfection van Body&fit (was nog een overschot van mijn zoon die eerder gestopt was), mijn voormalige "coach" vond dat meer iets voor vrouwen. Ik heb echt geen idee welk ik het best bestel (concentraat, isolaat, hydroisolaat) Ik gebruik nu één dosis pré-ontbijt en één post-workout. 's Avonds voor het slapen neem ik 250 magere platte kaas, maar da's met wat tegenzin, daar zou ook eventueel een vervanger voor in de plaats mogen.

Ik zou je aanraden bij XXL Nutrition of Myprotein ofzo te bestellen. Niet bij B&F iig.

Gewoon creatine monohydraat poeder en whey, hoeft niet perse isolaat of concentraat te zijn.
 
het kraken blijft bij mij ook nog maar niet zo veel, met die twee oefeningen is het echt weggetrokken bij mij. nu doet ik ze wel niet meer maar warm wel goed op nu.



ge zijt nog maar een beginner, supplementen heb je niet nodig, gewoon een goed voedingsschema

Maar de proteineshake helpt wel om aan de vereiste hoeveelheid proteine te komen. Anders wordt het moeilijk om aan 225gr/dag te komen en (samen met 90gr/dag vetten) toch rond de 2500 kcal te blijven. Creatine wordt toch over het algemeen toch nogal hoog aangeschreven?
 
Maar de proteineshake helpt wel om aan de vereiste hoeveelheid proteine te komen. Anders wordt het moeilijk om aan 225gr/dag te komen en (samen met 90gr/dag vetten) toch rond de 2500 kcal te blijven. Creatine wordt toch over het algemeen toch nogal hoog aangeschreven?
Voor in begin is dat allemaal niet nodig, als je stronglifts ga beginnen begin je toch gewoon met de bar en is die creatine toch overbodig.
Als je op een plateau komt met je kracht dan kan je miss aan de creatine beginnen maar dan nog
 
Wannabe fitness goeroe met z'n interessantdoenerij . Zijn schema's zijn nog geen cent waard imo.
Bullshit zoals niet mogen benchen enzo omdat dat slecht is voor je schouders. Nothanks.
 
Back
Naar boven