AndroidHealthClinic

Nieuws Atlas Pure Strength Competition

Bezoekers in dit topic

Strongman1988

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
15 apr 2012
Berichten
2.100
Waardering
66
Lengte
1m92
Massa
130kg
Vetpercentage
14%
Een vernieuwende competitie voor alle Sterkste Man, Powerlift, Bodybuilders en CrossFit atleten van de Benelux!!

De Atlas - Pure Strength Competition bestaat uit een qualifier gevolgd door een 2-tal competitiedagen en wordt afgesloten met een finale. Er zijn verschillende gewichtsklassen en er is zowel een Rookie als een Advanced athlete level. Daarnaast kun je deelnemen als individuele atleet maar ook met een buddy. Je kan dus meedoen op je eigen niveau en de strijd aangaan met de sterkste atleten van de Benelux. De qualifier kun je doen in je eigen sportschool of box. De 2 competitiedagen vinden plaats in Breda (Impact) en Best (PowerBase).
Welke forum.bodybuilding warrior gaat de strijd aan met de sterkste atleten van de Benelux ?

De 4 categorieën en de bijbehorende gewichtsklassen:

INDIVIDUAL ATHLETES MEN

Rookie
  • < 90 kg
  • 90 kg to < 105 kg
  • 105 kg and >
Advanced
  • 90 kg
  • 90 kg to < 105 kg
  • 105 kg to < 120 kg
  • 120 kg and >
INDIVIDUAL ATHLETES FEMALE
  • open class
BUDDY TEAM MEN

Rookie
  • < 105 kg
  • 105 kg and >
Advanced
  • < 105 kg
  • 105 kg and >
BUDDY TEAM WOMEN
  • open class

Meer info:
www.atlaspurestrength.nl
 
Dag Niels,

Ik ben van plan me in te schrijven in de -120kg, is het eventueel mogelijk nog voor het eind van de qualifier te switchen naar +120kg moest dit niet haalbaar zijn?
 
Dag Niels,

Ik ben van plan me in te schrijven in de -120kg, is het eventueel mogelijk nog voor het eind van de qualifier te switchen naar +120kg moest dit niet haalbaar zijn?

Is geen enkel probleem! Je kan je inschrijven in of -120kg of +120kg en wanneer je toch in de andere gewichtsklasse wil geef je ons gewoon een seintje!

Suc6
 
This is just crossfit with extra steps...


De website staat bomvol info, maar is niet heel behulpzaam. Wat zijn de onderdelen op de competition days? Hoeveel onderdelen per dag? Nadruk op 1RM, max reps, beide evenveel? Wat is de maximale tijd voor reps als het max reps is? Zijn ze met standaard gymspullen waar op voor te bereiden is? Moet men strongman equipment hebben om voor te kunnen bereiden?

Misschien ben ik blind, maar dat soort info zag ik nergens. Het zou zonde zijn als dit gebrek aan info deelnemers afschrikt.
 
Haha wat een vragen heb je;) de onderdelen op de competitiedagen zijn nog niet bekend (stond op de website)

Het is een sterkste man wedstrijd waar er natuurlijk sterkste man onderdelen gebruikt gaan worden op de competitiedagen. Wij willen de sport laagdrempelig maken vandaar we bij de qualifiers geen onderdelen in de workouts hebben staan.

Maar de qualifier is bekend en dat zijn:

Workout 1:
- Clean and press
Max totaal volume in 30 seconden.
(Je kan dus zelf gewicht x reps bepalen om een zo hoog mogelijk totaal volume aan kg te behalen)

Workout 2:
- Deadlift
Max 1RM

Alle info en regels verder over de qualifiers staat onder het kopje qualifiers op onze website :)

Tijdens de competitiedagen zullen we volledig sterkste man onderdelen gebruiken. Hoe iemand voorbereid op een wedstrijd bepaald de persoon natuurlijk helemaal zelf. Ik ken atleten die vrij weinig events trainen maar ook atleten die het elke dag doen.
 
je betaalt dus 20 euro om twee filmpjes van maximaal een minuut in te mogen sturen met de mogelijkheid dat je je niet kwalificeert?
 
Lijkt me leuk om eens te doen. Maar idd wel heel vervelend dat je moet betalen zonder zelfs maar te weten wat de onderdelen zijn...
 
je betaalt dus 20 euro om twee filmpjes van maximaal een minuut in te mogen sturen met de mogelijkheid dat je je niet kwalificeert?

That sounds weird..
 
Haha wat een vragen heb je;) de onderdelen op de competitiedagen zijn nog niet bekend (stond op de website)

Het is een sterkste man wedstrijd waar er natuurlijk sterkste man onderdelen gebruikt gaan worden op de competitiedagen. Wij willen de sport laagdrempelig maken vandaar we bij de qualifiers geen onderdelen in de workouts hebben staan.

Maar de qualifier is bekend en dat zijn:

Workout 1:
- Clean and press
Max totaal volume in 30 seconden.
(Je kan dus zelf gewicht x reps bepalen om een zo hoog mogelijk totaal volume aan kg te behalen)

Workout 2:
- Deadlift
Max 1RM

Alle info en regels verder over de qualifiers staat onder het kopje qualifiers op onze website :)

Tijdens de competitiedagen zullen we volledig sterkste man onderdelen gebruiken. Hoe iemand voorbereid op een wedstrijd bepaald de persoon natuurlijk helemaal zelf. Ik ken atleten die vrij weinig events trainen maar ook atleten die het elke dag doen.
Ja, vragen heb ik altijd. Wedstrijden zijn leuk, maar zoals het nu staat is het niet handig gedaan. Stel ik ben bodybuilder (theoretisch, ik ben niet 100℅ ghey) en ik doe de qualifier. En dan? Dan doe ik bij advanced mee vanwege mijn twee gym lifts met halter. Bij de competition merk ik vervolgens dat ik een log moet doen die ik zelfs nog nooit heb gezien. Of een yoke, die men in een normale BB gym ook nooit heeft.

Daarom: adverteer in ieder geval duidelijk dat het strongman-onderdelen gaan zijn. Anders gaan ervaren strongmen een belachelijk groot voordeel hebben op andere deelnemers.

Suggestie: Stel een lijst van bijvoorbeeld 20 onderdelen op, publiceer die nu al, en zeg dat pas op dd dag van de competitie met een dobbelsteen word gekozen welke 4 (?) er die dag gedaan gaan worden. Dan weten alle mogelijke deelnemers ongeveer wat er verwacht moet worden, maar kunnen deelnemers zich niet heel specifiek voorbereiden. En voorkom je dat mensen alleen meedoen als hun ene goede onderdeel er ook bij zit.
 
Ja, vragen heb ik altijd. Wedstrijden zijn leuk, maar zoals het nu staat is het niet handig gedaan. Stel ik ben bodybuilder (theoretisch, ik ben niet 100℅ ghey) en ik doe de qualifier. En dan? Dan doe ik bij advanced mee vanwege mijn twee gym lifts met halter. Bij de competition merk ik vervolgens dat ik een log moet doen die ik zelfs nog nooit heb gezien. Of een yoke, die men in een normale BB gym ook nooit heeft.

Daarom: adverteer in ieder geval duidelijk dat het strongman-onderdelen gaan zijn. Anders gaan ervaren strongmen een belachelijk groot voordeel hebben op andere deelnemers.

Suggestie: Stel een lijst van bijvoorbeeld 20 onderdelen op, publiceer die nu al, en zeg dat pas op dd dag van de competitie met een dobbelsteen word gekozen welke 4 (?) er die dag gedaan gaan worden. Dan weten alle mogelijke deelnemers ongeveer wat er verwacht moet worden, maar kunnen deelnemers zich niet heel specifiek voorbereiden. En voorkom je dat mensen alleen meedoen als hun ene goede onderdeel er ook bij zit.

De eerste regel op de website... become the strongest man, woman or BUDDY team of the Benelux... alle foto's op de website illustreren een sterkste man onderdeel.. Hoe kom je erbij dat het niet duidelijk is dat het om een sterkste man competitie gaat?
 
Lijkt me leuk om eens te doen. Maar idd wel heel vervelend dat je moet betalen zonder zelfs maar te weten wat de onderdelen zijn...

Het zijn 2 competitie dagen je kan er dus vanuit gaan dat er veel bekende onderdelen aanbod komen.

Het kost inderdaad geld, we proberen deze sport groter te maken en dan komen er allerlei kosten bij kijken die een met alle respect simpele plaatselijke wedstrijd minder heeft. Vind je het te duur doe je niet mee dat is ieder zijn eigen keuze :)

We zetten er in ieder geval een super competitie neer en van elke gewichtsklasse gaan er 20 athletes door en 20 Rookies door. Dus 40 mensen per gewichtsklassen die doorgaan naar de competitiedagen!
 
Ik ga gewoon onderpresteren en meedoen met de rookies :p
 
De eerste regel op de website... become the strongest man, woman or BUDDY team of the Benelux... alle foto's op de website illustreren een sterkste man onderdeel.. Hoe kom je erbij dat het niet duidelijk is dat het om een sterkste man competitie gaat?
Een powerliftwedstrijd winnen maakt mij ook de sterktste. Een OL wedstrijd idem.

Maar goed; als je geen opbouwende kritiek wil is dat jouw goed recht. Veel plezier ermee.
 
Een powerliftwedstrijd winnen maakt mij ook de sterktste. Een OL wedstrijd idem.

Maar goed; als je geen opbouwende kritiek wil is dat jouw goed recht. Veel plezier ermee.

Maar de sterkste man of vrouw wordt je maar met een soort wedstrijd... wij dachten dat die titel samen met de fotos wel duidelijk genoeg waren.

Maar we vinden het fijn dat we feedback krijgen. We organiseren dit namelijk voor het eerste jaar en zijn van plan hier een groot succes van te maken. Dus nemen deze feedback zeker mee!

Of we wel of geen onderdelen communiceren heeft natuurlijk voor en nadelen. Waar je de grens legt als je onderdelen bekend maakt is ook lastig. Wij hebben er voor gekozen om de onderdelen (nog) niet bekend te maken omdat we willen dat elke deelnemer evenveel tijd krijgt deze onderdelen te trainen. En als ik als voorbeeld in de laatste week van de qualifier pas weet van deze competitie dan loop ik in principe ook al 4 weken achter met onderdelen trainen ten opzichte van iemand die in de eerste week al meedeed en dus de onderdelen dan ook al wist.
 
Back
Naar boven