XXL Nutrition

Atx squat block (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Product: ATX squat block
(http://www.fitness-seller.nl/atx-squat-block/)

Prijs: 35.80 euro incl. verzending

Site: www.Fitness-seller.nl

Inleiding:

Mijn naam is Robert, 26 jaar oud, man en gelukkig eigenaar van een eigen “homegym” op zolder. Het betreft een kamertje van 12 M2 met een houten vloer Ik ben nu reeds 5 jaar bezig met het verzamelen van spullen voor op de zolder. Ik vind het leuk om mijn eerlijke review te geven over de fitness spullen die ik koop en zodoende andere te helpen.

Gewichthefschoenen
Ik las op het forum veel over gewichthefschoenen en wat voor voordelen dit zou hebben. Het voordeel van het trainen met gewichthefschoenen zit ‘m in de hak. De hak zorgt er namelijk voor dat je knieën verder naar voren kan brengen en hierdoor verticale (stabiliteit) en dieper kan zakken. Je hebt gewichthefschoenen in alle soorten en maten en met name de hak kan nogal verschillen. Met als resultaat dat de ene hak perfect voor je is, terwijl de andere net te hoog, of uiteraard net te laag kan zijn. Zoals het woord al zegt, is de schoen enkel geschikt voor het gewichtheffen (squat, snatch, clean and jerk, bench press etc). Voor hardlopen zou ik gewoon andere schoenen nemen in verband met de demping of andere aanpassingen (anti-pronatie etc) Dit zou dus betekenen dat je twee paar schoenen mee moet kopen voor de gym, mits je ook cardio doet uiteraard. Dit zal ook een flinke investering zijn daar beiden schoenen, mits goede kwaliteit, erg prijzig zijn.

AtX squat block
Tijdens het oriënteren kwam ik de ATX squat block tegen. Ik zag aan de vorm van het block dat dit exact dezelfde voordelen gaf als gewichthefschoenen, maar dan voor een aantrekkelijke prijs. Ik heb deze besteld om het te proberen en het is me erg bevallen. Vooral de diepte in mijn squat is toegenomen, ook bij pauze squats merk ik dat ik veel meer stabiliteit heb. Ik gebruik het block bij de front- en backsquat en voel dat ik door de stabiliteit meer focus op de quadriceps en hamstring kan leggen daar ik minder met mobiliteit bezig ben. Je kan zelf bepalen hoe ver je je hak op het block schuift en hiermee dus je ideale hoogte vinden.

Plus en min ronde
+ relatief goedkoop
+ stevig materiaal
+ je bepaalt zelf de hoogte
+ makkelijk mee te nemen
+ persoonlijk een sprong gemaakt in diepte, stabiliteit en uitvoeren van de oefening!

Conclusie
Zoals je kan zien heb ik geen minpunt kunnen vinden. Het idee van een squat block bestaat al heel erg lang en heeft zich al reeds bewezen. Dit was altijd van ijzer en een stuk duurder dan nu wordt aangeboden. Ik merk tijdens het uitvoeren van met name de front squat dat ik veel stabieler sta en de oefening veel netter uitvoer. Dit merk ik direct aan de spierpijn de volgende dag. Voorheen maakte ik gebruik van kleine schijfjes (1.25) maar dit is veel prettiger. Ik doe dit overigens op blote voeten en dit werkt prima.
 
Back
Naar boven