XXL Nutrition

Nieuw ATX Rigs & Racks

Bezoekers in dit topic

Fitness Seller

Official Sponsor
Sponsor
15 jaar lid
Lid geworden
16 jun 2007
Berichten
6.817
Waardering
2.517
categorie-banner-atx_1.jpg


Volg ATX op Facebook voor nieuws en updates!

Alle toestellen zijn nu hier in onze webshop te bekijken!

Het assortiment van ATX is de afgelopen jaren sterk gegroeid en bestaat inmiddels uit barbells, bumper plates, trainingsplatforms, specialty bars, accessoires en nog veel meer equipment van absolute top kwaliteit. Steeds meer sportscholen, verenigingen en CrossFit boxen in Europa zijn uitgerust met deze professionele trainingsmaterialen.

Wij hebben natuurlijk niet stilgezeten en binnenkort zullen wij een nieuwe lijn professionele krachttoestellen van ATX introduceren, met onder andere:

  • Squat Stands
  • Half Racks
  • Power Racks
  • CrossFit Rigs
  • Functional Rigs
  • Halterbanken
  • Trainingsbanken
  • en meer...

Het unieke aan de ATX Rigs is dat deze in Duitsland gefabriceerd worden met A-kwaliteit materialen en moderne productietechnieken, waardoor wij de hoogste kwaliteit kunnen garanderen. Dit in tegenstelling tot de meeste andere cross rigs, die vaak uit verre landen geïmporteerd worden en die vaak nog met verouderde machines en technieken worden geproduceerd. Omdat wij de Rigs zelf produceren kunnen wij bovendien een betere service bieden. Zo is maatwerk naar persoonlijke wensen gewoon mogelijk en dankzij de 3D ontwerpservice kunnen klanten hun custom-built Rig al zien voordat de productie begonnen is.

De ATX Functional Rigs zijn gebaseerd op een modulair systeem, dat extreem veel en zeer uiteenlopende configuratiemogelijkheden biedt. Zo kan voor elke behoefte een geschikt Rig worden samengesteld, zoals een CrossFit Rig of een Functional Rig. De basisconstructie van de ATX Rigs wordt vervaardigd met behulp van de nieuwste productietechnologie. De ongekend dikke en robuuste frames bestaan uit 80 x 80 mm vierkante stalen buizen met een wanddikte van minimaal 3 mm. Veiligheid, veelzijdigheid, robuustheid en duurzaamheid van de constructie, evenals een optimale functionaliteit kenmerken de ATX CrossFit Rigs.

De Rigs zijn als zelfdragende constructie voor bevestiging aan de vloer (Bottom Mounted) en als aanbouw constructie voor bevestiging aan de wand (Wall Mounted) verkrijgbaar. Een selectie van verschillende X-connectors maakt rasterbreedtes van 114 cm en 158 cm mogelijk. De standaard hoogtes zijn 252 cm en 272 cm. De hoogte is modulair uit te breiden tot maar liefst 470 cm. De ATX Rigs zijn op die manier voor elke Functional Training Zone of CrossFit box volledig op maat te maken.

Een uitgebreid assortiment van toebehoren, waaronder een Chin-up Bar, Pull-up Ladder, Ball Target, Gymnastiekringen, Dip Bar, Club-Attach, Squat-Attach, Revolving Handle en nog veel meer accessoires, bieden een verscheidenheid aan trainingsmogelijkheden die nauwelijks iets te wensen overlaten.

De ATX Racks zijn gebaseerd op hetzelfde modulaire systeem als de Rigs. Veel systeemonderdelen kunnen zowel in de Racks als in de Rigs gebruikt worden. De Racks kunnen ook vast in de constructie van de Rigs geïntegreerd worden. De Racks zijn als volledig vrijstaande uitvoering en als vloerbevestigde uitvoering verkrijgbaar. De Racks zijn leverbaar in 238 cm hoogte en er zal later eventueel nog een 208 cm uitvoering beschikbaar komen. De J-Hooks en de noodsteunen zijn 29-voudig in hoogte verstelbaar in kleine stappen van 50 mm, net als bij de Rigs.

atx-coming-soon_thumb.jpg



Extreem robuust, veelzijdig, uitbreidbaar en zwaar belastbaar.
De ATX Rigs & Racks zijn de beste keuze voor professionele toepassingen.


Hieronder een kleine greep uit het nieuwe assortiment. Het volledige assortiment is hier in onze webshop te vinden:

ATX-FS-240_thumb.jpg

Half Rack / Squat Stand

ATX-PR-F_thumb.jpg

Power Rack / Full Rack

ATX-RIG-BM-C-001_thumb.jpg

Functional Rig / Cross Rig / CrossFit Rig

ATX-RIG-WM-Custom-001_thumb.jpg

Functional Rig (Wall Rig) / Wall Mount Cross Rig / CrossFit Wall Rig

ATX-FUB_thumb.jpg

Flat Bench

ATX-CFCU_thumb.jpg

Pull-up Bar / Chin-up Bar / Muscle-up Bar


Ben je op zoek naar een CrossFit Rig of Functional Rig dat op maat is gemaakt naar jouw wensen?
Neem contact op met onze klantenservice voor maatwerk aanvragen en onze kosteloze 3D ontwerpservice.


 
Laatst bewerkt:
WOW! Dat ziet er allemaal erg netjes uit, vooral de cage! Ik ben benieuwd naar de prijs.
 
dat rack ziet er gewoon geil uit...

En pleaseeeeeee, zorg dat die flatbench via ipf specs wordt, dan krijg je 5x zoveel afname :o
 
dat rack ziet er gewoon geil uit...

En pleaseeeeeee, zorg dat die flatbench via ipf specs wordt, dan krijg je 5x zoveel afname :o
Confirmed :) De hoogte van de bench en de afmetingen van de rugleuning worden gemaakt naar IPF specs (dat geldt ook voor de multi bench en halterbank).

Hoogte: 45 cm
Rugleuning: 122 x 30 cm
 
Laatst bewerkt:
jeeeej, heb mijn nieuwe flat bench gevonden :D (mits niet enorme prijs)
 
Erg mooie toestellen! De J-hooks en spotters zien er echt goed uit, zo'n mis ik op mijn barbarian rack :p
 
jeeeej, heb mijn nieuwe flat bench gevonden :D (mits niet enorme prijs)
De prijzen zijn nog niet bepaald maar zodra er iets bekend is zal ik dat hier ook posten. De toestellen zullen echter niet goedkoop worden :(

Deze productlijn zal volledig gericht zijn op professionele toepassingen voor klanten zoals sportscholen, CrossFit boxen en personal trainers. De focus zal volledig op de kwaliteit komen te liggen en de productie zal ook lokaal plaatsvinden, de toestellen zullen daardoor in het hoogste prijssegment verkocht worden. De CrossFit Rigs / Cross Rigs / Functional Rigs zullen ook de dikste uitvoering worden die verkrijgbaar is!

Er zijn voorlopig nog geen plannen voor een goedkopere productlijn van ATX. Deze zijn er natuurlijk wel al in de vorm van MegaTec en Barbarian Line. Voor thuisgebruik zullen de prijzen van de MegaTec en eventueel de Barbarian Line toestellen in ieder geval een stuk interessanter zijn ;)

Erg mooie toestellen! De J-hooks en spotters zien er echt goed uit, zo'n mis ik op mijn barbarian rack :p
Deze zijn al beschikbaar in de nieuwe MegaTec toestellen. Barbarian zal uiteindelijk ook deze upgrade krijgen maar de nieuwe hooks zullen helaas niet compatibel zijn met de oude racks (ander formaat gat) :(
 
Laatst bewerkt:
Erg mooie toestellen! De J-hooks en spotters zien er echt goed uit, zo'n mis ik op mijn barbarian rack :p

Wanneer komt deze lijn in je webshop te staan?

Wat is er eigenlijk zo fijn aan J-hooks?

Komt de prijs eigenlijk boven de Barbarian toestellen te liggen?
 
De prijzen zijn nog niet bepaald maar zodra er iets bekend is zal ik dat hier ook posten. De toestellen zullen echter niet goedkoop worden :(

Deze productlijn zal volledig gericht zijn op professionele toepassingen voor klanten zoals sportscholen, CrossFit boxen en personal trainers. De focus zal volledig op de kwaliteit komen te liggen en de productie zal ook lokaal plaatsvinden, de toestellen zullen daardoor in het hoogste prijssegment verkocht worden.

Ik ga eruit dat jullie deze lijn als tegenhanger van rogue hebben gemaakt. Ik verwacht dan ook zulke prijzen(1800 of meer voor een 'fullrack'). Qua flatbench ben je bij rogue 250 incl verzending uit. Als jullie daar (te) veel boven gaan zitten (à la 500pleurie) gaan jullie jezelf in de voet schieten vrees ik.

Nu zijn hammerstrength racks en flatbenches natuurlijk nog een stuk duurder, maar ik weet niet of jullie je daar direct mee kunnen meten.

Maar ik wacht gewoon de prijs af van die flatbench ;)
 
Damn dit zou ik ook wel in mijn gym willen hebben (foto 3 en 4)
 
CrossFit Rigs & Racks

Wanneer komt deze lijn in je webshop te staan?

Wat is er eigenlijk zo fijn aan J-hooks?

Komt de prijs eigenlijk boven de Barbarian toestellen te liggen?
J-hooks zijn prettig met het uitnemen en terugleggen van de halterstang. De onderkant loopt meestal ook schuin toe zodat je halterstang niet zo snel vast kan komen te zitten onder de haak als je niet oplet. Bovendien zijn deze J-hooks met rubber bekleed dus ze dempen geluid en beschadigen je dure ATX halterstang niet ;)

De prijs zal inderdaad een stuk boven Barbarian komen te liggen. Voor thuisgebruik zal Barbarian voor de meeste mensen dus gewoon het meest interessant blijven. Wij blijven MegaTec en Barbarian Line ook gewoon doorontwikkelen dus verwacht dat je elementen van de ATX toestellen daarin gaat terugzien.

Ik ga eruit dat jullie deze lijn als tegenhanger van rogue hebben gemaakt. Ik verwacht dan ook zulke prijzen(1800 of meer voor een 'fullrack'). Qua flatbench ben je bij rogue 250 incl verzending uit. Als jullie daar (te) veel boven gaan zitten (à la 500pleurie) gaan jullie jezelf in de voet schieten vrees ik.

Nu zijn hammerstrength racks en flatbenches natuurlijk nog een stuk duurder, maar ik weet niet of jullie je daar direct mee kunnen meten.

Maar ik wacht gewoon de prijs af van die flatbench ;)
Ik verwacht niet dat de prijs van de Flat Bench daar heel ver boven zal zitten. Zoals gezegd zijn de prijzen echter nog niet helemaal vastgesteld dus ik kan nog niets beloven.

De ATX Flat Bench zal wel van een andere klasse worden dan de standaard flat bench van Rogue. De dikte van het frame en bijvoorbeeld het formaat van de rubberen boots (deze zijn écht massive) komen op de foto's niet goed tot hun recht. Het verschil in gewicht van beide bankjes (41 kg vs 23 kg) liegt er in ieder geval niet om :)
 
Laatst bewerkt:
Deze zijn al beschikbaar in de nieuwe MegaTec toestellen. Barbarian zal uiteindelijk ook deze upgrade krijgen maar de nieuwe hooks zullen helaas niet compatibel zijn met de oude racks (ander formaat gat) :(

Jammer, zou er geen eenmalige productie mogelijk zijn voor de "oudere" (model 2013 in mijn geval) racks indien er genoeg amino is? Met een poll of preorders ofzo :p
 
Functional Rigs & Racks

Jammer, zou er geen eenmalige productie mogelijk zijn voor de "oudere" (model 2013 in mijn geval) racks indien er genoeg amino is? Met een poll of preorders ofzo :p
Ik ben bang dat dat veel te duur zal worden door de lage aantallen. Misschien dat er tijd voor is als onze eigen productie van de ATX toestellen helemaal vlekkeloos draait, maar dat zal iets voor de lange termijn zijn dan.
 
Laatst bewerkt:
is er toevalling ook een planning voor een ATX SSB Bar?
 
is er toevalling ook een planning voor een ATX SSB Bar?
Voorlopig niet, bij de introductie zullen wel een Camber en Log Bar beschikbaar komen. Ik sluit een SSB niet uit voor de toekomst, echter zullen wij ons eerst focussen op de productie van de nieuwe toestellen :)

Edit: inmiddels is de ATX Safety Squat Bar (SSB) beschikbaar :cool:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb jullie power rack eens bekeken.

Maar wat mij opvalt is waarom de gaten zo dicht bij elkaar zitten, 10 cm is meer dan genoeg ruimte tussen de gaten.

Waarom zitten er zoveel gaten in dit rack? De meesten gaten aan de zijkant zijn overbodig.

Ik vind het vrij jammer dat jullie gekozen hebben voor de koker met de afmetingen 80x80x3, terwijl deze tot 8mm dik gaan. Beter hadden jullie 5mm gepakt voor de sterkte.

Waarom zitten er twee van dezelfde optrek stangen op jullie rack?

Misschien is het een idee dat jullie een beetje van het merk Hammerstrength afkijken.

De barbel hook en safety bars zien er wel goed uit.
 
Ik heb jullie power rack eens bekeken.

Maar wat mij opvalt is waarom de gaten zo dicht bij elkaar zitten, 10 cm is meer dan genoeg ruimte tussen de gaten.
10 cm ruimte tussen de gaten is erg veel. Misschien komt dat voor jou met jouw rack en bench combinatie net goed uit maar wij houden rekening met meer mensen en meer bench/rack combinaties. Er zullen altijd mensen zijn die behoefte hebben aan meer verstelmogelijkheden, bijvoorbeeld omdat de safety/spotter bars bij bench press voor hen anders net te hoog of te laag zijn. Er zijn ook racks met een nog kleinere spacing van 2,5 cm ter hoogte van het bench press gedeelte.

Tip: als de vele gaten en nummers je afschrikken, of als je een rack hebt zonder nummering, kun je stukjes gekleurde isolatietape/elektriciteitstape gebruiken als geheugensteuntje om je ideale hoogtes aan te duiden (bijvoorbeeld blauw voor bankdrukken, rood voor schouderdrukken, wit voor squats etc).

Waarom zitten er zoveel gaten in dit rack? De meesten gaten aan de zijkant zijn overbodig.
Alle ATX racks en rigs zijn volledig modulair en uitbreidbaar. De gaten aan de zijkant zijn enkel bedoeld voor uitbreidingen en accessoires die je aan het rack kunt bevestigen. Het voorbeeld dat je hier ziet is één van de mogelijkheden. Als je de gaten niet nodig hebt hoef je ze natuurlijk niet te gebruiken.

Ik vind het vrij jammer dat jullie gekozen hebben voor de koker met de afmetingen 80x80x3, terwijl deze tot 8mm dik gaan. Beter hadden jullie 5mm gepakt voor de sterkte.
3 mm wanddikte is meer dan voldoende voor de sterkte en stabiliteit, zeker in combinatie met een 80 x 80 mm frame. In verhouding, Barbarian Line heeft een 75 x 75 x 3 mm frame en dat is ontzettend stabiel en sterk. Kom gerust eens kijken in onze showroom.

Daarnaast spelen de kosten natuurlijk ook een rol. Dikker staal betekent hogere kosten en dus ook een hogere prijs, en deze racks zullen al niet goedkoop worden. Mocht er echter specifieke vraag zijn naar dikker staal dan kunnen wij dat eenvoudig als upgrade aanbieden, maar dus wel tegen een meerprijs.

Waarom zitten er twee van dezelfde optrek stangen op jullie rack?
De racks zijn modulair en er zijn diverse connectors mogelijk, zoals een aantal verschillende verbindingsbalken en optrekstangen. De combinatie die je hier ziet is slechts één van de mogelijkheden. Wanneer je één van deze optrekstangen zou omdraaien heb je bijvoorbeeld zowel een normale optrekstang als een fat bar (grotere diameter) optrekstang in het rack.

Misschien is het een idee dat jullie een beetje van het merk Hammerstrength afkijken.

De barbel hook en safety bars zien er wel goed uit.
Bedankt voor je feedback :) De eerste racks moeten nog geproduceerd worden en wij zullen deze uiteraard continu blijven doorontwikkelen. Het voordeel van eigen productie is dat wij wijzigingen zeer snel kunnen doorvoeren. Feedback van de community wordt dus altijd op prijs gesteld.
 
Laatst bewerkt:
Wat een mooi spul. Hopelijk wordt er rekening gehouden met de wat langere mensen die pull/chin ups willen doen in het rack. Ik ben zelf 192cm en in NL en Duitsland zijn er genoeg langere mensen;) Ik neem aan dat dat in eerste instantie de landen zijn waarin jullie en jullie Duitse collega's deze spullen willen verkopen.

Gaten dicht bijeen is inderdaad super als je veilig alleen wilt bankdrukken bijvoorbeeld.
https://www.youtube.com/watch?v=Ru0scbx8DuI
Bij mijn goedkopere powercage zitten ze net niet goed. Dan maar bankje iets hoger zetten op een plaat.

Komen er ook nog opbergopties voor schijven en evt een stuk of 2 barbells?
 
ATX Cross Rigs & Strength Racks

Wat een mooi spul. Hopelijk wordt er rekening gehouden met de wat langere mensen die pull/chin ups willen doen in het rack. Ik ben zelf 192cm en in NL en Duitsland zijn er genoeg langere mensen;) Ik neem aan dat dat in eerste instantie de landen zijn waarin jullie en jullie Duitse collega's deze spullen willen verkopen.

Gaten dicht bijeen is inderdaad super als je veilig alleen wilt bankdrukken bijvoorbeeld.

Bij mijn goedkopere powercage zitten ze net niet goed. Dan maar bankje iets hoger zetten op een plaat.

Komen er ook nog opbergopties voor schijven en evt een stuk of 2 barbells?
De racks zullen inderdaad verkrijgbaar zijn in twee hoogtes, om te beginnen als 238 cm en waarschijnlijk later ook een 208 cm uitvoering :)

Er zal een hele reeks accessoires en uitbreidingen beschikbaar zijn. Pinnen voor halterschijven zie je op dit plaatje bijvoorbeeld al zitten, die kunnen naar wens bevestigd worden.
 
Laatst bewerkt:
Komen deze racks nog in 2014 op de markt? Ik overweeg momenteel een power rack te kopen, maar ben best bereid nog even te wachten op een van deze racks.
 
Back
Naar boven