XXL Nutrition

Atlas stone techniek: grip

Bezoekers in dit topic

dj_phreak

2024 sterkste 50+er van Zuid Holland
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
2 feb 2004
Berichten
5.204
Waardering
499
Lengte
1m82
Massa
117kg
Vetpercentage
> 50%
Er is heel veel info online over atlas stones, en hoe ze te tillen. Wat me echter opvalt, omdat dat mijn zwakke plek blijkt, is dat niemand aandacht besteed aan hoe je hem vasthoudt.

Ja, wel waar je je armen moet positioneren. Maar elke omschrijving is grofweg: "plaats je armen aan weerszijden. En dan tillen". Well, duh.

Wat ik wil weten is, hoe jullie de stone zelf vasthouden. Biceps aanspannen en gevoelsmatig curlen? Alsof je een cable crossover doet? Als een Zercher squat met een heel dikke bar?

Mijn neiging is om, net als bij cleans en deadlifts, mijn armen ontspannen te houden. Dat is natuurlijk niet handig. Wat ik dus wil weten is hoe ik het wel moet aanleren.
 
Crushen met de onderarmen.
 
Had Brian Alruhe daar niet recentelijk een filmpje over gemaakt?

Ah, hier. Misschien heb je er wat aan.


 
Niet te breed gaan staan maar je benen zo positioneren dat die je armen enigszins kunnen helpen met tegen de bal drukken. Armen net als om een ton heen pakken en handen naar binnen klappen. zorgen dat je onderarmen goed contact maken. NIET scheppen, NIET aan biceps denken, NIET van voor naar achteren halen. Bal over midden pakken, recht omhoog rammen.
 
Back
Naar boven