Fitness Seller

ATX Half Rack HRX-750 vs ATX Power Rack PRX-655 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

igotthepower

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 mei 2010
Berichten
328
Waardering
19
Lengte
1m77
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Dag allemaal,

Nu de fitness centra in Belgie weer gesloten zijn ben ik van plan opnieuw een homegym (garage) aan te schaffen maar ben enorm aan het twijfelen tussen het atx half rack 750 en het atx 655 power rack
Heeft iemand van jullie ervaringen met 1 van deze racks?
de reden dat ik deze racks heb uitgekozen is omdat de ruimte wat beperkter is. maar toch een goed rack wil.(incl. Lat pulley)
welke zou de beste keus van de 2 zijn? budget speelt geen rol.
hierbij een foto van de garage.
124172887_799663677248239_2923761838733250220_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kheb zelf de fortex halfrack met extension om plates aan de zijkant op te hangen. ( staat daardoor nog stabieler )
Is de voorloper van de atx hrx 620 als ik me niet vergis.
En kan je vertellen ding staat echt als een huis, de hrx 750 moet dan alleen nog maar beter zijn.
Zou wel ervoor kiezen als je toch een pulldown erbij neemt eentje met gewicht stack dus NIET plate loaded.
Ik heb nu een plate loaded pulley maar op gegeven moment begint het toch wel te irriteren elke keer die plates erop en eraf.
( zat zelf eerst ook te kijken na full cage omdat ik bang was dat half rack te instabiel zou zijn maar dat is niet het geval )
 
Zou wel ervoor kiezen als je toch een pulldown erbij neemt eentje met gewicht stack dus NIET plate loaded.
Ik heb nu een plate loaded pulley maar op gegeven moment begint het toch wel te irriteren elke keer die plates erop en eraf.
Helemaal mee eens. (Vermits hier budget geen rol speelt)
 
Kheb zelf de fortex halfrack met extension om plates aan de zijkant op te hangen. ( staat daardoor nog stabieler )
Is de voorloper van de atx hrx 620 als ik me niet vergis.
En kan je vertellen ding staat echt als een huis, de hrx 750 moet dan alleen nog maar beter zijn.
Zou wel ervoor kiezen als je toch een pulldown erbij neemt eentje met gewicht stack dus NIET plate loaded.
Ik heb nu een plate loaded pulley maar op gegeven moment begint het toch wel te irriteren elke keer die plates erop en eraf.
( zat zelf eerst ook te kijken na full cage omdat ik bang was dat half rack te instabiel zou zijn maar dat is niet het geval )
Top, ik had er zelf ook een beetje schrik voor dat een half rack wat minder stabiel zou zijn maar dat zou dus niet het geval zijn dan=)
 
Half rack vs full rack komt altijd neer op persoonlijke voorkeur.
Elk heeft zijn eigen kleine voor- en nadelen.
Als je beperkt in plaats bent zou ik gaan voor de HRX-750 en de extension met weight storage erbij kopen.
Ikzelf ben ook beperkt in plaats, ik heb een full rack en als ik opnieuw zou kunnen kiezen zou ik voor een halfrack gaan.

De voornaamste argumenten voor een full rack zijn bij de 655 trouwens minder aanwezig.
- mogelijkheid om met 2 te trainen, elk een upright: met slechts 65cm diepte is dit bijna niet mogelijk
- meer mogelijke attachements tegenover een halfrack: voor atx zou dit enkel de webbed safety's zijn, en deze zijn niet verkrijgbaar voor de 600 serie

In ruil krijg je (met de extension) weightstorage (waar je ergens ander geen m² voor moet afgeven) en de binnenkant van de uprights kan ook nog voor stage worden gebruikt + je rack wordt stabieler
Is er een reden dat je de prx 655 hebt gekozen en niet een van de 700 varianten (zoals het halfrack) ?

Je hebt nog genoeg tijd om het allemaal uit te zoeken, ze verwachten geen levering van racks meer in 2020.
 
Ik heb het powerrack PRX-650. Super blij mee. Echt een top rack. Enige wat ik zou gedaan hebben is als ik wist dat er een variant met west sidrme spacing zou komen zoals de 655 had ik ff gewacht. Maar wist het niet toen ik men rack kocht.
 
Half rack vs full rack komt altijd neer op persoonlijke voorkeur.
Elk heeft zijn eigen kleine voor- en nadelen.
Als je beperkt in plaats bent zou ik gaan voor de HRX-750 en de extension met weight storage erbij kopen.
Ikzelf ben ook beperkt in plaats, ik heb een full rack en als ik opnieuw zou kunnen kiezen zou ik voor een halfrack gaan.

De voornaamste argumenten voor een full rack zijn bij de 655 trouwens minder aanwezig.
- mogelijkheid om met 2 te trainen, elk een upright: met slechts 65cm diepte is dit bijna niet mogelijk
- meer mogelijke attachements tegenover een halfrack: voor atx zou dit enkel de webbed safety's zijn, en deze zijn niet verkrijgbaar voor de 600 serie

In ruil krijg je (met de extension) weightstorage (waar je ergens ander geen m² voor moet afgeven) en de binnenkant van de uprights kan ook nog voor stage worden gebruikt + je rack wordt stabieler
Is er een reden dat je de prx 655 hebt gekozen en niet een van de 700 varianten (zoals het halfrack) ?

Je hebt nog genoeg tijd om het allemaal uit te zoeken, ze verwachten geen levering van racks meer in 2020.
Mercapto, daar heb je wel enkele goede argumenten waar ik zelf nog niet aangedacht had.
En de reden dat ik de 655 had geselecteerd was juist voor de beperkte diepte omdat ik met het volgende probleem zit (zie foto) en de 25mm hole spacing lijkt me wel handig
Persoonlijk vind ik de 700 variant wel mooier ogen.
net eens nagemeten en afstand tussen de muur en TL lamp is maar 126Cm.(kan deze nog opschuiven tot max 133 cm)
nu weet ik niet precies wat de lengte is vanaf de voet tot de achterste paal.
bij devolgende levering zouden deze 2 racks volgende week binnenkomen. (volgens de klantendienst)
 

Bijlagen

  • 124764863_2704802653120207_5173375808606443376_n.jpg
    124764863_2704802653120207_5173375808606443376_n.jpg
    138,2 KB · Weergaven: 230
  • Inkedpowerrack655_LI.jpg
    Inkedpowerrack655_LI.jpg
    521,1 KB · Weergaven: 260
Laatst bewerkt:
Ik ben sinds een paar weken in het bezit van het halfrack ATX HRX750 inclusief extension en ben er echt super blij mee en kan hem iedereen aanbevelen. Staat als een huis met mooie afgewerkte onderdelen.

Ik heb zelf voor de extension als uitbreiding gekozen om de plates op te kunnen hangen en uiteraard wordt het rack daar nog stabieler door maar zonder de extension is het rack van zich zelf al heel stabiel.

Wat ik ook wel handig vind is de rechte optrekstang die standaard bij de extension zit en daarnaast voelt de multi-grip bar aan de voorzijde ook heel goed aan.

Bijkomend voordeel van de extension is dat je hier ook je dip bars op kunt bevestigen en deze hier evt op kan laten zitten mocht je de rechte optrekstang niet gebruiken.

Toevallig vandaag de dip bars ontvangen en wil ook nog graag de spotters en ophangpinnen voor aan de extension zodra deze weer leverbaar zijn.

Het rack zelf is wel behoorlijk diep (met name dan de poten) en hoog dus als je een compacte ruimte hebt is dat wel iets om rekening mee te houden.
20201026_110605.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sinds een paar weken in het bezit van het halfrack ATX HRX750 inclusief extension en ben er echt super blij mee en kan hem iedereen aanbevelen. Staat als een huis met mooie afgewerkte onderdelen.

Ik heb zelf voor de extension als uitbreiding gekozen om de plates op te kunnen hangen en wat ik ook wel handig vind is de 2e rechte optrekstang die standaard bij de extension zit.

Toevallig vandaag de dip bars ontvangen en wil ook nog graag de spotters en ophangpinnen voor aan de extension zodra deze weer leverbaar zijn.

Het rack zelf is wel behoorlijk diep en hoog dus als je een compacte ruimte hebt is dat wel iets om rekening mee te houden.
Damn looks really goood!
zou je voor mij misschien eens kunnen meten wat de afstand is van de muur achter het rack tot aan de eerste paal aan de voorkant van het rack. (mocht je een meter bij de hand hebben)

Alvast bedankt!
 
Dat is 95 cm gemeten tot aan de voorkant van de eerste paal.
 
De PRX-655 is nu terug in voorraad (nog maar enkele exemplaren):

Bedankt, maar ik ben nogmaals van gedacht veranderd hehe:o:clown:,
wegens kleine ruimte/laag plafond denk Ik dat ik voorlopig ga wachten op de atx squat stands SQS-800 en losse pull upbar pux 720 voor aan het plafond te bevestigen. eventueel ook losse lat pulley.
Er staat een verbouwing gepland voor een nieuwe garage waar wel meer dan voldoende plaats zal zijn voor een volledig squat rack. Dus tegen dat die af is kan ik nog upgraden.:rolleyes:
 
De PRX-655 is nu terug in voorraad (nog maar enkele exemplaren):

ik sta op de verlanglijst, maar heb zondag geen bericht ontvangen. Inmiddels staat ie weer op uitverkocht helaas.
 
ik sta op de verlanglijst, maar heb zondag geen bericht ontvangen. Inmiddels staat ie weer op uitverkocht helaas.
Je verlanglijst is sowieso geen notificatie systeem. Daarvoor moet je je apart aanmelden via de link op de productpagina. Maar het is ook mogelijk dat het rack alweer uitverkocht was voordat de notificaties überhaupt verzonden werden (aangezien dat pas het ‘s nachts gebeurt). Het is helaas nog steeds zo’n gekkenhuis...

De PRX-650 wordt overigens wel nog op korte termijn verwacht, hopelijk binnen 1-2 weken.
 
Back
Naar boven