MuscleMeat

Audiosysteem voor thuis (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jumperke1tje

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2007
Berichten
8.273
Waardering
307
Lengte
1m79
Wie van jullie kent iets van hifi?

Ik ben op zoek naar een stereo installatie voor thuis, dus een volledige toren met aparte onderdelen, en niet zo eentje waar alles in één microketen zit.

Waarom wil ik dit: mijn ouders hadden dit vroeger ook altijd in de woonkamer, Harman Kardon, en ik vind het er wel leuk uitzien zo, oldschool kwaliteit. Meestal mooi design ook.

Wat ik er van verwacht: moet gewoon leuk spelen, ben een fervent muziekliefhebber, in al zijn stijlen en varianten. Maar het moet uiteraard niet het van het zijn, ik heb er geen 1000 euro of meer voor over.

Mijn vraag naar jullie toe: hoe zit het nu in elkaar, wat heb je allemaal nodig en hoe werkt dit met aansluiten enzo?
Ik kom op sites terecht en zie versterkers, tuners, cd-spelers, receivers, dan heb je uiteraard nog je luidsprekers enzo... Ik snap niet echt hoe dat in elkaar zit en wat je nodig hebt. En oh ja, een platenspeler had ik er ook nog graag bij gehad.
 
:)
 
Laatst bewerkt:
Had wel verwacht dat er enkelen gingen komen aanzetten met dat je niets kan met dat budget. Imo moet dat prima kunnen, zoals gezegd, ik ben niet op zoek naar het beste van het beste.
Ik ben maar een student, ik kan mij geen HK, B&O of McIntosh ofzo veroorloven zoals mijn ouders.
 
:)
 
Laatst bewerkt:
Je wilt een volledige toren met aparte onderelen en ook nog een platenspeler, terwijl je een fervent liefhebber bent en verschillende stijlen (dus klanken) muziek luistert. Dan heb je met €1000 niet wat jij zou willen, althans hoe het op mij overkomt uit jouw post.

---------- Post toegevoegd Thu 3 Jan 2013 om 21:37 ----------

Met jouw budget zou ik kijken naar een Sonos systeem. Dat kan je vanzelf uitbreiden.

Thanks, met deze comment kan ik al meer.
Van die Sonos vind ik echter enkel all-in-one systemen en dingen die op wifi werken enzo.

Ben meer op zoek naar deze klassieke setup, je kent het wel.
51GADIQpLDL._SL500_AA300_.jpg


Ik heb er gewoon geen flauw benul van welke onderdelen ik allemaal nodig heb.
 
Koop een receiver van Marantz met een paar leuke B&W speakers en je bent klaar.
 
Hier bv zie je de verschillende keuzes.
http://www.vandenborre.be/tv-audio/audio-hifi-luidsprekers

Versterker/ Tuner-versterker
CD-speler
Op andere sites vind je nog eens receivers, tuners, versterkers apart.

Luidsprekers heb ik in principe nog niet onmiddellijk nodig, die zijn reeds voorhanden. Als ik die er op kan aansluiten tenminste.

---------- Post toegevoegd Thu 3 Jan 2013 om 21:49 ----------

Koop een receiver van Marantz met een paar leuke B&W speakers en je bent klaar.

B&W is ook vrij prijzig als ik me niet vergis.
Ik zoek die Marantz even op, ben de naam al tegengekomen vandaag.
Wat doet die receiver dan juist?
 
:)
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je ermee, stereo of surround, tuner (radio) ja/nee, cd/dvd/multiplayer etc... Je bent te vaag wat betreft ik wil een toren, tegenwoordig is het source, amp en pre-amp, eventueel een tuner.
 
Wat wil je ermee, stereo of surround, tuner (radio) ja/nee, cd/dvd/multiplayer etc... Je bent te vaag wat betreft ik wil een toren, tegenwoordig is het source, amp en pre-amp, eventueel een tuner.

Whut? :o

Ik ga het in eerste plaats gewoon als radio gebruiken, verder had ik nog niet gedacht (hij wordt wel naast mijn tv geplaatst).

Dus: ik moet radiozenders kunnen ontvangen, en ik wil er CD's mee afspelen, dat is de essentie. Oh en ook platen.



Ik ben ondertussen al wat wijzer geworden (als mijn conclusie klopt tenminste).
Luidsprekers even terzijde gelaten, heb je dus in essentie 3 dingen nodig in je toren. Een versterker, een tuner en een CD-speler.
Ook heb ik ondertussen gelezen dat een receiver eigenlijk een tuner en versterker ineen is, klopt dit?
Ook vraag ik mij af of ik wel een aparte CD-speler nodig heb, of ik er bv ook (tijdelijk) een DVD-speler kan bijzetten om CD's af te spelen, aangezien ik er toch een op overschot heb staan.
 
versterker nodig (bij ons zat daar een radiospeler standaard in). Daar sluit je dus alle randapperatuur op aan, luidsprekers, cd speler etc
 
versterker nodig (bij ons zat daar een radiospeler standaard in). Daar sluit je dus alle randapperatuur op aan, luidsprekers, cd speler etc

Dan heb jij dus een receiver (versterker + tuner) en niet gewoon een versterker. Als ik het goed heb tenminste.

Zou je daar dan ook gewoon een DVD speler op kunnen aansluiten voor je CD's?
 
Dan heb jij dus een receiver (versterker + tuner) en niet gewoon een versterker. Als ik het goed heb tenminste.

Zou je daar dan ook gewoon een DVD speler op kunnen aansluiten voor je CD's?

Dat klopt.
 
Aangezien je er 0,0 verstand van hebt is het misschien handig om naar een speciaalzaak te gaan en je daar voor te laten lichten.
Dus niet naar de Media Markt of zo gaan.
 
Ok thanks.
Raad je het aan om een receiver te kopen, of is het toch een pak beter tuner en versterker apart te nemen?
Aangezien je er 0,0 verstand van hebt is het misschien handig om naar een speciaalzaak te gaan en je daar voor te laten lichten.
Dus niet naar de Media Markt of zo gaan.

Misschien doe ik dat vandaag wel ja, wat uitleg vragen in een plaatselijke speciaalzaak, maar dan uiteindelijk online of in Media Markt kopen waarschijnlijk :D
 
Heb je eigenlijk al luidsprekers?
 
Heb je eigenlijk al luidsprekers?

Ik heb twee Philips luidsprekers die momenteel aangesloten zijn op mijn radio, dus die zullen voorlopig moeten volstaan. Zijn van die kastjes van 30 op 50 cm, probably al meer dan 20j oud, zijn nog van mijn ouders geweest :D

Heb ook nog een subwoofer van mijn PC, logitech, maar geen idee of ik die er kan op aansluiten.
Zal misschien ook wel geupdate moeten worden dus, maar first things first en eens op zoek gaan naar een receiver.
 
Ik heb een Philips HTR 9900. Ben ik super tevreden van.
 
ik heb al een tijdje een onkyo receiver txnr 509 met een set jamo zuilen staan, heb je heus wel voor minder dan 1000,-
 
Ik heb een Philips HTR 9900. Ben ik super tevreden van.
Ziet er nice uit. Echter wel 1500 euro :p
ik heb al een tijdje een onkyo receiver txnr 509 met een set jamo zuilen staan, heb je heus wel voor minder dan 1000,-

Zeker. Bij Vandenborre heb je receivers tussen 200 (Sony en Pioneer) en 1000 (ook Pioneer).
En alles daartussen natuurlijk, Bose, Denon, Onkyo, Yamaha, Marantz, ... Je maakt het zo gek als je zelf wilt.
 
Back
Naar boven