XXL Nutrition

Nieuw ATX Rigs & Racks (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat gaat er nog allemaal aan het ATX assortiment toegevoegd worden? Ook heb ik interesse in de ATX Power Rack 240-FXL, maar waarom zitten er op dit rack gaten waar je toch niks mee kan doen omdat dit, naar mijn mening, een vrijstaand rack is? Voor de rest ziet het er allemaal mooi alleen ziet het er bijna hetzelfde uit als het assortiment van Rogue Fitness.
Meer racks en bankjes en dergelijke krachttoestellen maar ook accessoires zoals specialty bars, plyoboxen etc. Wat betreft Power Racks houden wij het voorlopig in ieder geval bij het huidige aanbod.

De gaten in de palen van veel ATX toestellen zijn hetzelfde omdat deze allemaal in serie worden gemaakt. Daarnaast kunnen de gaten uiteraard gewoon gebruikt worden voor het bevestigen van allerlei accessoires of uitbreidingen die wellicht in de toekomst nog beschikbaar worden.

Zoals hier al eerder is toegelicht richten wij ons met ATX op het allerhoogste marktsegment qua kwaliteit, in de details zit dus het onderscheid. Zie ook één van mijn vorige berichten in dit topic. Verder zijn Rigs en Racks van verschillende merken natuurlijk allemaal ongeveer hetzelfde, er is nou eenmaal niet veel dat je kunt doen met vier palen en wat verbindingsbalken :D
 
Laatst bewerkt:
NIEUW

Speciaal voor DBB een unieke preview van de nieuwe ATX Adjustable Bench.

Deze TANK weegt maar liefst 60 kg (!!!) en is niet alleen mega stabiel en zwaar belastbaar, maar onze ingenieur heeft ook weer zijn best gedaan om een unieke draai te geven aan het ontwerp.

... en dat is goed gelukt :cool:

ATX-BUB-1000_thumb.jpg
ATX-BUB-1001_thumb.jpg
ATX-BUB-1003_thumb.jpg
ATX-BUB-1009_thumb.jpg

(klik voor grotere foto's)

Deze zogenaamde Flat/Incline bank wordt uiteraard ook in Duitsland gemaakt en is gericht op de zwaarste toepassingen voor hardcore gyms.

Alle specificaties, de prijs en meer foto's zijn te bekijken op de productpagina.

 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Ben erg benieuwd naar de prijs.
 
Prijs zal volgens mij wel richting 600 of hoger gaan vrees ik :(
 
Prijs zal volgens mij wel richting 600 of hoger gaan vrees ik :(
Ik vrees dat wij €600 niet gaan redden met de productie hier in Duitsland :( De verkoopprijs zal zelfs boven €800 liggen. De kwaliteit van deze bank is te vergelijken met of zelfs hoger dan die van commerciële bankjes die vaak meer dan €1000 kosten (online zijn genoeg voorbeelden te vinden). Voor sportschoolhouders zal deze nieuwe ATX bank daarom waarschijnlijk zeer interessant zijn. Voor thuisgebruik blijft de Barbarian Warrior Bench een super zwaar en stabiel alternatief met een veel lagere prijs ;)

EDIT: de ATX Adjustable Bench is vanaf nu beschikbaar in onze webshop!
 
Laatst bewerkt:
NIEUW

atx-yoke.jpg

ATX Yoke

Yoke, Sled en Squat/Bench Rack in één!

  • Made in Germany
  • Geschikt om te tillen, dragen, duwen en slepen
  • De dwarsbalk is in 25 standen in hoogte verstelbaar in fijne stappen van 5 cm
  • Verwisselbare glijders met omhoogstaande randen voor optimaal glijden
  • 98 kg eigengewicht en 4 pinnen voor het toevoegen van halterschijven
  • Extreem zwaar belastbaar tot 700 kg
  • Met J-Hooks ook te gebruiken als rack voor squats/bankdrukken
 
Het is wel 1 op 1 de lijn van Rogue fitness he. Nou ja beter goed gejat...

Yoke/squatrack
Monster/flat bench

:P
 
Idd. Wat DieNase zegt ja.

Nu nog het uitklapbaar powerrack en de reverse hyper van ATX.
 
Het is wel 1 op 1 de lijn van Rogue fitness he. Nou ja beter goed gejat...

:P
Haha, ik begrijp wat je bedoelt ;) Maar alle Yokes en krachttoestellen hebben natuurlijk altijd wel iets van elkaar weg hebben. Hoe kan het ook anders als iets goed werkt :)

Maar om er even serieus op in te gaan: wij ontwerpen natuurlijk wel al jarenlang Benches en Racks en andere krachttoestellen voor de Barbarian Line. En daarvoor in de jaren 80 en 90 zelfs al een reeks krachtapparatuur (Made in Germany) voor hardcore gyms. Inspiratie moet natuurlijk altijd ergens vandaan komen en onze ingenieur is altijd op zoek naar verbeteringen en doorontwikkelingen op de bestaande ontwerpen die iedereen toepast (bij de Yoke bijvoorbeeld de dwarsbalk die eenvoudig door één persoon versteld kan worden).

Met ATX bieden wij in ieder geval een Europese productlijn van zware krachtapparatuur voor een prijs die lager ligt dan de commerciële merken. Bovendien zijn de zwaarder uitgevoerde ATX toestellen vaak zelfs nog goedkoper dan sommige lichter uitgevoerde alternatieven.

Idd. Wat DieNase zegt ja.

Nu nog het uitklapbaar powerrack en de reverse hyper van ATX.
:D
 
Laatst bewerkt:
Het is ook geen punt van kritiek, zoals ik al eerder zei zijn sommige Rogue spullen hier moeilijker te krijgen. Maar het is heel duidelijk waar de inspiratie vandaan komt. :D
Rogue komt met een Yoke/Sled/Squatrack in 1 (had ik nog nooit ergens gezien) en nu komt het in de ATX lijn. :P

Hoe meer kwaliteitsspul op de markt hoe beter. Houdt de ingenieur dezelfde maten aan? Dan kan ik mijn matador dipstang van ATX kopen. :P
 
Het is ook geen punt van kritiek, zoals ik al eerder zei zijn sommige Rogue spullen hier moeilijker te krijgen. Maar het is heel duidelijk waar de inspiratie vandaan komt. :D
Rogue komt met een Yoke/Sled/Squatrack in 1 (had ik nog nooit ergens gezien) en nu komt het in de ATX lijn. :P

Hoe meer kwaliteitsspul op de markt hoe beter. Houdt de ingenieur dezelfde maten aan? Dan kan ik mijn matador dipstang van ATX kopen. :P
Dezelfde maten als...? Rogue?

ATX heeft 80 x 80 mm frames, Rogue maximaal 75 x 75 in de Monster serie en in de andere series nog een stuk kleiner. Er is dus niets compatibel onderling ;)
 
dezelfde maten als...? Rogue?

Atx heeft 80 x 80 mm frames, rogue maximaal 75 x 75 in de monster serie en in de andere series nog een stuk kleiner. Er is dus niets compatibel onderling ;)
:p
 
Haha, dat zijn de rubberen ATX plates. Goed gespot! :)

De ATX materialen zijn inmiddels echt al wijdverspreid en dat zal alleen maar beter worden :thumbs:
Kwestie van tijd voordat de nieuwe equipment ook in video's zal opduiken!
 
Laatst bewerkt:
Hij zal wel palletkorting krijgen;) Die gasten curlen onderhand wat wij squatten.
 
Nieuwe opstrekstang van ATX

NIEUW

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ATX Pull-Up System

  • Massieve constructie, dubbel zo zwaar als vergelijkbare systemen
  • Oneindig aan elkaar te koppelen dankzij het modulaire ontwerp
  • De wandafstand is variabel instelbaar van 44 cm tot 89 cm
  • Ideaal voor CrossFit oefeningen zoals Kipping Pull-ups en Bar Muscle-ups
 
Goed bezig! Is het verschil met de Barbarian Line nou echt zo groot qua kwaliteit?
 
De toestellen van ATX en Barbarian Line zijn (op de power racks na) niet echt met elkaar te vergelijken qua toepassingen. ATX is puur gericht op sportscholen en gyms die de hoogste kwaliteit willen, er bestaan uiteraard ook goedkopere/lichtere/kleinere oplossingen.

De afwerking van ATX is inderdaad wel nog een stuk hoger dan van Barbarian. Alleen al door het productieproces in Duitsland met lasersnijders en andere hoogwaardige apparatuur. De toleranties zijn dus veel nauwkeuriger en de afwerking en kwaliteitscontroles zijn ook een stuk hoger.

In onze showroom in Sittard staan overigens een aantal ATX producten, waaronder een ATX Wall Rig met accessoires, mocht iemand deze eens willen komen bekijken :)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven