XXL Nutrition

Atlas-steen in wording (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

huckfinn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2004
Berichten
4.153
Waardering
5
Hey,

Naar aanleiding van de links in dit topic ben ik bruut aan de slag gegaan:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=43839

Ik hou hier een klein logje bij totdat ie klaar is (morgen of overmorgen). Ik ben net klaar het het ingipsen van een bal met een omtrek van 130cm. Morgen ga ik cement of mortel halen en hopelijk is de steen tegen overmorgenavond klaar.

Als andere mensen ook zo'n steen aan het maken zijn, post hier dan ook ff je foto's ofzo :D

Tot zover ben ik nu (waarschijnlijk moet ik de onderkant nog een beetje bijgipsen):

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
kun je beter geen skyppybal (zit-springbal met handvat) halen en volgieten met cement?
Of beter: even van je buurmeisje lenen, opensnijden en dan volgieten :D
 
Ja, maar ik ga niet elke keer een skippybal kopen :P.
Zo kun je er meerdere maken (bal is nu matig opgepompt, zachter is kleiner en harder is groter waardoor ook de steenzwaarte varieert).
 
hoe zwaar gaat deze worden?
 
leuke zaak!

vergeet niet van'm een week te laten rusten na het cement gedroogd is! en verget ook niet regelmatig de luchtbellen eruit te doen terwijl je hem vult :D
 
mooi gezicht, alleen woon ik nog op een flatje, dus zelf maken en gebruiken staat voorlopig niet in mijn agenda :(
 
gewoon van het balkon afgooien en dan weer na boven lopen :P vooral een goeie oefening als het een hoge flat is en jij bovenin woont.
 
robocop zei:
gewoon van het balkon afgooien en dan weer na boven lopen :P vooral een goeie oefening als het een hoge flat is en jij bovenin woont.
Ik woon op de 19e etage, wat voor krater laat zoiets achter in het gras?
 
Chewie zei:
Ik woon op de 19e etage, wat voor krater laat zoiets achter in het gras?

Als je hem wat naar links en naar rechts smijt kunt ge nog een gracht rond uw appartement maken :D
 
Leuk, struikel ik over de mal..... KAPOT!
Morgen opnieuw :(
Man man, gaat voor het eerst eens een handvaardige actie van me goed, wordt het toch nog zo beeindigd.
 
haha, ja het zit je niet mee kerel.
 
huckfinn zei:
Leuk, struikel ik over de mal..... KAPOT!
Morgen opnieuw :(
Man man, gaat voor het eerst eens een handvaardige actie van me goed, wordt het toch nog zo beeindigd.
SUKKEL!!!!
Zo groot en er nog over struikelen...BOER!!! ;)
 
Goeie actie Lompfinn! :roflol:
 
Lomperik :D

Ik ga de mijne in het weekend of volgende week maken :thumb:
 
Denk dat ik na mijn herexamens ook eens wat van die dingen ga maken.

Kun je voor de stevigheid geen mengsel van keien, cement en zand maken?evt een paar betonijzers ertussen draaien :)
 
Als je er keien in steekt gaat het te makkelijk worden ze vast te grijpen dnek ik, en dat is net waar de moeilijkheid van de stenen ligt. Wat je wel kan doen om je stones toch allemaal even groot te maken maar toch verschillende gewichten is in het midden wat lagen tussensteken waar veel meer zand inzit dan mortel, oftwel terwijl de cement nog nat is een loden gewicht met een visdraad tot in het centrum van de bal laten zakken :)
 
Je kan met deze mal-manier ook gewichten maken om mee te farmer-walken. Van die suitcase-achtige blokken. Als de cement dan nog nat is, kun je er een handvat insteken. De manieren zijn zo talloos mensen :P
 
MonsterStrength zei:
Als je er keien in steekt gaat het te makkelijk worden ze vast te grijpen dnek ik, en dat is net waar de moeilijkheid van de stenen ligt. Wat je wel kan doen om je stones toch allemaal even groot te maken maar toch verschillende gewichten is in het midden wat lagen tussensteken waar veel meer zand inzit dan mortel, oftwel terwijl de cement nog nat is een loden gewicht met een visdraad tot in het centrum van de bal laten zakken :)

Je kan de keien in het midden steken en de buitenkant enkel cement gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven